Bu araştırmanın amacı ortaokullarda yapılan denetimin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak ve gerekli önerilerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda ders denetiminin uygulanması, rehberlik ve mesleki yardım, denetim esnasında il eğitim denetmenlerinin davranışlarına ilişkin görüşleri ile branş öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, kıdem, geçirilen denetim sayısı ve görev yaptıkları okul yeri gibi demografik değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Mardin’in Nusaybin ilçe sınırlarında yer alan ortaokullarda görev yapan branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda branş öğretmenlerinin denetimin uygulanması, rehberlik ve mesleki yardım ve denetim esnasında il eğitim denetmenlerinin davranışlarına ile ilgili görüşleri “kısmen katılıyorum” seviyesindedir. Denetimin uygulanmasına, rehberlik ve mesleki yardım ve denetim esnasında il eğitim denetmenlerinin davranışlarına yönelik öğretmen görüşlerinde yaş ve denetim sayısına göre anlamlı fark görülmekle birlikte cinsiyet, kıdem ve görev yaptığı okul yeri değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |