Globalde yaşanan teknolojik dönüşümlerin ve Web 2.0’ın gelişmesi, sosyal medya platformlarının ortaya çıkmasına vesile olmuştur. Ve bu mecralar artık bireylerin hayatının değişmez bir parçası haline gelmiştir. Sosyal medya platformlarının tüketiciler üzerindeki etkisi yükseliş göstermeye başladıkça, fikirleri ve deneyimleri tüketiciler tarafından önem gören influencer olarak tanımlanan bireyler ortaya çıkmaya başlamıştır. Influencer, sosyal medya içerisinde geniş bir takipçi kitlesine sahip olan ve takipçilerini uzman olduğu konu üzerinden etkileyebilen kişiler anlamına gelmektedir. Kanaat önderi, etkileyici ve etkileyici kişi kelimeleriyle de ifade edilebilmektedir. Bu kişilerin takipçileriyle olan hızlı ve etkili iletişim tarzı markaların da dikkatini çekmiştir. Ve günümüzün önemli bir pazarlama türü olan influencer marketing ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla “iş birliği” adı altında yapılan reklam ve pazarlama faaliyetleri aracılığıyla, markaların tüketiciye ulaşabilmeleri hedeflenmiştir. Influencerların bu denli etkisi tüketici davranışlarını da değiştirmiştir. Satın alma davranışının yanı sıra psikolojik ve kültürel açıdan da bireylerin davranışlarında etki göstermiş durumdadır. Bunun dışında influencerların e ticaret bağlamında kullanıcıları tüketime teşvik etmesi, tüketim kültürünün de oluşmasına önayak olarak bazı dijital hastalıkların da yaygınlaşmasına sebebiyet vermiştir. Bu çalışmada influencer, influencer marketing kavramı ve kanaat önderlerinin tüketicilere olan etkisi araştırılmıştır.
The technological transformations experienced globally and the development of Web 2.0 have led to the emergence of social media platforms. These platforms have now become an indispensable part of individuals' lives. As the influence of social media platforms on consumers began to rise, individuals defined as influencers, whose opinions and experiences are valued by consumers, started to emerge. An influencer is a person who has a large follower base on social media and can influence their followers on the topic they are an expert in. They can also be referred to as opinion leaders, impactors, or influential persons. The quick and effective communication style of these individuals with their followers has also caught the attention of brands, leading to the emergence of influencer marketing, which is an important type of marketing today. Consequently, through advertising and marketing activities conducted under the name of "collaboration," brands aim to reach consumers. The influence of influencers has also changed consumer behavior. In addition to purchasing behavior, they have impacted individuals' behaviors psychologically and culturally. Apart from this, the fact that influencers encourage users to consume in the context of e-commerce has led to the formation of a consumption culture and caused some digital diseases to become widespread. This study investigates the concepts of influencer, influencer marketing, and the influence of opinion leaders on consumers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Cultural Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 21, 2024 |
Submission Date | July 6, 2024 |
Acceptance Date | July 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)