Okuma,
diğer dil becerileriyle yakın ilişki içerisindedir. İnsan, dinleme ve okuma ile
dış dünyayı algılayıp anlamlandır; konuşma ve yazma becerisiyle de duygu,
düşünce, hayal ve izlenimlerini karşısındakilere aktarır. Bir başka deyişle
dinleme ve okuma anlama, konuşma ve yazma anlatma becerisidir. Dilde yetkinlik
bu beceri alanlarının bütün olarak geliştirilip kazanılmasıyla kazanılır. Bunun
için dil becerileri arasındaki ilişkinin iyi anlaşılması ve bu becerilerin
eğitim öğretiminde buna dikkat edilmesi gerekir. Bu bağlamda çalışmanın amacı,
dört temel dil becerisinden biri olan okuma becerisinin diğer dil becerileriyle
ilişkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda okuma becerisi merkeze alınmış
ve diğer dil becerileri okuma becerisiyle ilişkisi oranında incelenmiştir. Çalışmada,
temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri doküman
incelemesi yoluyla elde edilmiş ve verilerin analizinde nitel içerik analizi
kullanılmıştır. Konuyla alakalı olarak daha önceden yapılan deneysel-kuramsal
çalışmalar ile literatür taraması yapıldıktan sonra okuma becerisinin dinleme,
konuşma ve yazma becerileriyle birbirlerini destekledikleri ve yakın ilişki
içinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030