The "Mesulam Cancellation Test" is a test used to measure sustained attention. This study investigates the role of time-of-day effect on cognitive performance by administering the Mesulam Cancellation Test to university students (17 males, 13 females) at three different times of day (8:30 AM, 12:30 PM, and 5 PM). Results indicated that participants exhibited an improved number of correctly marked targets and reduced completion times with repeated testing. Male students made more errors than female students in the final session. These findings are discussed in the context of sustained attention, suggesting that repeated exposure and time-of-day effects significantly influence attention and visuospatial performance.
"Mesulam İptal Testi", sürekli dikkati ölçmek için kullanılan bir testtir. Bu çalışma, Mesulam İptal Testi'ni üniversite öğrencilerine (17 erkek, 13 kadın) günün üç farklı saatinde (08:30, 12:30 ve 17:00) uygulayarak bilişsel performans üzerinde günün saatinin rolünü araştırır. Sonuçlar, katılımcıların tekrarlanan testlerle doğru işaretlenmiş hedef sayısında iyileşme ve tamamlama sürelerinde azalma olduğunu gösterdi. Erkek öğrenciler son oturumda kadın öğrencilerden daha fazla hata yaptı. Bu bulgular, tekrarlanan maruziyetin ve günün saati etkilerinin dikkati ve görseluzaysal performansı önemli ölçüde etkilediğini öne süren sürekli dikkat bağlamında tartışılmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2025 |
Submission Date | May 23, 2025 |
Acceptance Date | August 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 2 |