Geçtiğimiz yüzyılda gelişen sanayi ve artan petrol ihtiyacının bir sonucu olarak gemi ile yük taşımacılığı yaygın hale gelmiştir. Gemi taşımacılığını yaygın hale gelmesiyle birlikte özellikle sahil devletleri açısından birçok sorun ortaya çıkmıştır. Özellikle son 50 yılda yaşanan gemi kazaları sebebiyle meydana gelen deniz kirliliği uluslararası bir sorun olarak büyük önem kazanmıştır. Bu nedenle çözüm arayışı olarak devletler sık sık bir araya gelerek bölgesel ve uluslararası birçok sözleşme ve protokol kabul etmişlerdir. Ancak kabul edilen sözleşmelere rağmen farklı türde ve boyutta meydana gelen gemi kazaları ile gemi kaynaklı deniz kirliliğinin giderek artması, bu sorunu sürekli gündemde kalan bir uluslararası hukuk sorunu haline getirmiştir. Bu nedenle gemi kaynaklı deniz kirliliğini önleme amaçlı sözleşmelerin uluslararası hukuk açısından değerlendirilmesi oldukça önemlidir.
Freight shipment has became widespread, as a result of developing industry and growing need for oil in the last century. Many issues have emerged due to freight shipment becomes widespread for especially coastal states. The sea pollution that occured because of ship accidents in the last fifty years, became importance as a major international issue. Therefore states approved many local and international contract and protocol thereby frequently meetings for solution seeking. Although approved contracts, gradually increase ship accidents occurring in different types and sizes with ship-source sea pollution, have made an international issue that's constantly on the agenda. For this reason it’s quite important, the analyzing of preventive contracts for ship-source sea pollution in international law.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.