Bu araştırma, 21. Yüzyıl Becerilerinin okul yöneticilerinin liderlik yönlerine olan etkisini ortaya koymayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Eğitimcilerin ve okul yöneticilerinin sahip olması gereken bu beceriler, kişilerin liderlik anlayışlarına da katkı sağlamaktadır. Bu amaçla, 21. Yüzyıl Becerilerine yönelik okul yöneticilerini değerlendiren sorular Yapılandırılmış Görüşme Tekniği kapsamında hazırlanarak, mesleğinde kıdemli olan ve mesleğe yeni başlamış öğretmenler, müdür yardımcıları ile velilere sorulmuştur. Ayrıca yapılan yorumları karşılaştırmak ve yöneticilerin de kendilerini nasıl değerlendirdiğini öğrenmek için okul yöneticisi ile de görüşme yapılmıştır. Yapılan görüşmelerde anlamlı bir fark bulunamamış, 21. Yüzyıl Becerilerinin okul yöneticilerinin liderlik yönlerine olan etkisi olumlu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | August 13, 2020 |
Acceptance Date | October 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: II Issue: II |