This study aims to investigate the impact of an interactive education portal designed with digital technologies on the effectiveness of values education among secondary school students. In recent years, technological developments have profoundly transformed educational systems, especially in delivering abstract concepts that require deeper cognitive and emotional engagement (Mayer, 2001). Traditional instructional approaches often fall short in fostering values such as empathy, respect, and responsibility, which are essential for personal and social development (Demir & Acar, 1992; Berkowitz & Bier, 2004).In this context, a Moodle-based interactive education portal was developed using the H5P tool to create rich multimedia content such as videos, quizzes, and simulations. This portal aims to engage students not only cognitively but also affectively by enabling experiential and autonomous learning opportunities (Selvarasu et al., 2020). A total of 80 students from 9th to 12th grades participated in the study. Pre-tests and post-tests were applied to measure their conceptual understanding and attitudes toward values education.The findings indicate that the use of interactive content significantly enhanced students’ retention and internalization of abstract value-related concepts. The application of Mayer’s principles of multimedia learning, including segmentation, coherence, and modality, was instrumental in designing effective learning environments (Mayer, 2009). Moreover, the study confirms Prensky’s (2001) assertion that today’s digital-native learners respond more positively to dynamic and technology-supported instruction.Ultimately, this study supports the notion that integrating digital tools into pedagogy can enrich values education by providing meaningful, engaging, and student-centered learning experiences. In light of the results, it is recommended that national education policies emphasize the integration of multimedia-supported values education in formal curricula (Buckingham, 2007; Akkoyunlu & Kurbanoğlu, 2003).
Bu araştırma, değerler eğitiminin dijital teknolojiler aracılığıyla daha etkili ve kalıcı hale getirilmesini amaçlamaktadır. Günümüz dijital çağında öğrencilerin öğrenme biçimleri, teknolojik araçlara dayalı dinamik süreçler ile şekillenmekte; bu durum geleneksel öğretim yöntemlerinin sınırlarını zorlamaktadır (Şahin, 2003). Özellikle soyut kavramların öğretildiği sosyal bilimler ve değerler eğitimi gibi alanlarda, öğrencilerin anlamlandırma ve içselleştirme süreçlerini destekleyecek dijital ve etkileşimli platformlara ihtiyaç duyulmaktadır (Demir & Acar, 1992).Bu bağlamda, Moodle altyapısı ve H5P eklentileri kullanılarak geliştirilen etkileşimli bir eğitim portalı tasarlanmış; bu portalın ortaöğretim düzeyindeki öğrenciler üzerindeki etkileri nicel ve nitel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında İstanbul’daki hazırlık, 9, 10 ve 11. sınıflardan 80 öğrenciye (40 kız, 40 erkek) ön test ve son test uygulanmıştır. Öğrencilerin değerler eğitimiyle ilgili bilgi düzeyleri, teknolojiye karşı tutumları ve etkileşimli içeriklere verdikleri tepkiler değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, etkileşimli eğitim portalının öğrencilerin değerler eğitimi kazanımları üzerinde anlamlı ve olumlu bir etki yarattığını göstermektedir. Özellikle Moodle eklentisi olan H5P aracı ile hazırlanan içeriklerin, kullanım kolaylığı ve işlevsellik açısından öğrenme sürecine aktif katılımı artırdığı ve öğrenci motivasyonunu desteklediği belirlenmiştir (Selvarasu et al., 2020). Ayrıca, Mayer’in (2001) Çoklu Ortam Öğrenme Teorisi doğrultusunda tasarlanan materyallerin öğrencilerin görsel ve işitsel kanallardan bilgi almasını kolaylaştırdığı ve bu durumun öğrenme kalıcılığına doğrudan katkı sunduğu saptanmıştır. Yeni medya ortamlarında öğrenenin bilgiye yalnızca maruz kalması değil, aynı zamanda içeriği yapılandırması ve kendi öğrenme sürecinin parçası haline gelmesi, değerler eğitimi gibi bireysel ve toplumsal gelişimi hedefleyen alanlarda daha etkili sonuçlar ortaya koymaktadır (Soydan & Alpaslan, 2014). Ayrıca, Berkowitz ve Bier’in (2004) karakter eğitimi üzerine yaptıkları araştırmalar da teknolojik destekli uygulamaların öğrenci davranışları üzerindeki olumlu etkilerini göstermektedir. Sonuç olarak, teknoloji temelli eğitim modelleri, özellikle değerler eğitimi gibi duyuşsal hedeflerin ön planda olduğu alanlarda öğrencilerin öğrenme sürecine daha aktif katılım göstermelerini sağlamakta ve öğrenmenin kalıcılığını artırmaktadır (Akkoyunlu & Kurbanoğlu, 2003). Bu nedenle eğitim politikalarının, dijital içeriklerin pedagojik amaçlarla kullanılmasını sağlayacak şekilde yeniden yapılandırılması önerilmektedir.
Tez Danışmanım Doç. Dr. Nur Emine Koç'a sonsuz şükran ve saygılarımla.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Cultural Studies (Other) |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | November 17, 2025 |
| Publication Date | November 18, 2025 |
| Submission Date | July 28, 2025 |
| Acceptance Date | August 14, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 11 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
