BibTex RIS Cite

Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions

Year 2010, Volume: 1 Issue: 3, 25 - 31, 01.09.2010

Abstract

References

  • Alkan, C. (2007). Özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Atasoy, A. (2004). Öğretmen eğitiminde nitelik ve pedagojik formasyon. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 51, 7-11.
  • Hanushek, E., Dean, T. J., Eloit, J., & Ludger, W. (2008). Education and economic growth: It's not just going to school but learning that matters. Education Next, 8(2), 62-70.
  • Meb. (2010). Öğretmen atama ve yer değiştirme daire başkanlığı. Retrieved on 25 January, 2010 from http://atama.meb.gov.tr/daireler/ogretmen_atama/index.html.
  • Miles, M. & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks: Sage.
  • Rice, J. K. (2003). Teacher quality: Understanding the effectiveness of teacher attributes. Washington, DC: Economic Policy Institute.
  • Senemoğlu, N. & Özçelik, B. (1987). Öğretmen adaylarına "öğretmenlik bilgisi" kazandırma bakımından fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin etkililiği. Çağdaş Eğitim. Retrieved on 24 January, 2010 from http://yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/ ogretmenlik_bilgisi.htm.
  • Shulman, L. S. (2000). Teacher development: Roles of domain expertise and pedagogical knowledge. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(1). 129-135.
  • Şimşek, H. (2000). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Y.Y.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(1). 1-26.
  • Yavuzer, Y., Dikici, Çalışkan, M., & Aytekin, H. (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarinin öğretmen yetiştirme programindan yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32(2). 35-41
  • Zaki, S., & Rasidi, M. Z. (2008). Targeting pedagogical effectiveness in higher education through diverse instructional techniques. The Fifteenth International Conference on Learning. Chicago, USA: University of Illinois.
Year 2010, Volume: 1 Issue: 3, 25 - 31, 01.09.2010

Abstract

References

  • Alkan, C. (2007). Özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Atasoy, A. (2004). Öğretmen eğitiminde nitelik ve pedagojik formasyon. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 51, 7-11.
  • Hanushek, E., Dean, T. J., Eloit, J., & Ludger, W. (2008). Education and economic growth: It's not just going to school but learning that matters. Education Next, 8(2), 62-70.
  • Meb. (2010). Öğretmen atama ve yer değiştirme daire başkanlığı. Retrieved on 25 January, 2010 from http://atama.meb.gov.tr/daireler/ogretmen_atama/index.html.
  • Miles, M. & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks: Sage.
  • Rice, J. K. (2003). Teacher quality: Understanding the effectiveness of teacher attributes. Washington, DC: Economic Policy Institute.
  • Senemoğlu, N. & Özçelik, B. (1987). Öğretmen adaylarına "öğretmenlik bilgisi" kazandırma bakımından fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin etkililiği. Çağdaş Eğitim. Retrieved on 24 January, 2010 from http://yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/ ogretmenlik_bilgisi.htm.
  • Shulman, L. S. (2000). Teacher development: Roles of domain expertise and pedagogical knowledge. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(1). 129-135.
  • Şimşek, H. (2000). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Y.Y.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(1). 1-26.
  • Yavuzer, Y., Dikici, Çalışkan, M., & Aytekin, H. (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarinin öğretmen yetiştirme programindan yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32(2). 35-41
  • Zaki, S., & Rasidi, M. Z. (2008). Targeting pedagogical effectiveness in higher education through diverse instructional techniques. The Fifteenth International Conference on Learning. Chicago, USA: University of Illinois.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet F. Öçal This is me

Aziz Güzel This is me

Publication Date September 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 1 Issue: 3

Cite

APA Öçal, M. F., & Güzel, A. (2010). Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education, 1(3), 25-31.
AMA Öçal MF, Güzel A. Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education. September 2010;1(3):25-31.
Chicago Öçal, Mehmet F., and Aziz Güzel. “Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions”. The International Journal of Research in Teacher Education 1, no. 3 (September 2010): 25-31.
EndNote Öçal MF, Güzel A (September 1, 2010) Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education 1 3 25–31.
IEEE M. F. Öçal and A. Güzel, “Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions”, The International Journal of Research in Teacher Education, vol. 1, no. 3, pp. 25–31, 2010.
ISNAD Öçal, Mehmet F. - Güzel, Aziz. “Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions”. The International Journal of Research in Teacher Education 1/3 (September 2010), 25-31.
JAMA Öçal MF, Güzel A. Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1:25–31.
MLA Öçal, Mehmet F. and Aziz Güzel. “Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions”. The International Journal of Research in Teacher Education, vol. 1, no. 3, 2010, pp. 25-31.
Vancouver Öçal MF, Güzel A. Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1(3):25-31.