Research Article
BibTex RIS Cite

21. YÜZYIL BECERİLERİNİN OKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK YÖNLERİNE OLAN ETKİSİ

Year 2020, Volume: II Issue: II, 19 - 30, 31.12.2020

Abstract

Bu araştırma, 21. Yüzyıl Becerilerinin okul yöneticilerinin liderlik yönlerine olan etkisini ortaya koymayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Eğitimcilerin ve okul yöneticilerinin sahip olması gereken bu beceriler, kişilerin liderlik anlayışlarına da katkı sağlamaktadır. Bu amaçla, 21. Yüzyıl Becerilerine yönelik okul yöneticilerini değerlendiren sorular Yapılandırılmış Görüşme Tekniği kapsamında hazırlanarak, mesleğinde kıdemli olan ve mesleğe yeni başlamış öğretmenler, müdür yardımcıları ile velilere sorulmuştur. Ayrıca yapılan yorumları karşılaştırmak ve yöneticilerin de kendilerini nasıl değerlendirdiğini öğrenmek için okul yöneticisi ile de görüşme yapılmıştır. Yapılan görüşmelerde anlamlı bir fark bulunamamış, 21. Yüzyıl Becerilerinin okul yöneticilerinin liderlik yönlerine olan etkisi olumlu görülmüştür.

References

  • Akçakoca, A., & Bilgin, K. U. (2016). Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri ve Öğretmen Performansı. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-23.
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O., & Köse, S. (2003). Yeni Bir Bakış: Eğitimde Teknoloji Okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Balcı, A. (2002). Etkili okul: okul geliştirme – kuram, uygulama ve araştırma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bennis, W. G. & Townsend, R. (1995). Reinviting leadership. Collins Business Essential, New York.
  • Childs-Bowen, D., Moller, G., & Scrivner, J. (2000). Principals: Leaders of leaders. NASSP bulletin, 84(616), 27-34.
  • Çoban, Ö., Bozkurt, S., ve Kan, A. (2019). Eğitim yöneticisi 21. yy. becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Education Journal, 27(3), 1059-1071.
  • Çubukçu, Z. & Girmen, P. (2006). Ortaöğretim Kurumlarının Etkili Okul Özellerine Sahip Olma Düzeyleri. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:16.
  • Erçetin, Ş. Ş., & Eriçok, B. (2016). Yayınlarda Yer Alan Okul Yöneticilerinin Yeterliklerinin Analizi (ULAKBİM 2004-2016). Electronic Turkish Studies, 11(14).
  • Hallinger, P. (1992). The Evolving Role of American Principals: From Managerial to Instructional to Transformational Leaders. Journal of Educational Administration. 30 (3), 35-48.
  • Handy, C. (1992). “The Language of Leadership”. Frontiers of Leadership. Eds. Syrett and Qxford: Blackwell.
  • Kurt, A. A., & Kürüm, D. (2010). Medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme arasındaki ilişki: Kavramsal bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 20-34.
  • Özdemir, M. (2018). Eğitim Yönetimi: Alanın Temelleri ve Çağdaş Yönelimler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özkan, M. (2016). Liderlik Hangi Sıfatları, Nasıl Alıyor? Liderlik Konulu Makalelerin İncelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2).
  • Partnership for 21st Century Learning, (2015). P21 Framework Definitions. http://www.p21.org/our-work/p21-framework adresinden alınmıştır.
  • Partnership for 21st Century Learning, (2019). Framework for 21st Century Learning Definitions. http://www.battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources adresinden alınmıştır.
  • Scheerens, J. & Stoel, W., (1988). Development of Theories of School Effectiveness. Annual Meeting of American Educational Research Association, New Orleans, s. 1-28.
  • Smyth, J. (2006). Educational leadership that fosters ‘student voice’. International Journal of Leadership in Education, 9(4), 279-284.
  • Tahaoğlu, F., & Gedikoğlu, T. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 58(58), 274-298.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2012). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons.
  • Yeni, G. (2018). The Effect of 21st Century Skills Training on Foreign Language Teachers’ Perceptions Regarding Their Educational Technology and Materials Development Competencies. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Year 2020, Volume: II Issue: II, 19 - 30, 31.12.2020

Abstract

References

  • Akçakoca, A., & Bilgin, K. U. (2016). Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri ve Öğretmen Performansı. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-23.
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O., & Köse, S. (2003). Yeni Bir Bakış: Eğitimde Teknoloji Okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Balcı, A. (2002). Etkili okul: okul geliştirme – kuram, uygulama ve araştırma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bennis, W. G. & Townsend, R. (1995). Reinviting leadership. Collins Business Essential, New York.
  • Childs-Bowen, D., Moller, G., & Scrivner, J. (2000). Principals: Leaders of leaders. NASSP bulletin, 84(616), 27-34.
  • Çoban, Ö., Bozkurt, S., ve Kan, A. (2019). Eğitim yöneticisi 21. yy. becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Education Journal, 27(3), 1059-1071.
  • Çubukçu, Z. & Girmen, P. (2006). Ortaöğretim Kurumlarının Etkili Okul Özellerine Sahip Olma Düzeyleri. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:16.
  • Erçetin, Ş. Ş., & Eriçok, B. (2016). Yayınlarda Yer Alan Okul Yöneticilerinin Yeterliklerinin Analizi (ULAKBİM 2004-2016). Electronic Turkish Studies, 11(14).
  • Hallinger, P. (1992). The Evolving Role of American Principals: From Managerial to Instructional to Transformational Leaders. Journal of Educational Administration. 30 (3), 35-48.
  • Handy, C. (1992). “The Language of Leadership”. Frontiers of Leadership. Eds. Syrett and Qxford: Blackwell.
  • Kurt, A. A., & Kürüm, D. (2010). Medya okuryazarlığı ve eleştirel düşünme arasındaki ilişki: Kavramsal bir bakış. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2), 20-34.
  • Özdemir, M. (2018). Eğitim Yönetimi: Alanın Temelleri ve Çağdaş Yönelimler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özkan, M. (2016). Liderlik Hangi Sıfatları, Nasıl Alıyor? Liderlik Konulu Makalelerin İncelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2).
  • Partnership for 21st Century Learning, (2015). P21 Framework Definitions. http://www.p21.org/our-work/p21-framework adresinden alınmıştır.
  • Partnership for 21st Century Learning, (2019). Framework for 21st Century Learning Definitions. http://www.battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources adresinden alınmıştır.
  • Scheerens, J. & Stoel, W., (1988). Development of Theories of School Effectiveness. Annual Meeting of American Educational Research Association, New Orleans, s. 1-28.
  • Smyth, J. (2006). Educational leadership that fosters ‘student voice’. International Journal of Leadership in Education, 9(4), 279-284.
  • Tahaoğlu, F., & Gedikoğlu, T. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 58(58), 274-298.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2012). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons.
  • Yeni, G. (2018). The Effect of 21st Century Skills Training on Foreign Language Teachers’ Perceptions Regarding Their Educational Technology and Materials Development Competencies. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Yasamda Liderlik
Authors

Gökçen Yeni 0000-0002-8660-4571

Publication Date December 31, 2020
Submission Date August 13, 2020
Acceptance Date October 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: II Issue: II

Cite

APA Yeni, G. (2020). 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN OKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK YÖNLERİNE OLAN ETKİSİ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, II(II), 19-30.