Research Article
BibTex RIS Cite

İLKOKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMI

Year 2018, Volume: 3 Issue: 3, 1 - 10, 31.12.2018

Abstract




















Milli
Eğitim Bakanlığı tarafından 2010 yılından itibaren uygulamaya konulan
Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi
kapsamında, tüm sınıflara kurulan etkileşimli tahtalar ile eğitim öğretim
etkinlikleri desteklenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma ile etkileşimli tahtanın
ilk okuma  yazma eğitimi aşamasında nasıl
bir öğretme ve öğrenme aracı olduğu, öğretmenlere ve öğrencilere ne gibi olumlu
katkılar sağladığı araştırılıp, öneriler ortaya konmaktır. Çalışma ...
ilçesinde bir ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenlerinden kullanılmış olup bu
kapsamda katılımcılara yarı yapılandırılmış sekiz soru sorulmuştur. Bulgular
tablolar halinde kavramsallaştırılmıştır. Araştırma sonucunda etkileşimli
tahtanın öğretmen öğrenme sürecinde olumlu sonuçları olduğu görülmüştür.

References

  • Akyol, H. (2010). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri (3. Baskı).. Ankara: Pegem Akademi.Çelik, S., ve Atak, H. (2012). Etkileşimli tahta tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 43-60. Çelenk, S. (2007). İlk Okuma- Yazma Programı ve Öğretimi, Ankara, Anı yayıncılık.Çelenk, S. (2003). Okul Aile İşbirliği İle Okuduğunu Anlama Başarısı Arasındaki İlişki, H. Ü. Eğitim Fakültesi DergisiErduran, A., ve Tataroğlu, B. (2009). Eğitimde akıllı tahta kullanımına ilişkin fen ve matematik öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması. 9th International Educational Technology Conference’da (IETC2009) bildiri olarak sunulmuştur. Ankara, Türkiye. Milli Eğitim Bakanlığı. (2012b). Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim istatistikleri. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2011_2012.pdf adresinden 28 Temmuz 2012 tarihinde edinilmiştir.Milli Eğitim Bakanlığı. (2012c). Milli Eğitim Bakanlığı FATİH Projesi.http://fatihprojesi.meb.gov.tr adresinden 10 Nisan 2012 tarihinde edinilmiştir.Yıldırım, A. Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldırım, N. Demirtaş, Z. (2008). Öğrenci Görüşlerine Dayalı Sınıf Öğretmenliği Bölümü İlk Okuma ve Yazma Öğretimi Dersine İlişkin Bir Öneri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3): 681 -695.
Year 2018, Volume: 3 Issue: 3, 1 - 10, 31.12.2018

Abstract

References

  • Akyol, H. (2010). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri (3. Baskı).. Ankara: Pegem Akademi.Çelik, S., ve Atak, H. (2012). Etkileşimli tahta tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 43-60. Çelenk, S. (2007). İlk Okuma- Yazma Programı ve Öğretimi, Ankara, Anı yayıncılık.Çelenk, S. (2003). Okul Aile İşbirliği İle Okuduğunu Anlama Başarısı Arasındaki İlişki, H. Ü. Eğitim Fakültesi DergisiErduran, A., ve Tataroğlu, B. (2009). Eğitimde akıllı tahta kullanımına ilişkin fen ve matematik öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması. 9th International Educational Technology Conference’da (IETC2009) bildiri olarak sunulmuştur. Ankara, Türkiye. Milli Eğitim Bakanlığı. (2012b). Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim istatistikleri. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2011_2012.pdf adresinden 28 Temmuz 2012 tarihinde edinilmiştir.Milli Eğitim Bakanlığı. (2012c). Milli Eğitim Bakanlığı FATİH Projesi.http://fatihprojesi.meb.gov.tr adresinden 10 Nisan 2012 tarihinde edinilmiştir.Yıldırım, A. Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldırım, N. Demirtaş, Z. (2008). Öğrenci Görüşlerine Dayalı Sınıf Öğretmenliği Bölümü İlk Okuma ve Yazma Öğretimi Dersine İlişkin Bir Öneri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3): 681 -695.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Yasamda Liderlik
Authors

Vedat Açıkalın This is me

Publication Date December 31, 2018
Submission Date November 29, 2018
Acceptance Date November 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Açıkalın, V. (2018). İLKOKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMI. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 3(3), 1-10.