Research Article
BibTex RIS Cite

IDENTIFYING THE CONCERNS OF CANDIDATE TEACHERS REGARDING TEACHING PROFESSION

Year 2021, Volume: 14 Issue: 1, 81 - 112, 30.06.2021
https://doi.org/10.37093/ijsi.950548

Abstract

The aim of this study is to identify the concerns of candidate teachers concerns about teaching profession. In addition, the purpose of this study is to determine the reasons for the concerns of candidate teachers and what kind of practices could be carried out in order to minimize these concerns. The study was designed as qualitative research. Descriptive phenomenological design was preferred among qualitative research designs. The study group consisted of 20 candidate teachers enrolled in Kilis 7 Aralık University. Sample selection was made by using criterion sampling method among the purposive sampling types. A semi-structured interview form was prepared to determine the candidate teachers' concerns about their profession. The data obtained in the study were analyzed with descriptive analysis method. In this context, 4 themes were identified: individual concerns, teaching-related concerns, student-centered concerns and institutional concerns. In general, candidate teachers stated that they did not have sufficient experience as a reason for their concerns, that their pedagogical knowledge was insufficient and that their personality structures were effective.

References

  • Adıgüzelli, Yaşar (2015). “Examination of Occupational Concern of Pre-Service Teachers Based on Various Variables in Turkey”. Educational Research and Reviews, 10(4), 397-402. Erişim Adresi: https://eric.ed.gov/?id=EJ1062352.
  • Akgün, Abuzer; Gönen Selahattin; Aydın, Murat (2007). “İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/69948.
  • Akgün, Fatma; Özgür, Hasan (2014). “Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ile Mesleki Kaygılarının İncelenmesi”. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(5), 1206-1223. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63441.
  • Aktaş, Bilge Çam (2016). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Yaşamlarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(38), 16-30. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/227245.
  • Aslanargun, Engin (2007). “Okul-Aile İşbirliği ve Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Tarama Çalışması”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 119-135. Erişim Adresi: http://journals.manas.edu.kg/mjsr/oldarchives/Vol09_Issue18_2007/564-1510-1-PB.pdf.
  • Ateş, Seyit; Çetinkaya-Özdemir, Ezgi; Taneri, Ahu (2019). “İstenmeyen Öğretmen Davranışlarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 37-56. doi. 10.17240/aibuefd.2019.19.43815-423291.
  • Atmaca, Hasan (2013). “Almanca, Fransızca ve İngilizce Öğretmenliği Bölümlerinde Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları”. Turkish Studies, 8(10), 67–76. Erişim adresi: https://arastirmax.com/tr/system/files/dergiler/79199/makaleler/8/10/arastirmax-almanca-fransizca-ingilizce-ogretmenligi-bolumlerindeokuyan-ogretmen-adaylarinin-mesleki-kaygilari.pdf.
  • Bayram, Gülçin (2009). “Öğretmenlerin İstihdam Biçimi Farklılıkları ve Yarattığı Sorunlar: Ankara’da Çalışan Sözleşmeli ve Ücretli Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi.
  • Coşkun, Eyyup; Gelen, İsmail; Öztürk Emine P. (2009). “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yeterlik Algıları”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 140-163. Erişim Adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423909474.pdf.
  • Çakmak, Özlem; Hevedanlı, Murat (2004). “Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kaygılarını Etkileyen Etmenler”. 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Çekmez, Erdem; Yıldız, Cemalettin; Bütüner, Suphi Ö. (2012). “Phenomenographic Research Method”. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 6(2), 77-102. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/39858.
  • Demir, Semra (2010). “Öğretim Etkinliklerinin Planlanması”. Erbaş, D. (Ed.), Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim, Ankara: Data Yayınevi.
  • Demirel, Özcan (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. (18. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doebler, Leland. K.; Roberson, Terry. G. (1987). “A Study of Common Problems Experienced by Secondary Student Teachers”. Education, 107(3), 234-243. Erişim Adresi: http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=2&sid=8104a1c6-d8a0-4a90-a15c-83992c07cfe5%40sdc-v-sessmgr03.
  • Doğan, Soner; Demir, Selçuk B.; Turan, Nazan (2013). “Ücretli Öğretmenlik Uygulamasının Değerlendirilmesi”. Turkish Studies, 8(12), 371-390. doi : http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5850.
  • Ensari, Hoşcan (2000). “Yılgınlık ile Kaygı ve Öğretmen Tutumlarının İlişkisi”. Amme İdaresi Dergisi, 33(4), 85-102.
  • Erden, Münire (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Erişen Yavuz; Çeliköz, Nadir (2003). “Öğretmen Adaylarının Genel Öğretmenlik Davranışları Açısından Kendilerine Yönelik Yeterlilik Algıları”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4), 427-439. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/256440.
  • Ersoy, Figen (2016). “Fenomenoloji”. A. Saban ve A. Ersoy (Eds.). Eğitimde Nitel Araştırma, 51-105, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fuller, F. Fuller (1969). “Concerns of Teachers: A Developmental Conceptualization”. American Education Research Journal, 6, 207-226. doi: 10.3102/00028312006002207. Göçmen, Gülşah, B.; Balgalmış, Esra (2005). “Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ve Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğretmen Adaylarının Akademik Başarısıyla Öğretmenliğe İlişkin Tutumları ve Kpss Kaygıları Arasındaki İlişki”. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı, Cilt I, 489-494. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Gökçe, Feyyat (2014). Sınıfta Öğrenme ve Öğretme Sürecinin Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gülay, Ahmet; Altun, Taner (2017). “Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının ve Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 738-749. doi: 10.14582/DUZGEF.1837.
