Research Article
BibTex RIS Cite

REPRESENTATION OF WINTER TOURISM IN DIGITAL MEDIA NEWS: A DISCOURSE ANALYSIS ON ULUDAĞ SKI CENTER

Year 2020, , 1 - 26, 11.06.2020
https://doi.org/10.37093/ijsi.746399

Abstract

As one of the alternative tourism types, winter tourism is among the remarkable ones increasing market share in both national and global scale. Integrated with tourism marketing, the dynamics of ski sport have become an important tool for local, regional, and national development. Every year, tourism movement of millions of ski lovers in different places has accelerated the competition of creating attractions by mountainous and convenient countries for skiing. Internal competition, societal perception and representation of winter tourism destinations in countries have been fulfilled by press and media which are positioned as one of the corner angles of winter tourism activities. From this point of view, media and press related visibility and representation of Uludağ, which is one of the most remarkable ski centers in terms of winter tourism history, has therefore constituted the purpose of the present study. Accordingly, by considering the transformation process of traditional media into digital media, 70 news that appeared in digital media between 15.01.2019 -15.01.2020 concerning Uludağ Ski Center was examined under 5 parameters via Nvivo software program. Qualitative research method was used in the study and the results revealed that perceptions of attractiveness and popularity of Uludağ gained ground in media and it was promoted under those concepts and that content providers of reported news included 3 news agencies. In addition, it was found out that Uludağ appeared in the news mostly in the first and last quarters of the year, which means unfortunately it could not go beyond being seen only as a winter tourism destination from the viewpoint of media.

