Bu araştırmada Turizm Coğrafyası dersi alan öğrencilerin, Gelecek Zaman Perspektiflerinin ders
başarısını etkileyip etkilemediği araştırılmış ve aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır;
1.Turizm Coğrafyası dersi alan öğrencilerin Gelecek Zaman Perspektiflerinin görünümleri nasıldır?
2.Turizm Coğrafyası dersi alan öğrencilerin Gelecek Zaman Perspektiflerinin ders başarısına etkisi var
mıdır?
Araştırma betimsel bir araştırma niteliğindedir. Dolayısıyla araştırmanın yöntemini tarama (survey)
yöntemi oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini Nevşehir Hacı Bektaş-i Veli, Abant İzzet Baysal,
Düzce ve Karabük Üniversitelerinin, Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümlerinde okuyan ve Turizm
Coğrafyası dersi alan öğrenciler oluşturmuşlardır. Araştırmada Eren (2007) tarafından geliştirilen
Gelecek Zaman Perspektif Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde S.P.S.S 19 paket programı
kullanılmıştır. Araştırmada istatistiksel yöntem olarak , T- Testi ve Kişi Merkezli Hiyerarşik Küme
Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuç olarak bize; Gelecek Zaman Perspektifi Görünümü Yüksek
olan öğrencilerin, Gelecek Zaman Perspektifi Görünümü düşük olan öğrencilere oranla, Turizm
Coğrafyası dersinden daha başarılı olduklarını ortaya koymuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030