Research Article
BibTex RIS Cite

Betimleyici Yazma Becerisinin Geliştirilmesinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Quiver’in Kullanılması

Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 46 - 63, 31.12.2020

Abstract

After the 2000s, the dynamic nature of technology encountered the social structure of man and took place in every field of life. One of these areas is education. The effectiveness of technology on education has over time transformed the use of technology in education into a necessity. As a result, each new day has given birth to a different computer and mobile supported application and they have started to be used in education. Augmented reality applications, a product of technology, have been in demand for the past decade because they have provided the basis for concrete, lasting and active learning in education. One of the main areas of skill where augmented reality can be used in native language education is writing. The aim of this study is to show that the augmented reality application called Quiver (ColAR/Color Mix) can be used in descriptive writing studies and will contribute to descriptive writing skills. Document analysis was used to collect data in the study. The data obtained from the research were subjected to descriptive analysis under the identified themes. According to the results obtained from the visual and written documents of the study, assets were described according to the quantity and qualities they had. In addition, the impressions that beings evoke in individuals were reflected in documents. As a result, it can be said that the augmented reality application called Quiver can be used as an effective educational tool for descriptive writing.

References

  • Akçayır, M. & Akçayır, G. (2016). Üniversite öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1169-1186.
  • Akkiren, B. (2019). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi konusundaki akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Altınpulluk, H. & Kesim, M. (2015). Geçmişten günümüze artırılmış gerçeklik uygulamalarında gerçekleşen paradigma değişimleri. Akademik Bilişim Kongresi.
  • Arastaman, G., Öztürk Fidan, İ. & Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Barreira, J., Bessa, M., Pereira, L. C., Adão, T., Peres, E. & Magalhães, L. (2012). MOW: Augmented reality game to learn words in different languages: Case study: Learning English names of animals in elemantary school. 7th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) içinde (ss. 1-6). Madrid, Spain: IEEE.
  • Bingöl, B. (2018). Yeni bir yaşam biçimi: Artırılmış gerçeklik. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1, 44-55.
  • Binyazar, A. & Özdemir, E. (2006). Yazma öğretimi/yazma sanatı yaratıcı yazma dersleri. İstanbul: Papirüs Yayınevi.
  • Büyükuygur, M. & Güneş, A. (2018). Artırılmış gerçeklik teknolojisinin yabancı dil eğitiminde kullanımı ve eğitsel oyun geliştirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 7(4), 63-73.
  • Çakır, R., Solak, E. & Tan, S. S. (2015).Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile İngilizce kelime öğretiminin öğrenci performansına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45-58.
  • Çetinkaya, H. H. & Akçay, M. (2013). Eğitim ortamlarında artırılmış gerçeklik uygulamaları. Akademik Bilişim Kongresi, Akdeniz Üniversitesi, Ocak 23-25, Antalya.
  • Çevik, G., Yılmaz, R. M., Göktaş, Y. & Gülcü, A. (2017). Okul öncesi dönemde artırılmış gerçeklikle İngilizce kelime öğretimi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(2), 50-57.
  • Doğan, A. (2016). Artırılmış gerçeklik teknolojileriyle desteklenmiş hikaye okuma deneyimi. Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2(2), 121-137.
  • Durak, A. & Karaoğlan, Y. (2019). Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468-481.
  • Eldem, H. & Eldem, A. (2015). Artırılmış gerçeklik ile mobil uygulamalar. Erişim: 1 Haziran 2020, http://ab.org.tr/ab15/bildiri/248.doc.
  • Erdoğmuş, F. U. & Çağıltay, K. (2009). Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yapılan master ve doktora tezlerinde genel eğilimler. Akademik Bilişim’09-XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 11-13 Şubat, 389-393.
  • Gülbahar, Y. (2019). e-Öğrenme (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • İbili, E. & Şahin, S. (2015). Artırılmış gerçeklik destekli geometri öğretiminin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Erişim: 28 Nisan 2020, http://ab.org.tr/ ab14/ bildiri/234.pdf.