References

  • Akkuş, Gülizar (2018). “Kış Turizmi Destinasyonu Pazarlama Yönetimi: Erzurum Örneği”. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32 (3), 557-575.
  • Altaş, Namık Tanfer; Çavuş, Ahmet; Zaman, Nilgün (2015). “Türkiye’nin Kış Turizmi Koridorunda Yeni Bir Kış Turizm Merkezi: Konaklı”. Marmara Coğrafya Dergisi, 31(1), 345-365.
  • Atasoy, Emin; Efe, Recep; Abdullah, Oykan (2008). “Bursa ve Uludağ’ın Turizm Potansiyeli ve Sorunları”, International Conference Education, Science, Economics and Technologies in the Global World 12th -14th September 2008, Burgas, Bulgaria, 1-9.
  • Atay, Lütfi; Akyurt, H. (2009). “Uludağ Destinasyonun İmajına Yönelik Ziyaretçi Algı Ve Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6 (3).
  • Atay, Lütfi; Dülgaroğlu, Oğuzhan; Gökdemir, Sinan (2018). “Bir Kış Turizmi Merkezi Olan Uludağ’ın Destinasyon Kişiliğini Tespit Etmeye Yönelik Bir Çalışma”, Uluslararası Sivas Turizmi Kongresi- Kış Turizmi ve Yıldız Dağı 23-25 Şubat 2018, Sivas, 61-69.
  • Avraham, Eli; Ketter Eran (2012). Media Strategies for Marketing Places in Crisis Improving the Image of Cities: Countries and Tourist Destinations. Routledge Publishing.
  • Ayaz, Nurettin; Apak, Ömer Ceyhun (2016). “Kış Turizmine Katılan Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları ve Seyahat Memnuniyetleri”, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2017, 79-94.
  • Aydın, Çağdaş; Aydın, Ceren (2020). “Eskişehir’in Turistik Destinasyon Çekim Unsurlarının Yerel Basındaki Sunumu”, Erciyes İletişim Dergisi, 7, 107-122.
  • Bucak, Turgay; Yiğit, Serkan (2018). “Türkiye’de Kış Turizmi Kapsamında Düzenlenen Etkinliklerin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Sivas Turizmi Kongresi- Kış Turizmi ve Yıldız Dağı 23-25 Şubat 2018, Sivas, 136-143.
  • Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020), Bursa İli 31 Ocak 2020 Tarihli Rapor: Konaklama İstatistikler, Konaklama Tesisleri, Diğer Tesis Ve İşletmelere ait Bilgiler, https://bursa.ktb.gov.tr/Eklenti/72433,2020-subatpdf.pdf?0, (Erişim Tarihi: 03.04.2020)
  • Bursa Uludağ Genel Bilgiler (2020) http://www.uludagbursa.com/bursa-uludag-genel-bilgiler-s102.html (Erişim Tarihi: 08.03.2020)
  • Büyükipekçi, Semih; Sarı, Şeyda, Şenel, Gamze (2019). “Winter Tourism as a Sample of Touristic Product Diversification and the Situation of Bursa-Uludağ Region in Turkey with Regard to Culture Tourism”. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 3551.
  • Cherian, Jacob (2015). “Emergence of Digital Publishing – A Great Challenge to the Print Publications”. Procedia Economics and Finance 23, 576-586.
  • CIPRA (2003). Aufrüstung im Alpinen Wintersport: Ein Hintergrundbericht, Cipra International, https://www.cipra.org/de/publikationen/282 (Erişim Tarihi: 03.04.2020)
  • Creswell, John. W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri. Bütün, Mesut; Demir, Selçuk Beşir (Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakmak, Fatih; Yılmaz, Ömer (2018). “Turizmin İktisadi Sürdürülebilirliği Açısından Kış Turizmi”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 267-286.
  • Çalhan, Harun; Çakıcı, Celil (2019). “Uluslararası İndekslerce Taranan Kış Turizmi Başlıklı Makalelerin Bibliyometrik Analizi”. 1. Uluslararası Kış Turizmi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 2-11.
  • Demir, Mucip (2019). “Türkiye’de Kış Turizmine Yabancı Turist İlgisi”. Çavuş, Ahmet (Ed.). Farklı Perspektiflerden Kış Turizmi, Paradigma Akademi Basın Yayın Dağıtım, 70-89.
  • Demiroğlu, Osman Cenk. (2015). “Kayak Turizmi Forumu’ndan Kayak Turizmi Politikasına Notlar”, İPM-Mercator Politika Notu, 1-12.
  • Evren, Savaş; Kozak, Nazmi (2018). “Competitive Positioning of Winter Tourism Destinations: A Comparative Analysis of Demand and Supply Sides Perspectives–Cases from Turkey”. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 247-257.
  • Evren, Savaş; Kozak, Nazmi (2019). “Kış Turizmi Destinasyonlarının Algılanan Performansı: Türkiye’deki Beş Destinasyonun Kıyaslaması”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 30 (1), 45-56.
  • Gençer, R. Timuçin, Demir, Cengiz; Aycan, Ali (2008). “Kayak Merkezlerindeki Spor Turistlerinin Hizmet Kalitesi Algılarını Etkileyen Değişkenler”. Ege Akademik Bakış, 8 (2): 437-450.
  • Inal, Onur (2019). “Mount Uludağ: The Making of Turkey’s St. Moritz”. Strobl P., Podkalicka A. (Eds.). Leisure Cultures and the Making of Modern Ski Resorts. Global Culture and Sport Series. Palgrave Macmillan.
