Günümüzde
yaşanan teknolojik gelişmelere baktığımızda artık her kişinin elinde akıllı
telefonlar ve tabletler görmekteyiz. İnternetin hayatımıza girmesi ile birlikte
internet iletişiminin bir parçası olan sosyal medya ortamları da en çok
kullanılan mecra olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya platformları
aracılığı ile insanlar istedikleri kişiler ile etkileşime geçebilmekte,
fotoğraf, video gibi kendi hazırladıkları içerikleri bu platformlar üzerinden
paylaşabilmekte, sevdikleri ve merak ettikleri her şeyi mekân veya zaman sınırı
olmadan takip edebilmektedir. Bütün bu
avantajlar markalarında dikkatini çekmiştir. Çünkü şirketlerin tüketici ile
etkileşime geçebilmesi, hedef kitleyi yakından takip edebilmesi gibi etkenler
marka bağlılığı yaratabilmede önemli rol oynamaktadır. Markalar genel olarak
varlıklarını tüketicilere unutturmamak adına faaliyetler yürütse de sosyal
medya kullanımı markalar için artık daha stratejik bir alan haline gelmiştir.
Bu nedenle şirketler, marka bağlılığı yaratabilmek adına bütün pazarlama
stratejilerini sosyal medya üzerinden de gerçekleştirmektedir. Bu bağlamda,
araştırmada 2019 yılı da dâhil olmak üzere son 5 yıldır, Türkiye’nin en sevilen
markaları diye hitap edilen ‘’lovemark’’ araştırmasında kendi kategorilerinde
birinci seçilen 5 farklı marka inceleme kapsamına alınmıştır. Marka bağlılığı
yaratmada etkisi olduğu bilenen ‘’marka kimliği’’ ‘’marka farkındalığı’’
‘’etkileşim’’ ve ‘’içerik’’ unsurları dikkate alınarak içerik analizi yöntemi
ile Ziraat Bankası, Volkswagen, Arçelik, Opet, Nescafe markalarının İnstagram
hesapları incelenecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |