Soğuk Savaş sonrası iletişimin neredeyse sınırsız yaşanması, toplumsal
olayları insanlığın beraber yaşamasına neden olmuştur. Herkesin her şeyden
haberdar olması protestonun fazlasıyla önünü açmıştır. Tarih boyunca
sanatın yaratıcılığı protestonun aracı olmuştur. Protestonun mekânı sokak
olurken, sokak sanatçıları topluma verdikleri mesajla önemli bir yer
edinmişlerdir. Duvar ise ifadenin tuvali haline gelmiştir. Son dönemde
duvarı protesto aracı kullanan en önemli sanatçı Banksy olmuştur. Bu
bağlamda çalışma, duvar resmi ile sokak sanatı arasındaki farka
değinmektedir. Banksy’nin eserleri genel anlamıyla değerlendirilmiş ve
Gazze’de yaptığı çalışmalar yorumlanmıştır.
The limitless communication of post-Cold War has led the social events to live together. The fact that everyone is aware of everything has eminently opened the way for the protest. Throughout history, the creativity of art has become the tool of protest. While the street has been the place of the protest, street artists have had an important position by giving messages to the community. And the wall has become a form of expression. Banksy is the most important artist who recently used the wall as a protest tool. In this context, the study deals with the difference between a wall painting and a street art. After that, Banksy graffiti’s works were reviewed and evaluated by a general sense of his studies in Gaza.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2018 |
Submission Date | April 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 2 |
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------