Öğrenci
başarısını etkilediği düşünülen ve üzerinde araştırmalar yapılan konulardan
biri de öğrencilerin okulda ve sınıf ortamında geçirdikleri süredir. Bu süre,
geçmişten günümüze yapılan değişiklik ve düzenlemelerle, eğitim sistemini
düzenleyenlerin önemli bir uğraşı alanı olmuştur. Diğer taraftan ilkokuldaki
öğrenme-öğretme sürecinden asıl sorumlu olan sınıf öğretmenlerinin bu konudaki
düşünceleri de ilgili düzenlemeler ve değişikliklerde önem arz etmektedir. Bu
önemden hareketle yapılan çalışmanın amacı, ‘sınıf öğretmenlerinin
ilkokullardaki 40 dakikalık ders süresinin ve günlük 6 ders saatinin, yeterli
olup olmadığına ilişkin görüşlerini incelemek ayrıca bu görüşler içindeki neden
ve önerileri belirlemek’ şeklinde belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu,
aktif görevde olan 40 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı
tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik
analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen en
önemli bulgular; öğretmenlerin büyük çoğunluğunun 40 dakikalık ders süresinin
artırılmasını, ilkokul 1. sınıftaki ders sürelerinin diğer sınıf düzeylerinden
(2., 3. ve 4. sınıf) daha fazla olmasını ve günlük 6 saat olan ders sayısının
düşürülmesini istedikleri yönündedir. Bu sonuçlar ışığında eğitim sistemini
yönlendiren ve düzenleyenlere; genel ders süresinin, ilkokul 1. sınıftaki ders
sürelerinin ve günlük/haftalık ders saatlerinin, araştıramadan çıkan öğretmen
görüşleri çerçevesinde yeniden değerlendirilmesi önerilmektedir.
It is considered that time of the students’
spend in school and in class influences student achievement. This time has been
an important field of work for the editors of the education system. On the
other hand, class teachers' thoughts on this issue are also important. The aim
of the study is to examine the opinions of the class teachers on the adequacy
of the 40-minute lesson and 6 lessons per day in primary school. Also to
determine the cause of these comments and suggestions. The study group of the
study is composed of 40 class teacher. The data were collected through a
semi-structured interview form prepared by the researcher. These data were also
evaluated by means of content analysis. The most important findings were; the
vast majority of teachers want to increase the 40-minute course length, the
duration of 1st class to be higher than other class levels and to reduce the
number of courses that are 6 hours per day. It is suggested that the course
period, the course duration of 1st class and daily/weekly course hours should
be reassessed for those who direct and regulate the education system.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 5 |