Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokullarda Yapılan Denetimin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 52 - 65, 20.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokullarda yapılan denetimin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak ve gerekli önerilerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda ders denetiminin uygulanması, rehberlik ve mesleki yardım, denetim esnasında il eğitim denetmenlerinin davranışlarına ilişkin görüşleri ile branş öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, kıdem, geçirilen denetim sayısı ve görev yaptıkları okul yeri gibi demografik değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Mardin’in Nusaybin ilçe sınırlarında yer alan ortaokullarda görev yapan branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda branş öğretmenlerinin denetimin uygulanması, rehberlik ve mesleki yardım ve denetim esnasında il eğitim denetmenlerinin davranışlarına ile ilgili görüşleri “kısmen katılıyorum” seviyesindedir. Denetimin uygulanmasına, rehberlik ve mesleki yardım ve denetim esnasında il eğitim denetmenlerinin davranışlarına yönelik öğretmen görüşlerinde yaş ve denetim sayısına göre anlamlı fark görülmekle birlikte cinsiyet, kıdem ve görev yaptığı okul yeri değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Akyol, C. (2013). İlköğretim kurumlarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin il eğitim denetmenlerince yapılan ders denetimine ilişkin görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Aydın, M. (2013). Çağdaş eğitim denetimi (7.baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Başar, H. (1995). Eğitim denetçisi (3.baskı). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Eroğul, M.G. (2012). Eğitim müfettişlerince yapılan ders denetimlerinin sınıf öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Gelmez, Ş. (2011). İlköğretim okullarında okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gökçe, F. (1994). Eğitimde denetimin amaç ve ilkeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 73-78.
  • Güven, R. (2011). Sınıf öğretmenlerinin rehberlik ve denetim sürecine ilişkin görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Ilgaz, A.Ö. (2011). Öğretmen performansına denetimin ve yöneticilerin etkileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıç, Y. (2013). İlköğretim okullarındaki yönetici ve öğretmenlerin eğitsel denetim ve örgüt iklimine ilişkin algılarının değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Akkoyun 0000-0003-3691-654X

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akkoyun, M. (2022). Ortaokullarda Yapılan Denetimin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(2), 52-65.

images?q=tbn%3AANd9GcSRmI3PyWhHEzu0GcR4VCZcs8WmlTRr8mPSkrLwlhJV7Y2pyBwd&usqp=CAUqMV-nsBH.png