Research Article
BibTex RIS Cite

Etkinlik kavramının öğretmen adaylarının bakış açısıyla farklı boyutlarda incelenmesi

Year 2017, , 283 - 296, 05.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.270693

Abstract

Matematik öğretim programlarında
sıklıkla bahsedilen ve yapılandırmacı yaklaşımın en önemli unsurlarından olan
etkinlik kavramına dair öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri araştırılmış
ve çok çeşitli tanımlamalar yapılmıştır. Matematik öğretimine dair çağdaş
yönelimlerle özdeşleşmiş olan etkinlik kavramının genel bir çerçevede
tanımlanması, özelliklerinin belirlenmesi, öğrenci ve öğretmen rollerinin
netleşmesi, sınıf içi uygulamaların etkililiği ve anlamlılığı bakımından önemli
görülmektedir. Bu çalışmada, hizmet içi eğitimleri öncesi, sınıf öğretmeni ve
ilköğretim matematik öğretmen adaylarının etkinlik kavramına yönelik algılarını
incelemek, bir etkinlikte olması gereken özelliklerle birlikte öğrenci ve
öğretmen rollerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubu, bir vakıf
üniversitesinin ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği ve matematik öğretmenliği
programı 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 68 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Öğretmen adaylarına, matematik öğretimi göz önünde bulundurularak
"etkinlik deyince aklıma gelen ilk şey…" cümlesini doldurmaları
istenmiştir. Öğretmen adaylarının yanıtlarının 'amaç, 'nitelik' ve
‘isimlendirme’ olarak üç kategoride toplandığı ve oldukça çeşitlilik gösterdiği
görülmüştür. Buna ek olarak, öğretmen adaylarının etkinliği nasıl
tanımladıkları, etkinliği oluşturan unsurların neler olduğu, öğrenci-öğretmen
rollerinin neler olması gerektiğine dair sorulan sorularla öğretmen adaylarının
etkinlik kavramına ilişkin algıları araştırılmıştır. 

References

  • Baş, T. ve Akturan, U. (2008). Nitel araştırma metotları. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Batdı, V. (2014). Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi (meta-analitik ve tematik bir çalışma). E-International Journal of Educational Research. 5(3), 39-55. doi: http://dx.doi.org/10.19160/e-ijer.12976
  • Bozkurt, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin matematiksel etkinlik kavramına dair algıları. Eğitim ve Bilim, 37(166), 101-115
  • Gürbüz, R. (2010). The effect of activity-based instruction on conceptual development of seventh grade students in probability. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 41(6), 743–767.
  • Kösterelioğlu, İ. ve Yapıcı, M. (2016). Etkinlik temelli öğrenme sürecinin öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı algılarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1342-1354. doi: 10.14687/ijhs.v13i1.3640
  • Kösterelioğlu, İ., Bayar, A. ve Akın Kösterelioğlu (2014). Öğretmen eğitiminde etkinlik temelli öğrenme süreci: Bir durum araştırması. Turkish Studies, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 9(2), 1035-1047.
  • Küpcü, A. R. (2012). Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin orantısal problemleri çözme başarısına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(3), 175-206.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2005). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • TDK. Türk Dil Kurumu sözlüğü ([Online] http://www.tdk.gov.tr/ adresinden 18.05.2016 tarihinde indirilmiştir.)
  • Uğurel, I. ve Bukova-Güzel, E. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir tartışma ve kavramsal bir çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 333-347.
  • Uşun, S. ve Gökçen, E. (2010). İlköğretim ikinci kademede etkinlik temelli öğretim yaklaşımının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 2(2), 532- 561.
  • Van De Walle, J. A. (2007). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 6th edition. Pearson Education.

Investigation of the concept of activity in different dimensions according to the perspective of pre-service teachers

Year 2017, , 283 - 296, 05.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.270693

Abstract

Activity is one of
the important components of constructivist approach and commonly referred in
the elementary mathematics curriculum. In the literature, teachers’ and
pre-service teachers’ views about activity were investigated and various
definitions were suggested. It is important to define the concept of activity
identified with the contemporary approaches of mathematics teaching, to
determine its features, to clarify the roles of students and teachers and the
effectiveness of in-class activities. In this study, it is aimed to examine the
perceptions of pre-service primary and elementary mathematics teachers, before
their in-service education, regarding the concept of activity as well as
identifying the features should be included in an activity and roles of both
students and teachers. The study group consists of 68 junior and senior
pre-service teachers attending the primary education and elementary mathematics
education programs of a private foundation university. The pre-service teachers
were asked to fill the sentence "the first thing in my mind when the term
of activity is considered is …" regarding    mathematics teaching. It was seen that the
responses of pre-service teachers vary considerably and gathered into three
categories, namely as aim, qualification, and labelling. Further, it was
investigated how pre-service teachers define the concept of activity with the
questions to determine the components of activity and roles of students and
teachers in an activity with an interview form. The responses of pre-service
teachers were analysed by qualitative methods and the codes and the categories
were presented in the tables. 

