This research aims to determine the effect of test performance procedure of test anxiety and relationship between the student’s self-assessment and evaluation of performance in instrument training. The research group of the study consisted of students who study in Violin Music Education Department in the fall semester 2014-2015. “Violin Lessons Performance Measurement Tool” developed by researcher evaluating the pre-test and post-test student performance and “Test Anxiety Scale” developed by Dalkıran Şahin Baltacı, Karataş & Nacakcı (2014) was used as data collection tool. Datas were analysed by demographic features and descriptive statistics fort he scores of the anxiety scalemethod; frequency, percentage, mean, standard deviation and total score were used.Exam t for related samples fort he comparison of the performance pre-test and after test, simple correlation for consistency of students and instructor evaluation, simple regression analysis for relationship between self assessment of test anxiety performance procedure were used. As a result of analysis; students’ pre- and post-test self-assessment grades showed a significant difference ; highly positive and significant correlation between self-assessment of pre- and post-test grades (r = 0.798, p<.01), moderate positive and significant correlation between self-assessment grades before the exam and instructor grades (r = 0.502, p<.01), moderate positive and significant correlation between grades after exam and instructor grades were found.It was determined that there is a significant association between test anxiety grades which are the predictor variables and pre-test self-assessment grades which are the predicted variables (r = 0.456, p< .050).According to this result; it can be said that % 21 of the variance related to self-assessment grades before exam are explained with the test anxiety.There is no significant correlation between test anxiety scores which are predictor variables and post-exam self-assessment grades which are the predicted variables. (r = 0.339, p> .050). Consequently; while test anxiety is a significant predictor of self-assessment performance before the exam, it isn’t a significant predictor of self-assessment performance after the exam.
Bu araştırma, kendini değerlendirme yöntemini kullanarak öz yeterlik düzeyleri gözlemi yapmak ve sınav kaygısının kendini değerlendirme performansı üzerine etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma, çalgı eğitiminde performansın değerlendirilmesi ile öğrencinin kendini değerlendirmesi arasındaki ilişkiyi ve sınav kaygısının sınav performansını yordama etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın araştırma grubunu 2014-2015 güz yarıyılında Müzik Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören keman öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak sınav öncesi ve sınav sonrası öğrenci performanslarının değerlendirildiği araştırmacı tarafından geliştirilen (2006) “Keman Dersi Performans Ölçme Aracı” ile Dalkıran, Şahin Baltacı, Karataş & Nacakcı (2014) tarafından geliştirilen “sınav kaygısı ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde demografik özellikler ile ölçme formu ve kaygı ölçeğinden alınan puanlar için tanımlayıcı istatistik yöntemlerinden; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve toplam puan kullanılmıştır. Sınav öncesi ve sınav sonrası performansların karşılaştırılmasında ilişkili örneklemler için t testi, öğrenciler ile öğretim elemanının değerlendirme tutarlılığında basit korelasyon, sınav kaygısının kendini değerlendirme performansını yordama ilişkisi için basit regresyon analizleri kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin sınav öncesi ve sınav sonrası kendini değerlendirme puanlarının anlamlı bir farklılık gösterdiği, öğrencilerin sınav öncesi ve sonrası kendini değerlendirme notları arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu (r = 0.798, p<.01), öğretim elemanı notları ile sınav öncesi kendini değerlendirme notları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu (r = 0.502, p<.01), öğretim elemanı notları ile sınav sonrası kendini değerlendirme notları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Yordayıcı değişken olan sınav kaygı puanları ile yordanan değişken olan sınav öncesi kendini değerlendirme notları arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir (r = 0.456, p< .050). Bu sonuca göre; sınav öncesi kendini değerlendirme notlarına ilişkin varyansın %21’ inin sınav kaygısı ile açıklandığı söylenebilir. Yordayıcı değişken olan sınav kaygı puanları ile yordanan değişken olan sınav sonrası kendini değerlendirme notları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır (r = 0.339, p> .050). Sonuç olarak sınav kaygısı, sınav öncesi kendini değerlendirme performansının anlamlı yordayıcısı iken sınav sonrası kendini değerlendirme performansının anlamlı yordayıcısı olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.