BibTex RIS Cite

Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models

Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 14 - 25, 01.06.2012

Abstract

References

  • Akuysal, N. (2007). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin 7. Sınıf Ünitelerindeki Geometrik Kavramlardaki Yanılgıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Altun, M. (2001). İlköğretim İkinci Kademede (6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Trabzon: Derya Kitapevi.
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8.Sınıflar. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Burger, W., & S Burger, W. F. & Shaughnessy, M. (1986). Characterizing the van Hiele Levels of Development in Geometry. Journal for Research in Mathematics Education, 17(1), 31-48.
  • Clements, D. H., & Battista, M. T. (1992). Geometry and Spatial Understanding. In Dougles A. Grouws (Ed.,), Handbook of Research Mathematics Teaching and Learning. New York: McMillan Publishing Company.
  • Çetin, Ö. F., & Dane,A. (2004). Sınıf öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin geometrik bilgilere erişi düzeyleri üzerine. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 427-436.
  • Dane, A. (2008). İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin nokta, doğru ve düzlem kavramları algıları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 41-58.
  • Gordon, T. (1968). Etkili Eğitim Dizisi-3. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Lawson, A. E., & Thomson, L.D., (1988). “Formal Reasoning ağabeylity and Misconceptions Concerning Genetics And Naturel Selection”. Journal of Research in Science Teaching, 733-746.
  • Mistretta, R. M. (2000). Enhancing Geometric Reasoning. Adolescence, 35(138). 365-379.
  • Mitchelmore, M. C. (1997). Children’s Informal Knowledge of Physical Angle Situations. Cognition and Instruction. Learning and Instruction, 7 (1), 1-19.
  • Mullis I. V. S., Martin M. O., Gonzales E. J., Gregory K. D., Garden R. A., O’Connor K.M., Chrostowski S. J., & Smith T. A. (2000). TIMSS 1999 International Mathematics Report: Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade. Chestnut Hill, MA. Boston College.
  • Nakiboğlu, M. (1999). “Öğretmen Adaylarının Kavram Geliştirme Ve Kavram Öğretimi Stratejisine Yönelik Görüşleri”. DEÜBuca Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 63-72.
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.
  • Okur, M., & Dikici, R. (2006). Evaluation of the Success Mathematics Teacher Candidates in 2001-2004 University Entrance Examination in Turkey. Journal Of Quality Measurement and Analysis, 2(1), 131 142.
  • Busbridge, J., & Özçelik, D. A. (1997). İlköğretim matematik öğretimi. YÖK/DÜNYA Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara: Ajans-Türk Basın ve Basım A.Ş.
  • Prescott, A., Mitchelmore, M., & White, P. (2002). Students’ Difficulties in Abstracting Angle Concepts from Physical Activities with Concrete Material. In the Proceedings of the Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australia Incorporated Eric Digest (ED 472950).
  • Skemp, R. (1986). The Physiology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
  • Toluk, Z., Olkun, S., & Durmuş, S. (2002). Problem merkezli ve görsel modellerle destekli geometri öğretiminin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin gelişimine etkisi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nce düzenlenen 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, 16-18 Eylül: ODTÜ, Ankara. [Online]: http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek 5/b_kitabi/b_kitabi.htm
  • Toptaş, V. (2008). Geometri Alt Öğrenme Alanlarının Öğretiminde Kullanılan Öğretim Materyalleri İle Öğretme-Öğrenme Sürecinin bir Birinci Sınıfta İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 299-323.
  • Yenilmez, K., & Can, S. (2006). Matematik öğretimi dersine yönelik görüşler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (2006), 47-59.
  • Yılmaz, S., Turgut, M., & Kabakçı, D. A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek ve Buca örneği. Üniversite ve Toplum, 8(1).
  • Üzel, D., & Özdemir, E. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 1-3 Ekim : Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İzmir.
Year 2012, Volume: 3 Issue: 2, 14 - 25, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının modeller yardımıyla dikdörtgenler prizması algılarını belirlemektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Doğu Anadolu Bölgesi’nin nüfus açısından orta ölçekli bir ilinde bulunan eğitim fakültesinin ilköğretim bölümü, Matematik Eğitimi ABD’de öğrenim gören toplam 113 öğrenciden, dört farklı model ve bu modellerle ilgili iki açık uçlu sorudan oluşan görüşme protokolü kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin çoğunluğunun sıklıkla karşılaştıkları üç modeli doğru isimlendirme ve modellerle ilgili özellikleri, ilişkileri ortaya koymada başarılı olduklarını fakat nadiren karşılaştıkları “iskelet” şeklindeki modelde ise daha düşük düzeyde başarılı oldukları göstermektedir. Bu bağlamda öğretim sürecinde geometrik cisimlerin “iskelet”lerinin kullanılması tavsiye edilmektedir

References

  • Akuysal, N. (2007). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin 7. Sınıf Ünitelerindeki Geometrik Kavramlardaki Yanılgıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Altun, M. (2001). İlköğretim İkinci Kademede (6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Trabzon: Derya Kitapevi.
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8.Sınıflar. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Burger, W., & S Burger, W. F. & Shaughnessy, M. (1986). Characterizing the van Hiele Levels of Development in Geometry. Journal for Research in Mathematics Education, 17(1), 31-48.
  • Clements, D. H., & Battista, M. T. (1992). Geometry and Spatial Understanding. In Dougles A. Grouws (Ed.,), Handbook of Research Mathematics Teaching and Learning. New York: McMillan Publishing Company.
  • Çetin, Ö. F., & Dane,A. (2004). Sınıf öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin geometrik bilgilere erişi düzeyleri üzerine. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 427-436.
  • Dane, A. (2008). İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin nokta, doğru ve düzlem kavramları algıları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 41-58.
  • Gordon, T. (1968). Etkili Eğitim Dizisi-3. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Lawson, A. E., & Thomson, L.D., (1988). “Formal Reasoning ağabeylity and Misconceptions Concerning Genetics And Naturel Selection”. Journal of Research in Science Teaching, 733-746.
  • Mistretta, R. M. (2000). Enhancing Geometric Reasoning. Adolescence, 35(138). 365-379.
  • Mitchelmore, M. C. (1997). Children’s Informal Knowledge of Physical Angle Situations. Cognition and Instruction. Learning and Instruction, 7 (1), 1-19.
  • Mullis I. V. S., Martin M. O., Gonzales E. J., Gregory K. D., Garden R. A., O’Connor K.M., Chrostowski S. J., & Smith T. A. (2000). TIMSS 1999 International Mathematics Report: Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade. Chestnut Hill, MA. Boston College.
  • Nakiboğlu, M. (1999). “Öğretmen Adaylarının Kavram Geliştirme Ve Kavram Öğretimi Stratejisine Yönelik Görüşleri”. DEÜBuca Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 63-72.
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.
  • Okur, M., & Dikici, R. (2006). Evaluation of the Success Mathematics Teacher Candidates in 2001-2004 University Entrance Examination in Turkey. Journal Of Quality Measurement and Analysis, 2(1), 131 142.
  • Busbridge, J., & Özçelik, D. A. (1997). İlköğretim matematik öğretimi. YÖK/DÜNYA Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara: Ajans-Türk Basın ve Basım A.Ş.
  • Prescott, A., Mitchelmore, M., & White, P. (2002). Students’ Difficulties in Abstracting Angle Concepts from Physical Activities with Concrete Material. In the Proceedings of the Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australia Incorporated Eric Digest (ED 472950).
  • Skemp, R. (1986). The Physiology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
  • Toluk, Z., Olkun, S., & Durmuş, S. (2002). Problem merkezli ve görsel modellerle destekli geometri öğretiminin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin gelişimine etkisi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nce düzenlenen 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, 16-18 Eylül: ODTÜ, Ankara. [Online]: http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek 5/b_kitabi/b_kitabi.htm
  • Toptaş, V. (2008). Geometri Alt Öğrenme Alanlarının Öğretiminde Kullanılan Öğretim Materyalleri İle Öğretme-Öğrenme Sürecinin bir Birinci Sınıfta İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 299-323.
  • Yenilmez, K., & Can, S. (2006). Matematik öğretimi dersine yönelik görüşler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (2006), 47-59.
  • Yılmaz, S., Turgut, M., & Kabakçı, D. A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek ve Buca örneği. Üniversite ve Toplum, 8(1).
  • Üzel, D., & Özdemir, E. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 1-3 Ekim : Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İzmir.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ömer F. Çetin This is me

Arif Dane This is me

Muzaffer Okur This is me

Mehmet Bekdemir This is me

Fatih Baş This is me

Oben Kanbolat This is me

Meryem Özturan Sağırlı This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Çetin, Ö. F., Dane, A., Okur, M., Bekdemir, M., et al. (2012). Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education, 3(2), 14-25.
AMA Çetin ÖF, Dane A, Okur M, Bekdemir M, Baş F, Kanbolat O, Sağırlı MÖ. Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education. June 2012;3(2):14-25.
Chicago Çetin, Ömer F., Arif Dane, Muzaffer Okur, Mehmet Bekdemir, Fatih Baş, Oben Kanbolat, and Meryem Özturan Sağırlı. “Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models”. The International Journal of Research in Teacher Education 3, no. 2 (June 2012): 14-25.
EndNote Çetin ÖF, Dane A, Okur M, Bekdemir M, Baş F, Kanbolat O, Sağırlı MÖ (June 1, 2012) Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education 3 2 14–25.
IEEE Ö. F. Çetin, A. Dane, M. Okur, M. Bekdemir, F. Baş, O. Kanbolat, and M. Ö. Sağırlı, “Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models”, The International Journal of Research in Teacher Education, vol. 3, no. 2, pp. 14–25, 2012.
ISNAD Çetin, Ömer F. et al. “Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models”. The International Journal of Research in Teacher Education 3/2 (June 2012), 14-25.
JAMA Çetin ÖF, Dane A, Okur M, Bekdemir M, Baş F, Kanbolat O, Sağırlı MÖ. Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education. 2012;3:14–25.
MLA Çetin, Ömer F. et al. “Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models”. The International Journal of Research in Teacher Education, vol. 3, no. 2, 2012, pp. 14-25.
Vancouver Çetin ÖF, Dane A, Okur M, Bekdemir M, Baş F, Kanbolat O, Sağırlı MÖ. Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education. 2012;3(2):14-25.