  • Gündüz, Yüksel; Can, Ertuğrul (2011). “Öğretmenlerin Eğitim Sistemi ve Uygulamalarına İlişkin Güncel Sorunları Algılama Düzeylerinin İncelenmesi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4), 745-774. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/256198.
  • Kaya, Ali; Büyükkasap, Erdoğan (2005). “Fizik Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Profilleri, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Endişeleri: Erzurum Örneği”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 367-380.
  • Kozikoğlu, İshak; Senemoğlu, Nuray (2018). “Mesleğe Yeni Başlayan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Güçlükler: Nitel Bir Çözümleme”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi/ Journal of Qualitative Research in Education, 6(3), 341-371. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.6c3s16m.
  • Morton, L.L.; Vesco, R.; Williams, N.H.; Awender, M.A. (1997). “Student Teacher Anxieties Related to Class Management, Pedagogy, Evaluation, and Staff Relations”. British Journal of Educational Psychology, 67, 69 – 89. doi: 10.1111/j.2044-8279.1997.tb01228.x.
  • Özay Köse, Esra (2010). “Sınıf Yönetimine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39) 20-27. Erişim Adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423874849.pdf.
  • Önder, Emine; Önder Öz, Yurdagül (2018). “Variables that Predict Classroom Management Anxiety and Classroom Management Anxieties Level of Pre-Service Teachers”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(4), 645-664, doi: 10.14527/pegegog.2018.025.
  • Özabacı, Nilüfer; Acat, Bahaddin, (2005). “Öğretmen Adaylarının Kendi Özellikleri ile İdeal Öğretmen Özelliklerine Dönük Algılarının Karşılaştırılması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 11(42), 211-236. Erişim adresi: file:///C:/Users/User/Downloads/385-735-1-SM.pdf.
  • Özer, Ebru (2008). “Kadrolu ve Kadrosuz İlköğretim Öğretmenlerinin Birbirleri ve Meslekleri Hakkındaki Görüşleri”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Pehlivan, Hülya; Köseoğlu, Pınar; Şen, Zeynep (2018). “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Ortamlarında Uygulanan Ödül, Ceza ve Ayrımcılığa İlişkin Görüşleri”. Elementary Education Online, 17(4), 2091-2109. doi: 10.17051/ilkonline.2019.506970.
  • Sadıkoğlu, Murat, Hastürk, Gamze ve Polat, Oğuzhan, (2018). “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeyleri”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(56), 629-637. doi: http://dx.doi.org/10.17719/jisr.20185639035.
  • Sever, Demet; Aktaş, Bilge, Ç.; Şahin, Senar, A.; Tunca, Nihal (2015). “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Başladıklarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar”. Anadolu Journal Of Educational Science International, 5(2), 1-23.doi: 10.18039/ajesi.35496.
  • Sezen, Abdulvahit (2013). “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi”. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-18. Erişim Adresi: https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423867734.pdf.
  • Smith, Bettye F. (2000). “Emerging Themes in Problems Experienced by Student Teachers: A Framework for Analysis”. College Student Journal, 34(4). Erişim Adresi: http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=1&sid=808c4066-3820-4369-a603-da3608a8fe30%40pdc-v-sessmgr05&bdata=Jmxhbmc9dHImc2l0ZT1lZHMtbGl2ZQ%3d%3d#AN=4044554&db=trh.
  • Şahin, Ayfer (2011). “Öğretmen Algılarına Göre Etkili Öğretmen Davranışları”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 239-259. Erişim adresi: http://kefad.ahievran.edu.tr/InstitutionArchiveFiles/f44778c7-ad4a-e711-80ef-00224d68272d/d1a3a581-af4a-e711-80ef-00224d68272d/Cilt12Sayi1/JKEF_12_1_2011_239_259.pdf.
  • Şen, H. Şenay; Erişen, Yavuz (2002). “Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri”. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 99-116. Erişim adresi: http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/download/article-file/77439.
  • Şişman, Mehmet (2007). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Taşğın, Özden (2006). “Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679-686.
  • Toker-Gökçe, Asiye (2013). “Sınıf Öğretmenlerinin Adaylık Dönemlerinde Yaşadıkları Mesleki Sorunlar”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 137-156. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/786874.
  • Tuncer, Murat (2012). “Türkiye’deki Kadrosuz Öğretmen İstihdamının Kadrosuz İstihdam Edilen Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 797 -81. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/223320.
  • Tümerdem. Recep (2007). “Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45. Erişim Adresi: http://www.e-sosder.com/dergi/2032-45.pdf.
  • Türk Dil Kurumu (2019). Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/.
  • Ülper, Hakan; Bağcı, Hasan, (2012). “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Dönük Öz Yeterlik Algıları”. Turkish Studies, 7(2), 1115-1131. Erişim Adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423933680.pdf.
  • Yıldırım, Ali; Şimşek, Hasan (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, Aynur (2019). “Öğretmen Adaylarının Kariyer Streslerinin Karma Araştırma Yaklaşımı ile İncelenmesi”. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 93-105. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/681774.
  • Yıldız, Kaya (2018). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Stres Algılarının İncelenmesi”. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 80-99. doi: 10.19126/suje.413286.
  • Zemrat, Rengin (2012). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Yöneticisi, Meslektaşları ve Aileler Bağlamında Algıladıkları Çatışma Durumlarının İncelenmesi”. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 203-215. Erişim Adresi: file:///C:/Users/User/Downloads/1114-15249-1-PB%20(1).pdf.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN KAYGILARININ BELİRLENMESİ

Year 2021, Volume: 14 Issue: 1, 81 - 112, 30.06.2021
https://doi.org/10.37093/ijsi.950548

Abstract

Çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin kaygılarının belirlenmesidir. Ayrıca bu kaygıların en aza indirilmesi için ne tür uygulamaların yapılabileceğinin tespit edilmesi de bu çalışma kapsamında amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma olarak tasarlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden betimleyici fenomenolojik desen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kilis 7 Aralık Üniversitesine kayıtlı 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Amaçlı örneklem çeşitlerinden ölçüt örneklem yöntemi kullanılarak örneklem seçimine gidilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının mesleğe yönelik kaygıları; bireysel kaygılar, öğretim süreci ile ilgili kaygılar, öğrenci merkezli kaygılar ve kurumsal kaygılar başlıklı 4 (dört) tema olarak belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının kaygıların sebebi olarak da yeterli deneyime sahip olmamaları, bilgi eksikliği yaşamaları, kişisel özellikleri gibi birçok sebep olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Adıgüzelli, Yaşar (2015). “Examination of Occupational Concern of Pre-Service Teachers Based on Various Variables in Turkey”. Educational Research and Reviews, 10(4), 397-402. Erişim Adresi: https://eric.ed.gov/?id=EJ1062352.
  • Akgün, Abuzer; Gönen Selahattin; Aydın, Murat (2007). “İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/69948.
  • Akgün, Fatma; Özgür, Hasan (2014). “Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ile Mesleki Kaygılarının İncelenmesi”. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(5), 1206-1223. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63441.
  • Aktaş, Bilge Çam (2016). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mesleki Yaşamlarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(38), 16-30. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/227245.
  • Aslanargun, Engin (2007). “Okul-Aile İşbirliği ve Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Tarama Çalışması”. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 119-135. Erişim Adresi: http://journals.manas.edu.kg/mjsr/oldarchives/Vol09_Issue18_2007/564-1510-1-PB.pdf.
  • Ateş, Seyit; Çetinkaya-Özdemir, Ezgi; Taneri, Ahu (2019). “İstenmeyen Öğretmen Davranışlarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 37-56. doi. 10.17240/aibuefd.2019.19.43815-423291.
  • Atmaca, Hasan (2013). “Almanca, Fransızca ve İngilizce Öğretmenliği Bölümlerinde Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları”. Turkish Studies, 8(10), 67–76. Erişim adresi: https://arastirmax.com/tr/system/files/dergiler/79199/makaleler/8/10/arastirmax-almanca-fransizca-ingilizce-ogretmenligi-bolumlerindeokuyan-ogretmen-adaylarinin-mesleki-kaygilari.pdf.
  • Bayram, Gülçin (2009). “Öğretmenlerin İstihdam Biçimi Farklılıkları ve Yarattığı Sorunlar: Ankara’da Çalışan Sözleşmeli ve Ücretli Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi.
  • Coşkun, Eyyup; Gelen, İsmail; Öztürk Emine P. (2009). “Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Yeterlik Algıları”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 140-163. Erişim Adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423909474.pdf.
  • Çakmak, Özlem; Hevedanlı, Murat (2004). “Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kaygılarını Etkileyen Etmenler”. 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Çekmez, Erdem; Yıldız, Cemalettin; Bütüner, Suphi Ö. (2012). “Phenomenographic Research Method”. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 6(2), 77-102. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/39858.
  • Demir, Semra (2010). “Öğretim Etkinliklerinin Planlanması”. Erbaş, D. (Ed.), Sınıfta Etkili Öğretim ve Yönetim, Ankara: Data Yayınevi.
  • Demirel, Özcan (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. (18. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doebler, Leland. K.; Roberson, Terry. G. (1987). “A Study of Common Problems Experienced by Secondary Student Teachers”. Education, 107(3), 234-243. Erişim Adresi: http://eds.a.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=2&sid=8104a1c6-d8a0-4a90-a15c-83992c07cfe5%40sdc-v-sessmgr03.
