Yenilikçi okullar genel olarak yeni fikirlere ve uygulamalara
açık, sorunların çözümünde yeni yollar deneyen, yeniliğin olağan hale geldiği örgütlerdir.
Toplumun geleceğini şekillendiren okullar değişimlere en duyarlı sistemlerdir
ve yenilik ve değişimler karşısında varlıklarını korumaları ve değişimlere
adapte olmaları örgütsel, bireysel, toplumsal birçok faktörle ilişkilidir.
Yenilikçi okulların oluşumunda örgüt ikliminin etkisinin diğer faktörlere göre
çok fazla olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle bu araştırmada öğretmenlerin
yenilikçi okul ve örgüt iklimine yönelik görüşlerini ve bunlar arasındaki
ilişkiyi ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Bolu ili merkez ilçedeki ortaokul düzeyinde görev yapan 660 branş öğretmeni
oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Yenilikçi Okul Ölçeği” ve “Örgütsel
İklim Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma ve
korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin
yenilikçi okul görüşleri “bazen”, örgüt iklimine yönelik görüşleri “genellikle
olur” düzeyindedir. Öğretmenlerin yenilikçi okul ve örgütsel iklimi görüşleri
arasında pozitif yönlü, orta düzeyde anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
2018.02.01.1289
2018.02.01.1289
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Project Number | 2018.02.01.1289 |
Publication Date | June 26, 2019 |
Submission Date | May 17, 2019 |
Acceptance Date | May 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |