Bu çalışmanın amacı, 1-2 Haziran 2023 tarihinde gerçekleştirilen Yabancılara Akademik Türkçe Öğretimi Çalıştayı''nda alanyazın taramaları sonucunda belirlenen Akademik Türkçe ile ilgili sorunlara, fikir tepsisi yöntemiyle elde edilen görüşlere ve çözüm önerilerine ait verileri sınıflandırıp raporlaştırmaktır. Bu başlıklar, akademik Türkçe eğitiminde materyaller; ölçme ve değerlendirme; okuma ve yazma becerilerinin öğretimi; konuşma ve dinleme becerilerinin öğretimi; dilbilgisinin ve sözvarlığının öğretimi; müfredat ve farkındalıktır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ilkeleri doğrultusunda akademik Türkçede sorun olan farklı konulardaki çalışma kümelerinin ele alındığı konu başlıklarından çıkan sonuç raporları incelenmiş, değerlendirilmiş ve ele alınan tüm konulara ait sonuç özeti hazırlanmıştır. Çalışmanın sonunda, Akademik Türkçe derslerindeki sorunların temelinde bir ''Akademik Türkçe Öğretim Programı''nın olmamasının, ders içeriklerinde, materyallerde, ölçme ve değerlendirmede de bir standardın yakalanamamasına neden olduğu ortaya çıkmıştır.
Akademik dil Ölçme ve değerlendirme Öğretim programı Ders materyali
Çalışmada Etik Kurul Raporu gerektirecek bir durum yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 (Akademik Türkçe Özel Sayısı) |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: