BibTex RIS Cite

READING HABITS AND READING THE SECONDARY SCHOOL STUDENTS' ATTITUDES ON

Year 2013, Volume: 2013 Issue: 11, 1 - 16, 22.03.2016

Abstract

This study explores reading habits and attitudes toward reading of the second stage primary school students. For this study, 14-item "reading profiles" and a questionnaire consisting of several socio-demographic questions are implemented to 688 students studying in rural schools throughout the province of Tokat. Gender distributions of those surveyed consists of 52.3% female, 47.7% percent the male students. And 36.8% of the students is 6th grade, % 28.6 of them is 7th grade, and 34.6% of them is 8th grade. The research data is interpreted by percent and frequency calculations. The research results show that students devote a lot of time to the library and classroom library, they read books regularly; but this situation is limited to applied by many schools as “reading time”, they don't to speak enough about books they read, and they show the reasons such as individual, socio-economic and educational troubles.

References

  • Aksaçlıoğlu,A.,Yılmaz B. (2007).Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği. 21(1),3-28.
  • Aktas, Serif ve Osman Gündüz. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Akyol, H. (2005). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Alpay, Meral. (1989). Türkiye’de ve Almanya Federal Cumhuriyeti’nde Gençlere Yönelik Kütüphane Hizmetleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • Arıcı, A. (2005). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuma Durumları (Beceri-İlgi-AlışkanlıkEğilim), (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst., Erzurum.196
  • Aşıcı, M. ve Özarslan, H. (2002). “İlköğretim 1. Kademede Okul Kitaplığını Kullanma Alışkanlığı”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 15, İstanbul.
  • Balcı, A. (2009).İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6(11), 265-300.
  • Black, A. ve Young, J. (2005). Attitudes to Reading: An Investigation across the Primary Years. Conference Proceedings, Pleasure, Passion Provocation AATE/ALEA National Conference. Gold Coast, Young, J. (Ed.).
  • Gülerer, S. ve Batur, Z. (2005). Yanlış Okuma Tutum ve Davranışları. A.K.Ü Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 89–102. http://www.ide.selcuk.edu.tr/konyaokuyor/ilkögretim_rapor.pdf (11 tarihinde erişilmiştir). Korkmaz, İ. (2007). Üniversite Birinci Sınıfta Okuyan Öğrencilerin Lise Döneminde Kitap Okuma Durumlarının İncelenmesi.
  • Kush, J. C. ve Watkins, M.W. (1996). Long Term Stability of Children’s Attitudes toward Reading. The Journal of Educational Research. 89 (5), 315-319.
  • McCarty, S., Nicastro, J., Spiros, I., ve Staley, K. (2001). Increasing Recreational Reading through the Use of Read-Alouds. ERIC, ED NUMBER : 453541.
  • Önal, H. (1987). Eğitim ve Öğretimin Gerçekleşmesini Sağlayan Okul Kütüphanesi Çalışmaları, Ankara: MEB Yay.
  • Önal, H. (1992). Bilgi Gereksinimlerinin Karşılanması ve Okul Kütüphaneleri, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst., Ankara.
  • Özdemir, E. (1997). Eleştirel Okuma. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Şahin, A.,İşcan A.,Maden, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin okul kütüphaneleri ve sınıf kitaplıklarını kullanma durumları (Erzurum ili örneği) 13(2),183-196.

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI

Year 2013, Volume: 2013 Issue: 11, 1 - 16, 22.03.2016

Abstract

Bu çalışma ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ve okumaya ilişkin tutumlarını araştırmaktadır. Bu araştırma için, Tokat ili genelinde köy okullarında öğrenim gören 688 öğrenciye, 14 maddeden oluşan “kitap okuma profili” ile birtakım sosyo-demografik sorulardan oluşan bir anket kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların %52,3’ü kız, %47,7’si ise erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin %36,8’i 6.sınıf, %28,6’sı 7.sınıf ve %34,6’sı 8.sınıf öğrencileridir. Araştırma verileri yüzde ve frekans hesaplamaları yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları; öğrencilerin kütüphaneye ve sınıf kitaplığına oldukça zaman ayırdıklarını, düzenli bir şekilde de kitap okuduklarını ancak bu durumun daha çok okullarda uygulanan “kitap okuma saatleri” olduğunu, okudukları kitapları aralarında yeterince konuşmadıklarını ve kitap okumalarına engel olarak da bireysel, sosyoekonomik ve eğitim sistemimize bağlı sebeplere bağladıklarını ortaya koymuştur.