  • Iwashita, Chieko (2003). “Media Construction of Britain as a Destination for Japanese Tourists: Social Constructionism and Tourism”. Tourism and Hospitality Research, 4(4), 331–340.
  • Karacaer, Serap Serin (2019). “Alternatif Turizm Olanakları Çerçevesinde Türkiye’de Kış Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi”. 1. Uluslararası Kış Turizmi Kongresi. Erzurum, Turkey, 12-18.
  • Kervankıran, İsmail; Aktürk, Mukaddes (2016). “Türkiye’de Yazılı Medyanın Turizme Yaklaşımı: Sorun çok, İlgi Yok”. Journal of Recreation and Tourism Research, 3(2), 36-49.
  • Korkmaz, Ali (2009). “İnternet Gazeteciliğinin Kamuoyu Oluşuma Etkisi Etkisi”. Erciyes İletişim Dergisi, 1(2), 7-19.
  • Kuter, Murat (2008). Dünya’da, Osmanlıda ve Türkiye’de Bursa’dan İlkler. Bursa Osmangazi Belediyesi, Geliştirilmiş II. Basım, Bursa.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2019). https://yigm.ktb.gov.tr/TR-10177/kis-sporlari-turizm merkezlerine-iliskin-genel-bilgiler.html (Erişim Tarihi: 20.02.2020)
  • Macchiavelli, Andrea (2009). “Alpine Tourism: Development Contradictions and Conditions for Innovation, Revue de Géographie Alpine”. Journal of Alpine Research, 97-1.
  • Mikaeili, Mahshid; Aytuğ, H. Kutay (2020). Analysing of Erzurum Winter Tourism in the European Perspective: In Comparative Approaches to Old and New Institutional Economics. IGI Global Publishing, 88-107.
  • Natalie L. B. Knowles; Daniel Scott (2020). “Media Representations of Climate Change Risk to Ski Tourism: A Barrier to Climate Action?”. Current Issues in Tourism, February, 1-8.
  • Ormankıran, Yusuf; Başçı, Ayhan; Aknar, Ahmet (2016). “Ulusal Gazetelerin İnternet Sitelerinde Çorum Turizmi: İçerik Analizine Dayalı Bir Değerlendirme”. Uluslararası Bütün Yönleriyle Çorum Sempozyumu, Hitit Üniversitesi, 28- 30 Nisan, 203-211.
  • Özbay, Gülçin. (2018). “Alternatif Turizm Politikaları İçerisinde Kış Turizmi: Türkiye’ye Yönelik Swot Analizi”. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 4(2), 203-213.
  • Özçoban, Ertan (2019). “Türkiye’de Kış Turizmi ve Erciyes Kayak Merkezi Üzerine Bir Değerlendirme”. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), 1606-1625.
  • Pröbstl-Haider, Ulrike; Richins, Harold; Türk, Stefan (2019). Winter Tourism: Trends and Challenges. CABI: Wallingford, UK.
  • Saatçi, Gencay; Türkmen, Serkan (2019). “Dünya Basınında Türkiye Turizmi İle İlgili Yer Alan Haberlerin Değerlendirilmesi”. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(20), 72-84.
  • Sağlık, Erkan; Türkeri, İlker (2015). “Destinasyon İmajının ve Kişiliğinin Destinasyon Aidiyeti Üzerine Etkisi: Palandöken Kayak Merkezi Örneği”. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12 (1), 25-42.
  • Taşkıran, İlke Atik (2018). “Dijital Gazetelerin Sosyal Medya Stratejileri ve Sosyal Medyanın Haber Okunurluğuna Etkisi”. Akdeniz İletişim Dergisi, 30, 218-240.
  • Tür, Erge (2018). “Türkiye ve İsviçre’nin Kış Turizmi Faaliyetleri Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma”. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 10-31.
  • TÜRSAB (2015). Kış Turizmi Raporu, https://www.tursab.org.tr/haberler/tursab-kis-turizmi-raporu_11931, (Erişim Tarihi: 03.03.2020)
  • Ulama, Şevki (2015). “Turizm Tanıtım Broşürlerinde Destinasyon İmajı Analizi: Türkiye Örneği”. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11), 231-246.
  • UNWTO (2019). International Tourism Highlights, 2019 Edition. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152 (Erişim Tarihi: 08.03.2020)
  • Vanat, Laurent (2019). 2019 International Report on Snow & Mountain Tourism, Overview of the Key Industry Figures for Ski Resorts. 11th Edition.
  • Yağcı, Pelin; Ulusoy, Hasret; Köroğlu, Cevdet Özlem (2018). “Kış Turizmi Konulu Makalelerin Bibliyometrik Analizi (2000‐2017)”. Uluslararası Sivas Turizmi Kongresi - Kış Turizmi ve Yıldız Dağı 23-25 Şubat 2018, Sivas.
  • Yetiş, Şule Ardıç; Çokal, Zeynep (2018). “Kış Turizmi Alanında Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Profili”. Journal of Recreation and Tourism Research, 5(1), 38-52.
  • Yfantidou, Georgia; Nikou, Malamati; Matsouka, Ourania (2018). “Winter Tourism in Greece: An Approach to Tourists’ Behavior and Needs”. GeoJournal of Tourism and Geosites, 21(1), 74-87.
  • Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Yolal, Medet (2017). “Türkiye’nin Etkinlik Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi”. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 35-51.