  • Doğan, Soner; Demir, Selçuk B.; Turan, Nazan (2013). “Ücretli Öğretmenlik Uygulamasının Değerlendirilmesi”. Turkish Studies, 8(12), 371-390. doi : http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5850.
  • Ensari, Hoşcan (2000). “Yılgınlık ile Kaygı ve Öğretmen Tutumlarının İlişkisi”. Amme İdaresi Dergisi, 33(4), 85-102.
  • Erden, Münire (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Erişen Yavuz; Çeliköz, Nadir (2003). “Öğretmen Adaylarının Genel Öğretmenlik Davranışları Açısından Kendilerine Yönelik Yeterlilik Algıları”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4), 427-439. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/256440.
  • Ersoy, Figen (2016). “Fenomenoloji”. A. Saban ve A. Ersoy (Eds.). Eğitimde Nitel Araştırma, 51-105, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fuller, F. Fuller (1969). “Concerns of Teachers: A Developmental Conceptualization”. American Education Research Journal, 6, 207-226. doi: 10.3102/00028312006002207. Göçmen, Gülşah, B.; Balgalmış, Esra (2005). “Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ve Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğretmen Adaylarının Akademik Başarısıyla Öğretmenliğe İlişkin Tutumları ve Kpss Kaygıları Arasındaki İlişki”. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı, Cilt I, 489-494. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Gökçe, Feyyat (2014). Sınıfta Öğrenme ve Öğretme Sürecinin Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gülay, Ahmet; Altun, Taner (2017). “Göreve Yeni Başlayan Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının ve Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 738-749. doi: 10.14582/DUZGEF.1837.
  • Gündüz, Yüksel; Can, Ertuğrul (2011). “Öğretmenlerin Eğitim Sistemi ve Uygulamalarına İlişkin Güncel Sorunları Algılama Düzeylerinin İncelenmesi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4), 745-774. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/256198.
  • Kaya, Ali; Büyükkasap, Erdoğan (2005). “Fizik Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Profilleri, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Endişeleri: Erzurum Örneği”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 367-380.
  • Kozikoğlu, İshak; Senemoğlu, Nuray (2018). “Mesleğe Yeni Başlayan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Güçlükler: Nitel Bir Çözümleme”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi/ Journal of Qualitative Research in Education, 6(3), 341-371. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.6c3s16m.
  • Morton, L.L.; Vesco, R.; Williams, N.H.; Awender, M.A. (1997). “Student Teacher Anxieties Related to Class Management, Pedagogy, Evaluation, and Staff Relations”. British Journal of Educational Psychology, 67, 69 – 89. doi: 10.1111/j.2044-8279.1997.tb01228.x.
  • Özay Köse, Esra (2010). “Sınıf Yönetimine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39) 20-27. Erişim Adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423874849.pdf.
  • Önder, Emine; Önder Öz, Yurdagül (2018). “Variables that Predict Classroom Management Anxiety and Classroom Management Anxieties Level of Pre-Service Teachers”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(4), 645-664, doi: 10.14527/pegegog.2018.025.
  • Özabacı, Nilüfer; Acat, Bahaddin, (2005). “Öğretmen Adaylarının Kendi Özellikleri ile İdeal Öğretmen Özelliklerine Dönük Algılarının Karşılaştırılması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 11(42), 211-236. Erişim adresi: file:///C:/Users/User/Downloads/385-735-1-SM.pdf.
  • Özer, Ebru (2008). “Kadrolu ve Kadrosuz İlköğretim Öğretmenlerinin Birbirleri ve Meslekleri Hakkındaki Görüşleri”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Pehlivan, Hülya; Köseoğlu, Pınar; Şen, Zeynep (2018). “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Ortamlarında Uygulanan Ödül, Ceza ve Ayrımcılığa İlişkin Görüşleri”. Elementary Education Online, 17(4), 2091-2109. doi: 10.17051/ilkonline.2019.506970.
