Caryl Churchill'ın "Owners" adlı oyunu, 1972'de Royal Court Tiyatrosu'nun Theatre Upstairs sahnesinde ilk kez sahnelendiğinde sahne dramalarına ilk adımını atan son derece başarılı bir eserdir. Oyun, Londralıların sosyal yaşamlarını hicveden bir keşif olarak hizmet eder ve farklı sosyal geçmişleri temsil eden iki çifti içerir. Marion ve Clegg gayrimenkul sahipleridir, Lisa ve Alec ise Marion ve Clegg'in eylemlerine bağımlı olan yoksul kiracıları canlandırırlar. Birinci ve ikinci dalga feminizmin geçiş döneminde yazılan oyun, geleneksel ve modern bakış açılarından çeşitli kadın karakterlerini tanıtır. Marion, merkezi karakter olarak aşırı feminizmi temsil eder, geleneksel kadın normlarından ayrılır ve maskülen bir tavır benimser. Buna karşılık, Lisa adlı diğer bir kadın karakter, kocasına ve çocuklarına bakma gibi geleneksel bir ev hanımı rolünü benimser ve bu da onu Marion'ın entrikalarının kurbanı yapar. Oyun, geleneksel erkek cinsiyet normlarını ihlal eden üç erkek karakteri de tanıtır. Bu makale, farklı feminizm dalgaları aracılığıyla cinsiyet normlarının nasıl evrildiğini incelemektedir ve Caryl Churchill'ı tanıtan bir girişle başlamaktadır. Ardından odak, Marion'ın aşırı kadın maskülenliğine kayar ve ardından üç erkek karakterin geleneksel erkek normlarına göre benzersiz erkek kimliklerini incelemeye devam eder ve bir sonuç bölümüne yol açar.
Owners Caryl Churchill Cinsiyet Dönüşümü Cinsiyet Rolleri Aşırı Feminizm Geleneksel Feminizm Maskülenlik
Caryl Churchill's Owners is a highly successful play, marking her debut in stage drama when it premiered at the Theatre Upstairs of the Royal Court in 1972. The play serves as a satirical exploration of Londoners' social lives, featuring two couples representing diverse social backgrounds. Marion and Clegg are property owners, while Lisa and Alec portray impoverished tenants dependent on Marion and Clegg's actions. Written during the transition between the first and second wave of feminism, the play introduces various female characters from traditional and modern perspectives. Marion, the central character, embodies extreme feminism, breaking away from traditional female norms and adopting a masculine demeanour. In contrast, Lisa, another female character, adheres to the traditional role of a domestic housewife, caring for her husband and children, making her and her newborn baby victims of Marion's schemes. The play also introduces three male characters who defy traditional male gender norms. This article delves into how gender norms have evolved through different waves of feminism, starting with an introduction to the playwright, Caryl Churchill. The focus then shifts to Marion's extreme female masculinity before exploring the unique male identities of the three male characters compared to traditional masculine standards, leading to a concluding section.
Owners Caryl Churchill Gender Transformation Gender Roles Extreme Feminism Traditional Feminism Masculinity
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2024 |
Submission Date | January 4, 2024 |
Acceptance Date | February 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)