KIŞ TURİZMİNİN DİJİTAL MEDYA HABERLERİNDE TEMSİLİ: ULUDAĞ KAYAK MERKEZİ ÜZERİNE BİR SÖYLEM ANALİZİ

Year 2020, , 1 - 26, 11.06.2020
https://doi.org/10.37093/ijsi.746399

Abstract

Alternatif turizm türlerinden birisi olan kış turizmi ülkesel ve küresel ölçekte, pazar payını artıran önemli turizm çeşitleri arasındadır. Kayak sporunun turizm pazarlamasıyla entegre olmuş dinamikleri yerel, bölgesel ve ülkesel kalkınmanın önemli bir aracı haline gelmiş, her yıl milyonlarca kayak severin farklı coğrafyalardaki turizm hareketliliği, kayak elverişli ülkeler için, cazibe ve çekim sahası yaratma yarışını hızlandırmıştır. Ülkelerin sahip olduğu kış turizmi destinasyonlarının iç rekabet ve toplum nezdindeki algı ve temsilini yöneten basın ve medya kuruluşları kış turizmi faaliyetinin önemli sacayaklarından birini oluşturmaktadır. Bu açıdan değerlendirildiğinde, Türkiye’nin kış turizmi tarihi açısından en önemli kayak merkezlerinden olan Uludağ’ın medya ve basın kuruluşlarındaki görünürlüğü ve temsili bu çalışmanın amacını oluşturmuştur. Bu amaç doğrultusunda, geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm süreci de göz önünde bulundurularak 15.01.2019- 15.01.2020 tarih aralığında Uludağ Kayak Merkezi ile ilgili dijital basında çıkan 70 haber, araştırma soruları ışığında oluşturulan 5 parametre altında Nvivo analiz programı aracılığıyla incelemeye tabi tutulmuştur. Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırmada, Uludağ’ın çekicilik ve popülerlik algısının medyada da karşılık bulduğu ve bu kavramlar altında tanıtıldığı, yer alan haberlerin içerik sağlayıcılarının toplam 3 haber ajansından oluştuğu belirlenmiştir. Ayrıca, Uludağ’ın yılın ilk ve son çeyreğinde yoğun olarak haber yapıldığı ve medya açısından hâlihazırda sadece bir kış turizmi destinasyonu olarak görülmekten öteye gidemediği sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Akkuş, Gülizar (2018). “Kış Turizmi Destinasyonu Pazarlama Yönetimi: Erzurum Örneği”. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 32 (3), 557-575.
  • Altaş, Namık Tanfer; Çavuş, Ahmet; Zaman, Nilgün (2015). “Türkiye’nin Kış Turizmi Koridorunda Yeni Bir Kış Turizm Merkezi: Konaklı”. Marmara Coğrafya Dergisi, 31(1), 345-365.
  • Atasoy, Emin; Efe, Recep; Abdullah, Oykan (2008). “Bursa ve Uludağ’ın Turizm Potansiyeli ve Sorunları”, International Conference Education, Science, Economics and Technologies in the Global World 12th -14th September 2008, Burgas, Bulgaria, 1-9.
  • Atay, Lütfi; Akyurt, H. (2009). “Uludağ Destinasyonun İmajına Yönelik Ziyaretçi Algı Ve Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6 (3).
  • Atay, Lütfi; Dülgaroğlu, Oğuzhan; Gökdemir, Sinan (2018). “Bir Kış Turizmi Merkezi Olan Uludağ’ın Destinasyon Kişiliğini Tespit Etmeye Yönelik Bir Çalışma”, Uluslararası Sivas Turizmi Kongresi- Kış Turizmi ve Yıldız Dağı 23-25 Şubat 2018, Sivas, 61-69.
  • Avraham, Eli; Ketter Eran (2012). Media Strategies for Marketing Places in Crisis Improving the Image of Cities: Countries and Tourist Destinations. Routledge Publishing.
  • Ayaz, Nurettin; Apak, Ömer Ceyhun (2016). “Kış Turizmine Katılan Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları ve Seyahat Memnuniyetleri”, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2017, 79-94.
  • Aydın, Çağdaş; Aydın, Ceren (2020). “Eskişehir’in Turistik Destinasyon Çekim Unsurlarının Yerel Basındaki Sunumu”, Erciyes İletişim Dergisi, 7, 107-122.
  • Bucak, Turgay; Yiğit, Serkan (2018). “Türkiye’de Kış Turizmi Kapsamında Düzenlenen Etkinliklerin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Sivas Turizmi Kongresi- Kış Turizmi ve Yıldız Dağı 23-25 Şubat 2018, Sivas, 136-143.
  • Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020), Bursa İli 31 Ocak 2020 Tarihli Rapor: Konaklama İstatistikler, Konaklama Tesisleri, Diğer Tesis Ve İşletmelere ait Bilgiler, https://bursa.ktb.gov.tr/Eklenti/72433,2020-subatpdf.pdf?0, (Erişim Tarihi: 03.04.2020)