  • Karadayı Taşkıran, A., Koral Gümüşoğlu, E. & Bozkurt, A. (2015). Artırılmış gerçeklik uygulamasının yabancı dil öğretiminde kullanılması. Akademik Bilişim 2015 (462-467), Anadolu Üniversitesi.
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2017). Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468-481.
  • Kesim, M. & Özarslan, Y. (2012). Augmented reality in education: Current technologies and the potential for education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47(222), 297-302. doi:10.1016/j.sbspro.2012.06.654
  • Koçoğlu, E., Akkuş, İ. & Özhan, U. (2018). Yeni bir öğrenme ortamı olarak artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla sosyal bilgiler öğretimi (313-340), Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi (Editörler: R. Sever, M. Aydın, E. Koçoğlu). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., Baydaş, Ö. & Göktaş Y. (2014). Ortaokullarda artırılmış gerçeklik uygulamaları tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 383-392.
  • Önder, R. (2016). Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları: artırılmış gerçeklik uygulamaları: Aurasma ve color mix. 18. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri. Adnan Menderes Üniversitesi, https://ab.org.tr/an16/bildiri/322.pdf
  • Özarslan, Y. (2011). Öğrenen içerik etkileşiminin genişletilmiş gerçeklik ile zenginleştirilmesi. International Computer& Instructional Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat Üniversitesi.
  • Özarslan, Y. (2013). Genişletilmiş gerçeklik ile zenginleştirilmiş öğrenme materyallerinin öğrenen başarısı ve memnuniyeti üzerindeki etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özdemir, E. (2005). Sözlü yazılı anlatım sanatı, kompozisyon. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Özdemir, D. & Özçakır, B. (2019). Kesirlerin öğretiminde artırılmış gerçeklik etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 21-41.
  • Özüdoğru, G. (2020). Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojiler (57-77). Açık ve uzaktan öğrenme (Editörler: S. Karataş, E. K. Çakmak). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Quiver Vision (2019). Retrieved from www.quivervision.com
  • Saruhan, Ş. C. & Özdemirci, A. (2013). Bilim, felsefe ve metodoloji. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Sırakaya, M. & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğrenme ortamlarında yeni bir araç: bir eğlence uygulaması olarak artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 414-438.
  • Sırakaya, M. & Alsancak Sırakaya, D. (2018). Artırılmış gerçekliğin fen eğitiminde kullanımının tutum ve motivasyona etkisi. Kastamonu Education Journal, 26(3), 887-896.
  • Sırakaya, M. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında artırılmış gerçeklik uygulamaları (ss. 281-295). Çevrimiçi öğrenme: Farklı bakış açıları (Editörler: E. K. Çakmak, S. Karataş). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Somyürek, S. (2014). Öğrenme sürecinde Z kuşağının dikkatini çekme: Artırılmış gerçeklik. Eğitim teknolojisi kuram ve uygulama, 4(1), 63-80.
  • Şahin, S. (2019). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin deyimleri öğrenme düzeylerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tosun, E. (2016). Yerel tabanlı gerçekliği artırılmış oyun tasarımının türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlere etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Tuğtekin, U. (5-7 Şubat 2014). UFUXAR -Augmented reality projesi [Bildiri]. XVI. Akademik Bilişim Konferansı, Mersin.
  • Tutulmaz, M. & Seferoğlu, S. S. (2017). Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin sınıfta kullanmalarıyla ilgili bir inceleme. ICITS 2017 Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-25-26 Mayıs, İnönü Üniversitesi.
  • Uzun Hazneci, Ö. (2019). Güncel artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitim alanında kullanımı üzerine bir inceleme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu.
  • Uzun, Y., Bilban, M. & Kalaç, M. Ö. (2018). Artırılmış gerçeklik kullanılarak engelli çocukların öğrenme yeteneklerinin geliştirilmesi. Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi.
  • Ünlü, B. F. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde sanal gerçekliğin amaç odaklı bir dil öğretimine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, 5, 57-76.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 46 - 63, 31.12.2020

