Ders kitaplarındaki görsellerin benimsenen yapılandırmacı öğrenme yaklaşıma uygun olarak kullanılması ve öğrenmeye katkı sağlaması beklenmektedir. Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitabı örneği üzerinden, ders kitabında kullanılan görsellerin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre öğrenmeye katkısı hakkında öğretmen görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini farklı illerde devlet okullarında çalışan 111 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen, geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları tamamlanmış bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin ortalama ve standart sapmaları hesaplanmış ayrıca frekans analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak öğretmenlerin ders kitaplarındaki görsellerin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygunluğu hakkında olumlu görüşe sahip oldukları görülmektedir. Ancak,kullanılan görsellerin yaratıcı ve eleştirel düşünmeye teşvik edici olmadığı, yerine göre kavram/zihin haritası kullanılmadığı ortaya çıkmıştır. Ders kitaplarında örgütlemeye ve özetlemeye yönelik kavram/zihin haritalarına yer verilmeli ve kullanım için nitelikli görseller seçilmelidir.
The visuals in course books should contribute to learning in an appropriate
way according to constructivist approach in order to increase the success.
The aim of this study is to determine the teacher’s views about the visuals’
contribution in learning which are used in course books according to
constructivist approach. Survey research model was used as a research
method. Participants were 111 Science and Technology teachers working in
different provinces in Turkey. Survey which was developed by the researcher
was used and its reliability and validity analyses were completed. Mean and
standard deviation values of the data were examined. In addition, frequency
analyses were performed. According to the results, teacher’s views about the
visuals’ contribution in learning according to constructivist learning
approach were positive. However, the visuals were not initiative for creative
and critical thinking skills. Concept maps and mind maps were not used in
course books. Well-qualified visuals should be used in the course books.
Concept maps and mind maps should be used in course books in order to
contribute to the organization and summarization.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030