References

  • Baş, T. ve Akturan, U. (2008). Nitel araştırma metotları. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Batdı, V. (2014). Etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi (meta-analitik ve tematik bir çalışma). E-International Journal of Educational Research. 5(3), 39-55. doi: http://dx.doi.org/10.19160/e-ijer.12976
  • Bozkurt, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin matematiksel etkinlik kavramına dair algıları. Eğitim ve Bilim, 37(166), 101-115
  • Gürbüz, R. (2010). The effect of activity-based instruction on conceptual development of seventh grade students in probability. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 41(6), 743–767.
  • Kösterelioğlu, İ. ve Yapıcı, M. (2016). Etkinlik temelli öğrenme sürecinin öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı algılarına etkisi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1342-1354. doi: 10.14687/ijhs.v13i1.3640
  • Kösterelioğlu, İ., Bayar, A. ve Akın Kösterelioğlu (2014). Öğretmen eğitiminde etkinlik temelli öğrenme süreci: Bir durum araştırması. Turkish Studies, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 9(2), 1035-1047.
  • Küpcü, A. R. (2012). Etkinlik temelli öğretim yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin orantısal problemleri çözme başarısına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(3), 175-206.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2005). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • TDK. Türk Dil Kurumu sözlüğü ([Online] http://www.tdk.gov.tr/ adresinden 18.05.2016 tarihinde indirilmiştir.)
  • Uğurel, I. ve Bukova-Güzel, E. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir tartışma ve kavramsal bir çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 333-347.
  • Uşun, S. ve Gökçen, E. (2010). İlköğretim ikinci kademede etkinlik temelli öğretim yaklaşımının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 2(2), 532- 561.
  • Van De Walle, J. A. (2007). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 6th edition. Pearson Education.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Gönül Kurt Erhan

Özge Yiğitcan Nayir

Publication Date January 5, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Kurt Erhan, G., & Yiğitcan Nayir, Ö. (2017). Investigation of the concept of activity in different dimensions according to the perspective of pre-service teachers. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 283-296. https://doi.org/10.24289/ijsser.270693
AMA Kurt Erhan G, Yiğitcan Nayir Ö. Investigation of the concept of activity in different dimensions according to the perspective of pre-service teachers. International Journal of Social Sciences and Education Research. January 2017;3(1):283-296. doi:10.24289/ijsser.270693
Chicago Kurt Erhan, Gönül, and Özge Yiğitcan Nayir. “Investigation of the Concept of Activity in Different Dimensions According to the Perspective of Pre-Service Teachers”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, no. 1 (January 2017): 283-96. https://doi.org/10.24289/ijsser.270693.
EndNote Kurt Erhan G, Yiğitcan Nayir Ö (January 1, 2017) Investigation of the concept of activity in different dimensions according to the perspective of pre-service teachers. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 1 283–296.
IEEE G. Kurt Erhan and Ö. Yiğitcan Nayir, “Investigation of the concept of activity in different dimensions according to the perspective of pre-service teachers”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 3, no. 1, pp. 283–296, 2017, doi: 10.24289/ijsser.270693.
ISNAD Kurt Erhan, Gönül - Yiğitcan Nayir, Özge. “Investigation of the Concept of Activity in Different Dimensions According to the Perspective of Pre-Service Teachers”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/1 (January 2017), 283-296. https://doi.org/10.24289/ijsser.270693.
JAMA Kurt Erhan G, Yiğitcan Nayir Ö. Investigation of the concept of activity in different dimensions according to the perspective of pre-service teachers. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:283–296.
MLA Kurt Erhan, Gönül and Özge Yiğitcan Nayir. “Investigation of the Concept of Activity in Different Dimensions According to the Perspective of Pre-Service Teachers”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 3, no. 1, 2017, pp. 283-96, doi:10.24289/ijsser.270693.
Vancouver Kurt Erhan G, Yiğitcan Nayir Ö. Investigation of the concept of activity in different dimensions according to the perspective of pre-service teachers. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(1):283-96.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.