Artificial Intelligence (AI) is a universal field for developing artificial methods that mimic human thinking. Computer games are electronic games consisting of hardware and software that involve human interaction with a user interface to generate visual feedback. Nowadays, it is seen that AI technology is increasingly used in computer games to simulate human-like intelligence and create intelligent behaviors. Especially in newly developed computer games, it is seen that AI is integrated into digital games as “Game Artificial Intelligence”. Behind this situation, there is essentially the simulation of game setup and opponent player behavior in digital games by providing decision making, perception and prediction skills with AI. In this research, it is aimed to develop an AI-based computer game (AI-DIGPOKGAME) and accuracy analysis in C# programming language with the open source Unity 3D Game simulator and "Jetbrains Rider" compiler, which allows users to develop their own digital game models. Within the scope of the study, 13 (thirteen) experiments were carried out. In the aforementioned experiments, it has been verified that within the framework of the game setup where the player fights against AI, AI successfully fulfills the basic principles of the game in order to increase competition and keep the fight at the highest level. It is considered that this research will contribute to the field of AI study in terms of revealing the simulation of rival player behavior in games by AI by providing decision making, perception and prediction skills with AI in digital games and developing new computer game models based on AI in the future.
Yapay Zekâ (YZ), insanın düşünme yöntemlerini taklit eden yapay yöntemleri geliştirmeye yönelik evrensel bir alandır. Bilgisayar oyunları görsel geri bildirim oluşturmak için bir kullanıcı arayüzü ile insan etkileşimini içeren donanım ve yazılımdan oluşan elektronik oyunlardır. Günümüzde bilgisayar oyunlarında giderek artan oranlarda insan benzeri zekayı simüle etmek ve akıllı davranışlar oluşturmak için YZ teknolojisinin kullanıldığı görülmektedir. Özellikle yeni geliştirilen bilgisayar oyunlarında YZ'nın dijital oyunlara “Oyun Yapay Zekâsı” olarak entegre edildiği görülmektedir. Bu durumun arkasında esasen YZ ile karar verme, algılama ve tahmin becerilerinin sağlanarak dijital oyunlardaki oyun kurgusunun ve rakip oyuncu davranışının simüle edilmesi bulunmaktadır. Bu araştırmada kullanıcıların kendi dijital oyun modellerini geliştirmelerine imkân sağlayan açık kaynak kodlu Unity 3D Oyun simülatörü ve “Jetbrains Rider “derleyicisi ile C# programlama dilinde YZ tabanlı bir bilgisayar oyunun geliştirilmesi (AI-DIGPOKGAME) ve doğruluk analizinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında 13 (onüç) adet deney gerçekleştirilmiştir. Söz konusu deneylerde oyuncunun YZ'ya karşı mücadele verdiği oyun kurgusu çerçevesinde YZ'nın rekabeti arttırma ve mücadeleyi daima üst seviyede tutma adına oyunun temel ilkelerini başarıyla gerçekleştirdiği doğrulanmıştır. Bu araştırmanın dijital oyunlarda YZ ile karar verme, algılama ve tahmin becerilerinin sağlanarak oyunlardaki rakip oyuncu davranışının YZ tarafından simüle edilmesinin ortaya konulması ve gelecekte yeni bilgisayar oyun modellerinin YZ tabanlı olarak geliştirilmesi açısından YZ çalışma alanına katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | July 23, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |