Social movements whose historical processes date to 16th century includes wor-kers or students' movements. Social movements ground to class struggle have started to be replaced with new social movements in the 19th century. New so-cial movements is deployed in a very different area from social movements in terms of actors, focused points and movement forms. New social movements include many different groups such as the rights of women and homosexuals, identity struggle and environmental issues. FEMEN and LGBTI groups are among the new social movements formations.
New social movements need to appear on media to become popular. However, as the media is under the domination of hegemonic ideology, it becomes impos-sible to be on media, in other words, to represented on media for these groups. Any ideology, group or individual contradicts with the hegemonic ideology cannot be represented or represented in a negative way.
The subject of this study is to reveal the representation and content of FEMEN and LGBTI groups in the media. The rate of representation of these groups in the media and the manner in which this representation takes place constitutes the main problematic of the study. In addition, it is aimed to reveal whether the rep-resentations of FEMEN and LGBTI groups in the media are positive or negative. The study is limited to 2010-2015, FEMEN and LGBTI groups, SHOW TV, ATV and FOX TV. The method of the study was quantitative and the data were analyzed by content analysis. A total of 46 news items were found to reveal that the LGBTI group was less represented than the FEMEN group; it is another re-sult that both groups are represented in a negative language.
Tarihi 16. yüzyıla dayanan toplumsal hareketler, işçi hareketleri ya da öğrenci hareketleri olarak da geçmektedir. Sınıf mücadelesine dayanan toplumsal hare-ketler 19. yüzyılda yerini yeni toplumsal hareketlere bırakmaya başlamıştır. Yeni toplumsal hareketler aktörleri, odaklandıkları konuları ve hareket biçimleri açı-sından toplumsal hareketlerden çok farklı bir yerde durmaktadır. Kadınların ve eşcinsellerin hakları, kimlik mücadelesi, çevre gibi konular üzerine yoğunlaşan yeni toplumsal hareketler içerisinde birçok grup mevcuttur. FEMEN ve LGBTİ grupları da söz konusu yeni toplumsal hareketlerin bünyesinde var olan oluşum-lardır.
Yeni toplumsal hareketlerin seslerini duyurabilmeleri için medyada yer almaları gerekmektedir. Ancak medyanın egemen ideolojinin kontrolünde olmasından dolayı, söz konusu grupların ve esasında egemen ideolojiye, yani medyanın ide-olojisine karşı ya da ters olan her şeyin medyada yer alması diğer bir deyişle temsil edilmesi mümkün olmamaktadır. Egemen ideolojiyle ters düşen her türlü düşünce, grup ya da bireyler ya temsil edilmemekte ya da sınırlı veya olumsuz bir şekilde temsil edilmektedir.
Bu çalışmanın konusu, çalışmanın örneklemini oluşturan FEMEN ve LGBTİ gruplarının medyada temsil oranını ve içeriğini ortaya koymaktır. Bu grupların medyadaki temsil edilme oranlarının ne olduğu ve bu temsilin ne şekilde gerçek-leştiği çalışmanın ana sorunsalını oluşturmaktadır. Ayrıca çalışmada, FEMEN ve LGBTİ gruplarının medyadaki temsillerinin olumlu mu yoksa olumsuz bir dille mi gerçekleştiğinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Çalışma, 2010-2015 yılla-rı, FEMEN ve LGBTİ grupları ile SHOW TV, ATV ve FOX TV ile sınırlıdır. Çalışmanın yöntemi ise nicel yöntem olup, veriler içerik analizi ile çözümlenmiş-tir. Toplamda 46 haberin tespit edildiği çalışmada, LGBTİ grubunun FEMEN grubuna göre daha az temsil edildiği ortaya çıkmıştır; ayrıca her iki grubun da olumsuz bir dille temsil edildiği ortaya çıkan bir diğer sonuçtur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |