Bu çalışmanın amacı,
öğrencilerin vatandaşlıkla ilgili algı ve görüşlerinine yönelik bir
değerlendirme yapabilmek için ölçme aracı geliştirmektir. Ölçek İstanbul
Sultangazi ilçesinde bulunan bir lisede (devlet okulu) 250 öğrenciye
uygulanmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda ölçeğin 10
madde ve 2 alt boyuttan oluştuğu görülmüştür. Ölçeğin Alpha güvenirlik
katsayısı .71’dir. Gerek alt boyutlar gerekse ölçeğin geneline ilişkin elde
edilen güvenirlik katsayılarını, güvenirlik açısından yeterli ve iyi bir düzeyi
yansıttığı söylenebilir. Ölçeğin faktörleri arasında orta düzeyde bir
korelasyon olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu açıdan ölçeğin geçerli ve güvenilir
olduğu ifade edilebilir.
The aim of this study is to develop a measurement tool to make an
assessment of students' perceptions and opinions about citizenship. This scale
was applied to 250 high school students (state school) located in the district
of Sultangazi, İstanbul. After confirmatory and explanatory factor analysis,
it is seen that the scale consists of 10 items and 2 factors. The scale’s alpha
coefficient value is .71. On the other hand, it can be said that there is
statistically significant correlation among the factors. As a conclusion, scale
can be used as a valid and reliable instrument in evaluating teachers’
classroom practices while teaching citizenship
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030