Abstract

References

  • Akçayır, M. & Akçayır, G. (2016). Üniversite öğrencilerinin yabancı dil eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımına yönelik görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1169-1186.
  • Akkiren, B. (2019). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi konusundaki akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Altınpulluk, H. & Kesim, M. (2015). Geçmişten günümüze artırılmış gerçeklik uygulamalarında gerçekleşen paradigma değişimleri. Akademik Bilişim Kongresi.
  • Arastaman, G., Öztürk Fidan, İ. & Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Barreira, J., Bessa, M., Pereira, L. C., Adão, T., Peres, E. & Magalhães, L. (2012). MOW: Augmented reality game to learn words in different languages: Case study: Learning English names of animals in elemantary school. 7th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) içinde (ss. 1-6). Madrid, Spain: IEEE.
  • Bingöl, B. (2018). Yeni bir yaşam biçimi: Artırılmış gerçeklik. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1, 44-55.
  • Binyazar, A. & Özdemir, E. (2006). Yazma öğretimi/yazma sanatı yaratıcı yazma dersleri. İstanbul: Papirüs Yayınevi.
  • Büyükuygur, M. & Güneş, A. (2018). Artırılmış gerçeklik teknolojisinin yabancı dil eğitiminde kullanımı ve eğitsel oyun geliştirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 7(4), 63-73.
  • Çakır, R., Solak, E. & Tan, S. S. (2015).Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile İngilizce kelime öğretiminin öğrenci performansına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45-58.
  • Çetinkaya, H. H. & Akçay, M. (2013). Eğitim ortamlarında artırılmış gerçeklik uygulamaları. Akademik Bilişim Kongresi, Akdeniz Üniversitesi, Ocak 23-25, Antalya.
  • Çevik, G., Yılmaz, R. M., Göktaş, Y. & Gülcü, A. (2017). Okul öncesi dönemde artırılmış gerçeklikle İngilizce kelime öğretimi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(2), 50-57.
  • Doğan, A. (2016). Artırılmış gerçeklik teknolojileriyle desteklenmiş hikaye okuma deneyimi. Medeniyet Sanat, İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 2(2), 121-137.
  • Durak, A. & Karaoğlan, Y. (2019). Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468-481.
  • Eldem, H. & Eldem, A. (2015). Artırılmış gerçeklik ile mobil uygulamalar. Erişim: 1 Haziran 2020, http://ab.org.tr/ab15/bildiri/248.doc.
  • Erdoğmuş, F. U. & Çağıltay, K. (2009). Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yapılan master ve doktora tezlerinde genel eğilimler. Akademik Bilişim’09-XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 11-13 Şubat, 389-393.
  • Gülbahar, Y. (2019). e-Öğrenme (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • İbili, E. & Şahin, S. (2015). Artırılmış gerçeklik destekli geometri öğretiminin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Erişim: 28 Nisan 2020, http://ab.org.tr/ ab14/ bildiri/234.pdf.
  • Karadayı Taşkıran, A., Koral Gümüşoğlu, E. & Bozkurt, A. (2015). Artırılmış gerçeklik uygulamasının yabancı dil öğretiminde kullanılması. Akademik Bilişim 2015 (462-467), Anadolu Üniversitesi.
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G. (2017). Artırılmış gerçekliğin eğitsel uygulamaları üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 468-481.
  • Kesim, M. & Özarslan, Y. (2012). Augmented reality in education: Current technologies and the potential for education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 47(222), 297-302. doi:10.1016/j.sbspro.2012.06.654
  • Koçoğlu, E., Akkuş, İ. & Özhan, U. (2018). Yeni bir öğrenme ortamı olarak artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla sosyal bilgiler öğretimi (313-340), Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi (Editörler: R. Sever, M. Aydın, E. Koçoğlu). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. M., Baydaş, Ö. & Göktaş Y. (2014). Ortaokullarda artırılmış gerçeklik uygulamaları tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 383-392.
  • Önder, R. (2016). Eğitimde artırılmış gerçeklik uygulamaları: artırılmış gerçeklik uygulamaları: Aurasma ve color mix. 18. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri. Adnan Menderes Üniversitesi, https://ab.org.tr/an16/bildiri/322.pdf
  • Özarslan, Y. (2011). Öğrenen içerik etkileşiminin genişletilmiş gerçeklik ile zenginleştirilmesi. International Computer& Instructional Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat Üniversitesi.
  • Özarslan, Y. (2013). Genişletilmiş gerçeklik ile zenginleştirilmiş öğrenme materyallerinin öğrenen başarısı ve memnuniyeti üzerindeki etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özdemir, E. (2005). Sözlü yazılı anlatım sanatı, kompozisyon. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Özdemir, D. & Özçakır, B. (2019). Kesirlerin öğretiminde artırılmış gerçeklik etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 21-41.
  • Özüdoğru, G. (2020). Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojiler (57-77). Açık ve uzaktan öğrenme (Editörler: S. Karataş, E. K. Çakmak). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Quiver Vision (2019). Retrieved from www.quivervision.com
  • Saruhan, Ş. C. & Özdemirci, A. (2013). Bilim, felsefe ve metodoloji. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Sırakaya, M. & Seferoğlu, S. S. (2016). Öğrenme ortamlarında yeni bir araç: bir eğlence uygulaması olarak artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 414-438.
  • Sırakaya, M. & Alsancak Sırakaya, D. (2018). Artırılmış gerçekliğin fen eğitiminde kullanımının tutum ve motivasyona etkisi. Kastamonu Education Journal, 26(3), 887-896.
  • Sırakaya, M. (2020). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında artırılmış gerçeklik uygulamaları (ss. 281-295). Çevrimiçi öğrenme: Farklı bakış açıları (Editörler: E. K. Çakmak, S. Karataş). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Somyürek, S. (2014). Öğrenme sürecinde Z kuşağının dikkatini çekme: Artırılmış gerçeklik. Eğitim teknolojisi kuram ve uygulama, 4(1), 63-80.
  • Şahin, S. (2019). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin deyimleri öğrenme düzeylerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tosun, E. (2016). Yerel tabanlı gerçekliği artırılmış oyun tasarımının türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlere etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Tuğtekin, U. (5-7 Şubat 2014). UFUXAR -Augmented reality projesi [Bildiri]. XVI. Akademik Bilişim Konferansı, Mersin.
  • Tutulmaz, M. & Seferoğlu, S. S. (2017). Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin sınıfta kullanmalarıyla ilgili bir inceleme. ICITS 2017 Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24-25-26 Mayıs, İnönü Üniversitesi.
  • Uzun Hazneci, Ö. (2019). Güncel artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitim alanında kullanımı üzerine bir inceleme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu.
  • Uzun, Y., Bilban, M. & Kalaç, M. Ö. (2018). Artırılmış gerçeklik kullanılarak engelli çocukların öğrenme yeteneklerinin geliştirilmesi. Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi.
  • Ünlü, B. F. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde sanal gerçekliğin amaç odaklı bir dil öğretimine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, 5, 57-76.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Ali Göçer 0000-0002-6880-2611

Akife Kurt 0000-0003-2875-8406

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Göçer, A., & Kurt, A. (2020). Betimleyici Yazma Becerisinin Geliştirilmesinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Quiver’in Kullanılması. International Journal of Field Education, 6(2), 46-63.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030