Review
BibTex RIS Cite

FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 33 - 45, 31.10.2016

Abstract

Farklılıklara saygı eğitim programında  öğretim ortamındaki mekanın düzenlenmesi,
materyallerin seçimi, kullanımı çok önemlidir. Eğitim ortamı çocukların pozitif
kimliklerini ortaya çıkaracak ve farklılıklara karşı empati geliştirebileceği
bir ortam olmalıdır. Bunun için onlara kendi kişilikleri ile pozitif bir uzlaşı
imkanı verilecek ortamlar kurulmalıdır. Farklılıklara saygı eğitimi için iyi
planlanmış eğitim öğretim ortamları çocukların gelişim özelliklerine uygun,
güvenli, çok amaçlı, yaratıcılığı ve problem çözme becerilerini geliştiren ve
destekleyen özelliklere sahip olmalıdır. Farklılıklara saygı eğitim
uygulamalarında çocuklara farklılıkları gösteren, kültürel çeşitliliği yansıtan
bir eğitim öğretim ortamı yaratmak gerekir. Bu çalışmada; farklılıklara saygı
eğitiminde öğrenme ortamının nasıl olması gerektiği, farklılıklara saygı
eğitiminde nelere dikkat edilmesi gerektiği hususundaki bilgiler ve bunun
dışında farklılıklara saygı eğitimine yönelik öğrencilerle yapılabilecek
etkinlik örneklerinden bahsedilmiştir. Konu ile ilgili Türkçe ve yabancı
tezler, makaleler ve kitaplar incelenerek bir derleme çalışması yapılmıştır.

References

  • Derman-Sparks, L. and A.B.C Task Force; (1989). Anti-Bias Curriculum: Tools For Empowering Young Children, Washington: DC;NAEYC
  • Derman-Sparks, L., Edwards, J. O., & National Association for the Education of Young Children. (2010). Anti-bias education for young children and ourselves. Washington, DC: National Association for the Education of Young Children.
  • KEDV. (2006). Erken Çocuklukta Farklılıklara Saygı Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Derman-Sparks, L. 2001 Anti-Bias-Arbeit mit Kleinen Kindern in den USA. Übersetzung des Vortrags bei der
  • Fachtagung von Kinder Welten, Kleine Kinder – Keine Vorurteile?. in Berlin am 15.1.2014 (online unter www.kinderwelten.net).
  • Ekmişoğlu, M. (2007). Erken Çocukluk Döneminde Farklılıklara Saygı Eğitimi Kavamı Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi ve Farklılıklara Saygı Ölçeği’nin Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Onsekiz Mart Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale.
  • Üner, E. (2011). Okul Öncesi Eğitim Programındaki 36-72 Aylık Çocuklara Farklılıklara Saygı Eğitimi Kazandırmanın Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Erciyes Üniversitesi.Eğitim Bilimler Anabilim Dalı. Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Kayseri
  • Vandenbroeck, M. (2007). Beyond anti‐bias education: Changing conceptions of diversity and equity in European early childhood education. European Early Childhood Education Research Journal, 15(1): 21–35.
  • Lin, M., Lake, V., & Rice, D. (2008). Teaching anti-bias curriculum in teacher education programs: What and how. Teacher Education Quarterly, 35(2), 187-200.
  • Wolpert, E. (2002). Redefining the Norm: Early Childhood Anti-Bias Strategies.In E. Lee,D. Menkart& M. Okazawa- Rey (Eds.), Beyond heroes and holidays: A paractical guide to K-12 anti- racist, multicultural education and staff development. Washington. DC: Teaching for Change
  • Giugni, M. (2008). Exploring Multiculturalism, Anti Bias and Social Justice in Children's Services. Sydney: Professional Support Coordination Unit and Children's Services Central
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 33 - 45, 31.10.2016

Abstract

References

  • Derman-Sparks, L. and A.B.C Task Force; (1989). Anti-Bias Curriculum: Tools For Empowering Young Children, Washington: DC;NAEYC
  • Derman-Sparks, L., Edwards, J. O., & National Association for the Education of Young Children. (2010). Anti-bias education for young children and ourselves. Washington, DC: National Association for the Education of Young Children.
  • KEDV. (2006). Erken Çocuklukta Farklılıklara Saygı Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Derman-Sparks, L. 2001 Anti-Bias-Arbeit mit Kleinen Kindern in den USA. Übersetzung des Vortrags bei der
  • Fachtagung von Kinder Welten, Kleine Kinder – Keine Vorurteile?. in Berlin am 15.1.2014 (online unter www.kinderwelten.net).
  • Ekmişoğlu, M. (2007). Erken Çocukluk Döneminde Farklılıklara Saygı Eğitimi Kavamı Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi ve Farklılıklara Saygı Ölçeği’nin Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Onsekiz Mart Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale.
  • Üner, E. (2011). Okul Öncesi Eğitim Programındaki 36-72 Aylık Çocuklara Farklılıklara Saygı Eğitimi Kazandırmanın Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Erciyes Üniversitesi.Eğitim Bilimler Anabilim Dalı. Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Kayseri
  • Vandenbroeck, M. (2007). Beyond anti‐bias education: Changing conceptions of diversity and equity in European early childhood education. European Early Childhood Education Research Journal, 15(1): 21–35.
  • Lin, M., Lake, V., & Rice, D. (2008). Teaching anti-bias curriculum in teacher education programs: What and how. Teacher Education Quarterly, 35(2), 187-200.
  • Wolpert, E. (2002). Redefining the Norm: Early Childhood Anti-Bias Strategies.In E. Lee,D. Menkart& M. Okazawa- Rey (Eds.), Beyond heroes and holidays: A paractical guide to K-12 anti- racist, multicultural education and staff development. Washington. DC: Teaching for Change
  • Giugni, M. (2008). Exploring Multiculturalism, Anti Bias and Social Justice in Children's Services. Sydney: Professional Support Coordination Unit and Children's Services Central
There are 11 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Tolga Topcubaşı This is me

Publication Date October 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Topcubaşı, T. (2016). FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER. International Journal of Eurasian Education and Culture, 1(1), 33-45.
AMA Topcubaşı T. FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER. International Journal of Eurasian Education and Culture. October 2016;1(1):33-45.
Chicago Topcubaşı, Tolga. “FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER”. International Journal of Eurasian Education and Culture 1, no. 1 (October 2016): 33-45.
EndNote Topcubaşı T (October 1, 2016) FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER. International Journal of Eurasian Education and Culture 1 1 33–45.
IEEE T. Topcubaşı, “FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER”, International Journal of Eurasian Education and Culture, vol. 1, no. 1, pp. 33–45, 2016.
ISNAD Topcubaşı, Tolga. “FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER”. International Journal of Eurasian Education and Culture 1/1 (October 2016), 33-45.
JAMA Topcubaşı T. FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2016;1:33–45.
MLA Topcubaşı, Tolga. “FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER”. International Journal of Eurasian Education and Culture, vol. 1, no. 1, 2016, pp. 33-45.
Vancouver Topcubaşı T. FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2016;1(1):33-45.