  • Sadıkoğlu, Murat, Hastürk, Gamze ve Polat, Oğuzhan, (2018). “Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeyleri”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(56), 629-637. doi: http://dx.doi.org/10.17719/jisr.20185639035.
  • Sever, Demet; Aktaş, Bilge, Ç.; Şahin, Senar, A.; Tunca, Nihal (2015). “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Başladıklarında Karşılaşabileceklerini Düşündükleri Sorunlar”. Anadolu Journal Of Educational Science International, 5(2), 1-23.doi: 10.18039/ajesi.35496.
  • Sezen, Abdulvahit (2013). “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi”. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-18. Erişim Adresi: https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423867734.pdf.
  • Smith, Bettye F. (2000). “Emerging Themes in Problems Experienced by Student Teachers: A Framework for Analysis”. College Student Journal, 34(4). Erişim Adresi: http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=1&sid=808c4066-3820-4369-a603-da3608a8fe30%40pdc-v-sessmgr05&bdata=Jmxhbmc9dHImc2l0ZT1lZHMtbGl2ZQ%3d%3d#AN=4044554&db=trh.
  • Şahin, Ayfer (2011). “Öğretmen Algılarına Göre Etkili Öğretmen Davranışları”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 239-259. Erişim adresi: http://kefad.ahievran.edu.tr/InstitutionArchiveFiles/f44778c7-ad4a-e711-80ef-00224d68272d/d1a3a581-af4a-e711-80ef-00224d68272d/Cilt12Sayi1/JKEF_12_1_2011_239_259.pdf.
  • Şen, H. Şenay; Erişen, Yavuz (2002). “Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretmenlik Özellikleri”. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 99-116. Erişim adresi: http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/download/article-file/77439.
  • Şişman, Mehmet (2007). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Taşğın, Özden (2006). “Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679-686.
  • Toker-Gökçe, Asiye (2013). “Sınıf Öğretmenlerinin Adaylık Dönemlerinde Yaşadıkları Mesleki Sorunlar”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 137-156. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/786874.
  • Tuncer, Murat (2012). “Türkiye’deki Kadrosuz Öğretmen İstihdamının Kadrosuz İstihdam Edilen Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 797 -81. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/223320.
  • Tümerdem. Recep (2007). “Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ve Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45. Erişim Adresi: http://www.e-sosder.com/dergi/2032-45.pdf.
  • Türk Dil Kurumu (2019). Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/.
  • Ülper, Hakan; Bağcı, Hasan, (2012). “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Dönük Öz Yeterlik Algıları”. Turkish Studies, 7(2), 1115-1131. Erişim Adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423933680.pdf.
  • Yıldırım, Ali; Şimşek, Hasan (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, Aynur (2019). “Öğretmen Adaylarının Kariyer Streslerinin Karma Araştırma Yaklaşımı ile İncelenmesi”. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 93-105. Erişim Adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/681774.
  • Yıldız, Kaya (2018). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Stres Algılarının İncelenmesi”. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 80-99. doi: 10.19126/suje.413286.
  • Zemrat, Rengin (2012). “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Yöneticisi, Meslektaşları ve Aileler Bağlamında Algıladıkları Çatışma Durumlarının İncelenmesi”. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 203-215. Erişim Adresi: file:///C:/Users/User/Downloads/1114-15249-1-PB%20(1).pdf.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ebru Külekçi Akyavuz This is me 0000-0002-2436-8761

Publication Date June 30, 2021
Submission Date August 6, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Külekçi Akyavuz, E. (2021). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN KAYGILARININ BELİRLENMESİ. International Journal of Social Inquiry, 14(1), 81-112. https://doi.org/10.37093/ijsi.950548

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26134 26133     Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------