Ülkemiz üretim ve tüketim noktasında bir takım zorluklarla yüz
yüzedir. Ancak, yeniliğe açık, hayatta ne olursa olsun pes etmeyen, ruh ve
merakla yeni yollar arayan, cesaretli, sorunlara uyum sağlayan girişimci
bireylerle bu zorlukların üstesinden gelinebilir. Dahası ülkenin kalkınması ve
refah düzeyinin artması, dinamik bir ekonomi, yenilikçi ve yaratıcı mesleklerin
oluşabilmesi için, başarılı bir şekilde kendi ticari ve sosyal girişimlerini
gerçekleştirecek, girişimci olmaya istekli genç insanların sayılarının fazla
olması gerekmektedir.
Girişimcilik
Eğitimi’ni tanıyıp ilköğretime dâhil eden birçok ülkelerde genellikle
(cross-curricular) disiplinler arası yaklaşım kullanılmaktadır. Bu yaklaşıma
göre, girişimcilik eğitiminin amaçları, açık bir şekilde belirli bir konunun
bir parçası olmasından ziyade müfredat içerisinde programlar arası ya da yatay
ve çapraz olarak ifade edilir. Bütün konular ve müfredat çalışmaları süresince
geliştirilen değer ve yeterlilikler bu yaklaşımın önemli bir parçasıdır.
Girişimcilik Eğitimi’nin ilköğretimde sosyal bilgiler derslerinde etkili bir
şekilde öğrencilere aktarılması ve girişimcilik becerilerinin kazandırılmasında
biyografilerin kullanımı önemli bir noktadır. Çünkü örnek girişimcilerin
biyografileri ile öğrencilerin güdülenmesi sağlanabilir. Diğer bir ifade ile
kendi yaşadıkları coğrafyadan ya da milletlerden önemli girişimlere imza atmış
kişilerin hayatları, öğrencilerin başarma arzusunu ve cesaret duygularını
olumlu yönde geliştirebilir.
Our country has been facing a range of difficulties in production and
consumption matters. However, we can overcome these challenges through
entrepreneur individuals who are open to changes, seeking for new solutions
with spirit and curiosity, and who never give up no matter what happens in
life. In addition, we need higher numbers of young people who are willing
to be entrepreneurs to achieve their own business and social enterprises in
order for development of the country, increase of welfare, a dynamic
economy, and creation of innovative and creative professions.
In countries where Entrepreneurship Training is implemented, an
interdisciplinary approach is generally used. According to this approach, the
aims of entrepreneurship education are expressed in the curriculum interprogram
or horizontally and diagonally, rather than being clearly part of a
particular subject. All issues and values and qualifications developed during
curriculum work are an important part of this approach. The use of
biographies is an important point in transfering Entrepreneurship Education
to students effectively in primary and secondary education social studies
lessons and in acquiring entrepreneurship skills. Because students can be
motivated by biographies of exemplary entrepreneurs. In other words, the
desire for students to succeed and courageous feelings can be positively
developed by the lives of those who have signed important initiatives from
their own geographies or nations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030