  • Bursa Uludağ Genel Bilgiler (2020) http://www.uludagbursa.com/bursa-uludag-genel-bilgiler-s102.html (Erişim Tarihi: 08.03.2020)
  • Büyükipekçi, Semih; Sarı, Şeyda, Şenel, Gamze (2019). “Winter Tourism as a Sample of Touristic Product Diversification and the Situation of Bursa-Uludağ Region in Turkey with Regard to Culture Tourism”. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 3551.
  • Cherian, Jacob (2015). “Emergence of Digital Publishing – A Great Challenge to the Print Publications”. Procedia Economics and Finance 23, 576-586.
  • CIPRA (2003). Aufrüstung im Alpinen Wintersport: Ein Hintergrundbericht, Cipra International, https://www.cipra.org/de/publikationen/282 (Erişim Tarihi: 03.04.2020)
  • Creswell, John. W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri. Bütün, Mesut; Demir, Selçuk Beşir (Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakmak, Fatih; Yılmaz, Ömer (2018). “Turizmin İktisadi Sürdürülebilirliği Açısından Kış Turizmi”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 267-286.
  • Çalhan, Harun; Çakıcı, Celil (2019). “Uluslararası İndekslerce Taranan Kış Turizmi Başlıklı Makalelerin Bibliyometrik Analizi”. 1. Uluslararası Kış Turizmi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 2-11.
  • Demir, Mucip (2019). “Türkiye’de Kış Turizmine Yabancı Turist İlgisi”. Çavuş, Ahmet (Ed.). Farklı Perspektiflerden Kış Turizmi, Paradigma Akademi Basın Yayın Dağıtım, 70-89.
  • Demiroğlu, Osman Cenk. (2015). “Kayak Turizmi Forumu’ndan Kayak Turizmi Politikasına Notlar”, İPM-Mercator Politika Notu, 1-12.
  • Evren, Savaş; Kozak, Nazmi (2018). “Competitive Positioning of Winter Tourism Destinations: A Comparative Analysis of Demand and Supply Sides Perspectives–Cases from Turkey”. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 247-257.
  • Evren, Savaş; Kozak, Nazmi (2019). “Kış Turizmi Destinasyonlarının Algılanan Performansı: Türkiye’deki Beş Destinasyonun Kıyaslaması”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 30 (1), 45-56.
  • Gençer, R. Timuçin, Demir, Cengiz; Aycan, Ali (2008). “Kayak Merkezlerindeki Spor Turistlerinin Hizmet Kalitesi Algılarını Etkileyen Değişkenler”. Ege Akademik Bakış, 8 (2): 437-450.
  • Inal, Onur (2019). “Mount Uludağ: The Making of Turkey’s St. Moritz”. Strobl P., Podkalicka A. (Eds.). Leisure Cultures and the Making of Modern Ski Resorts. Global Culture and Sport Series. Palgrave Macmillan.
  • Iwashita, Chieko (2003). “Media Construction of Britain as a Destination for Japanese Tourists: Social Constructionism and Tourism”. Tourism and Hospitality Research, 4(4), 331–340.
  • Karacaer, Serap Serin (2019). “Alternatif Turizm Olanakları Çerçevesinde Türkiye’de Kış Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi”. 1. Uluslararası Kış Turizmi Kongresi. Erzurum, Turkey, 12-18.
  • Kervankıran, İsmail; Aktürk, Mukaddes (2016). “Türkiye’de Yazılı Medyanın Turizme Yaklaşımı: Sorun çok, İlgi Yok”. Journal of Recreation and Tourism Research, 3(2), 36-49.
  • Korkmaz, Ali (2009). “İnternet Gazeteciliğinin Kamuoyu Oluşuma Etkisi Etkisi”. Erciyes İletişim Dergisi, 1(2), 7-19.
  • Kuter, Murat (2008). Dünya’da, Osmanlıda ve Türkiye’de Bursa’dan İlkler. Bursa Osmangazi Belediyesi, Geliştirilmiş II. Basım, Bursa.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2019). https://yigm.ktb.gov.tr/TR-10177/kis-sporlari-turizm merkezlerine-iliskin-genel-bilgiler.html (Erişim Tarihi: 20.02.2020)
  • Macchiavelli, Andrea (2009). “Alpine Tourism: Development Contradictions and Conditions for Innovation, Revue de Géographie Alpine”. Journal of Alpine Research, 97-1.
  • Mikaeili, Mahshid; Aytuğ, H. Kutay (2020). Analysing of Erzurum Winter Tourism in the European Perspective: In Comparative Approaches to Old and New Institutional Economics. IGI Global Publishing, 88-107.
