The goal of this research is to evaluate the influence of school organizational culture and leadership on the success of teachers. This comprehensive analysis was done at Muara Sugihan State High School in the sub-district. The data collection method used a questionnaire administered to a sample of 59 teachers. The goal of this research is to evaluate the influence of school organizational culture and leadership on the success of teachers. This comprehensive analysis was done at Muara Sugihan State High School in the sub-district. The data were collected using a questionnaire administered to a sample of 59 teachers. The findings of this analysis find 1) there is a positive and significant impact of the school organizational culture on the performance of teachers in the Muara Sugihan District; 2) there is a positive and significant influence of the principal leadership on the performance of teachers in the Muara Sugihan District; 3) there is a positive impact on the success of teachers in the Muara Sugihan District between the ethos of the school community and the leadership of the principal. This paper provides different finding from other paper where the school tends to have good teacher's performance, they should have good organizational culture and principal leadership.
Bu araştırmanın amacı, okul örgütsel kültürünün ve liderliğin öğretmenlerin başarısı üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Bu kapsamlı analiz Muara Sugihan Devlet Lisesi'nde yapıldı. Veri toplama yönteminde, 59 öğretmenden oluşan bir örnekleme uygulanan bir anket kullanılmıştır. Bu araştırmanın amacı, okul örgütsel kültürünün ve liderliğin öğretmenlerin başarısı üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Bu kapsamlı analiz nahiyedeki Muara Sugihan Devlet Lisesi'nde yapıldı. Veriler, 59 öğretmenden oluşan bir örnekleme anket uygulanarak toplanmıştır. Bu analizin bulgularına göre 1) Okul örgüt kültürünün Muara Sugihan İlçesindeki öğretmenlerin performansı üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi vardır; 2) Muara Sugihan İlçesindeki öğretmenlerin performansı üzerinde müdür liderinin olumlu ve anlamlı bir etkisi vardır; 3) Muara Sugihan Mahallesi'ndeki öğretmenlerin başarısında okul topluluğunun ahlakı ile okul müdürünün liderliği arasında olumlu bir etki vardır. Bu Araştırma, okulun iyi bir öğretmen performansına sahip olma eğiliminde olduğu, iyi bir organizasyon kültürüne ve müdür liderliğine sahip olması gereken diğer makalelerden farklı bulgular sağlar.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2021 |
Acceptance Date | May 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |