English prep class system has been implemented in 5th grade of secondary
school recently in Turkey.
Thanks to this prep class system, students started to have 14 hours of
English classes. The aims of the study are to make students learn foreign
language and to make students have four skills of a foreign language. Flipped
classroom is an approach in which the lessons are presented to students online
before students come to the classroom. This method encourages students to join
the education more actively, furthermore;
allows them to shape their learnings according to their interests and levels.
Flipped Classroom English activities were carried out in 5th grades in the secondary school. Before
this study started, the speaking exam which was prepared according to European
Language Frame was implemented as a pre-test. During the study, the teacher
sent English language teaching videos which
were prepared by herself to the students
before English classes. Students watched these videos several times
without the limit of time or place so they learnt the subject before coming to
the class. At the end of the study, the speaking exam was carried out again as
a post-test. The success ratio
of speaking test increased from %66 to %87. Moreover, satisfaction
questionnaires were carried out on both the parents and the students. The
results showed that students and the parents were satisfied from the project
with percent of 92 and percent of 94.
Implementation of Flipped Classroom 5th grades of Secondary School English language teaching
Ülkemizde
5. Sınıflarda İngilizce hazırlık sınıfı uygulanmaya başlanmıştır. Hazırlık
sınıfı sistemi ile öğrenciler haftada 14 saat İngilizce dersi almaya
başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin 4 dil becerisini kullanmasını ve
İngilizceyi daha iyi öğrenmesini sağlamaktır. Ters düz sınıf öğrencinin derse
gelmeden önce derslerin öğrencilere çevrimiçi olarak sunulduğu bir yaklaşımdır.
Bu yöntem öğrencileri eğitime daha aktif olarak katılmaya teşvik eder dahası
öğrenmelerini ilgi alanlarına ve seviyelerine göre şekillendirmelerini sağlar. Ters düz sınıf İngilizce uygulamaları 5. Sınıf
düzeyinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmaya başlamadan önce Avrupa Dil
Çerçevesine göre hazırlanan konuşma sınavı ön test olarak kullanılmıştır.
Çalışma sırasında öğretmen, öğrencilere kendisi tarafından hazırlanan İngilizce
ders videolarını dersten önce göndermiştir. Öğrenciler bu videoları zaman ve mekân
kısıtlaması olmadan birkaç defa izlediler; böylece konuyu sınıfa gelmeden önce
öğrenmişlerdir. Çalışmanın sonunda konuşma sınavı son test olarak tekrar uygulanmıştır.
Konuşma testinin başarı oranı %67 den %87 e yükselmiştir. Ayrıca hem
öğrencilere hem de velilere memnuniyet anketleri uygulanmıştır. Sonuçlar
öğrencilerin ve velilerin %92 ve %94 oranında memnun olduklarını
göstermiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 6 |