References

  • Aksaçlıoğlu,A.,Yılmaz B. (2007).Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği. 21(1),3-28.
  • Aktas, Serif ve Osman Gündüz. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Akyol, H. (2005). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Alpay, Meral. (1989). Türkiye’de ve Almanya Federal Cumhuriyeti’nde Gençlere Yönelik Kütüphane Hizmetleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • Arıcı, A. (2005). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuma Durumları (Beceri-İlgi-AlışkanlıkEğilim), (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst., Erzurum.196
  • Aşıcı, M. ve Özarslan, H. (2002). “İlköğretim 1. Kademede Okul Kitaplığını Kullanma Alışkanlığı”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 15, İstanbul.
  • Balcı, A. (2009).İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6(11), 265-300.
  • Black, A. ve Young, J. (2005). Attitudes to Reading: An Investigation across the Primary Years. Conference Proceedings, Pleasure, Passion Provocation AATE/ALEA National Conference. Gold Coast, Young, J. (Ed.).
  • Gülerer, S. ve Batur, Z. (2005). Yanlış Okuma Tutum ve Davranışları. A.K.Ü Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 89–102. http://www.ide.selcuk.edu.tr/konyaokuyor/ilkögretim_rapor.pdf (11 tarihinde erişilmiştir). Korkmaz, İ. (2007). Üniversite Birinci Sınıfta Okuyan Öğrencilerin Lise Döneminde Kitap Okuma Durumlarının İncelenmesi.
  • Kush, J. C. ve Watkins, M.W. (1996). Long Term Stability of Children’s Attitudes toward Reading. The Journal of Educational Research. 89 (5), 315-319.
  • McCarty, S., Nicastro, J., Spiros, I., ve Staley, K. (2001). Increasing Recreational Reading through the Use of Read-Alouds. ERIC, ED NUMBER : 453541.
  • Önal, H. (1987). Eğitim ve Öğretimin Gerçekleşmesini Sağlayan Okul Kütüphanesi Çalışmaları, Ankara: MEB Yay.
  • Önal, H. (1992). Bilgi Gereksinimlerinin Karşılanması ve Okul Kütüphaneleri, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst., Ankara.
  • Özdemir, E. (1997). Eleştirel Okuma. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Şahin, A.,İşcan A.,Maden, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin okul kütüphaneleri ve sınıf kitaplıklarını kullanma durumları (Erzurum ili örneği) 13(2),183-196.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Adem İşcan This is me

İsmail Baha Arıkan This is me

Menşure Alkiş Küçükaydın This is me

Publication Date March 22, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 2013 Issue: 11

Cite

APA İşcan, A., Arıkan, İ. B., & Küçükaydın, M. A. (2016). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 2013(11), 1-16.
AMA İşcan A, Arıkan İB, Küçükaydın MA. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI. International Journal Of Eurasia Social Sciences. March 2016;2013(11):1-16.
Chicago İşcan, Adem, İsmail Baha Arıkan, and Menşure Alkiş Küçükaydın. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI”. International Journal Of Eurasia Social Sciences 2013, no. 11 (March 2016): 1-16.
EndNote İşcan A, Arıkan İB, Küçükaydın MA (March 1, 2016) İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI. International Journal Of Eurasia Social Sciences 2013 11 1–16.
IEEE A. İşcan, İ. B. Arıkan, and M. A. Küçükaydın, “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI”, International Journal Of Eurasia Social Sciences, vol. 2013, no. 11, pp. 1–16, 2016.
ISNAD İşcan, Adem et al. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI”. International Journal Of Eurasia Social Sciences 2013/11 (March 2016), 1-16.
JAMA İşcan A, Arıkan İB, Küçükaydın MA. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI. International Journal Of Eurasia Social Sciences. 2016;2013:1–16.
MLA İşcan, Adem et al. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI”. International Journal Of Eurasia Social Sciences, vol. 2013, no. 11, 2016, pp. 1-16.
Vancouver İşcan A, Arıkan İB, Küçükaydın MA. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE OKUMAYA İLİŞKİN TUTUMLARI. International Journal Of Eurasia Social Sciences. 2016;2013(11):1-16.