  • Natalie L. B. Knowles; Daniel Scott (2020). “Media Representations of Climate Change Risk to Ski Tourism: A Barrier to Climate Action?”. Current Issues in Tourism, February, 1-8.
  • Ormankıran, Yusuf; Başçı, Ayhan; Aknar, Ahmet (2016). “Ulusal Gazetelerin İnternet Sitelerinde Çorum Turizmi: İçerik Analizine Dayalı Bir Değerlendirme”. Uluslararası Bütün Yönleriyle Çorum Sempozyumu, Hitit Üniversitesi, 28- 30 Nisan, 203-211.
  • Özbay, Gülçin. (2018). “Alternatif Turizm Politikaları İçerisinde Kış Turizmi: Türkiye’ye Yönelik Swot Analizi”. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 4(2), 203-213.
  • Özçoban, Ertan (2019). “Türkiye’de Kış Turizmi ve Erciyes Kayak Merkezi Üzerine Bir Değerlendirme”. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(3), 1606-1625.
  • Pröbstl-Haider, Ulrike; Richins, Harold; Türk, Stefan (2019). Winter Tourism: Trends and Challenges. CABI: Wallingford, UK.
  • Saatçi, Gencay; Türkmen, Serkan (2019). “Dünya Basınında Türkiye Turizmi İle İlgili Yer Alan Haberlerin Değerlendirilmesi”. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(20), 72-84.
  • Sağlık, Erkan; Türkeri, İlker (2015). “Destinasyon İmajının ve Kişiliğinin Destinasyon Aidiyeti Üzerine Etkisi: Palandöken Kayak Merkezi Örneği”. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12 (1), 25-42.
  • Taşkıran, İlke Atik (2018). “Dijital Gazetelerin Sosyal Medya Stratejileri ve Sosyal Medyanın Haber Okunurluğuna Etkisi”. Akdeniz İletişim Dergisi, 30, 218-240.
  • Tür, Erge (2018). “Türkiye ve İsviçre’nin Kış Turizmi Faaliyetleri Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma”. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 10-31.
  • TÜRSAB (2015). Kış Turizmi Raporu, https://www.tursab.org.tr/haberler/tursab-kis-turizmi-raporu_11931, (Erişim Tarihi: 03.03.2020)
  • Ulama, Şevki (2015). “Turizm Tanıtım Broşürlerinde Destinasyon İmajı Analizi: Türkiye Örneği”. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11), 231-246.
  • UNWTO (2019). International Tourism Highlights, 2019 Edition. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152 (Erişim Tarihi: 08.03.2020)
  • Vanat, Laurent (2019). 2019 International Report on Snow & Mountain Tourism, Overview of the Key Industry Figures for Ski Resorts. 11th Edition.
  • Yağcı, Pelin; Ulusoy, Hasret; Köroğlu, Cevdet Özlem (2018). “Kış Turizmi Konulu Makalelerin Bibliyometrik Analizi (2000‐2017)”. Uluslararası Sivas Turizmi Kongresi - Kış Turizmi ve Yıldız Dağı 23-25 Şubat 2018, Sivas.
  • Yetiş, Şule Ardıç; Çokal, Zeynep (2018). “Kış Turizmi Alanında Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Profili”. Journal of Recreation and Tourism Research, 5(1), 38-52.
  • Yfantidou, Georgia; Nikou, Malamati; Matsouka, Ourania (2018). “Winter Tourism in Greece: An Approach to Tourists’ Behavior and Needs”. GeoJournal of Tourism and Geosites, 21(1), 74-87.
  • Yıldırım, A.; Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Yolal, Medet (2017). “Türkiye’nin Etkinlik Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi”. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 35-51.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emel Adamış This is me 0000-0001-6445-005X

Ertan Özçoban 0000-0001-8282-1731

Publication Date June 11, 2020
Submission Date November 28, 2019
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Adamış, E., & Özçoban, E. (2020). KIŞ TURİZMİNİN DİJİTAL MEDYA HABERLERİNDE TEMSİLİ: ULUDAĞ KAYAK MERKEZİ ÜZERİNE BİR SÖYLEM ANALİZİ. International Journal of Social Inquiry, 13(1), 1-26. https://doi.org/10.37093/ijsi.746399

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26134  26133  Bu sitedeki eserler Creative Commons Attribution 4.0 International license ile lisanslanmıştır.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------