Research Article
BibTex RIS Cite

Problems of Turkish Language teaching

Year 2017, , 981 - 989, 01.07.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.314163

Abstract

Each language has its’ own thought system and logic in itself. Outcomes
become more fruitful if the languages are taught according to this distinctive
vernacular logic which is appropriate to their own linguistic systems. 
The most distinctive feature of Turkish linguistic codes or thought system
is leaving the most important unit to the end. All the sentences in Turkish
culminate in a personal suffix or notion. It indicates that the most important
factor in Turkish is ‘person’; in other words ‘human’. 
The problems in teaching Turkish will be handled within the framework of
analysis of language-thought system, deductive method and meaning-based
approaches and be examplified with the differences in practice. 

References

  • 1.Agah Sırrı Levend (1972) Türk Dilinde Gelişme Sadeleşme Evreleri, s.113 ve sonrası.
  • 2.Agop Dilaçar (1971) Gramer, Tanımı, Adı, Kapsamı, Türler, Yöntemi, Eğitimdeki Yeri ve Tarihçesi, TEDAY "Belleten" s.83-145
  • 3.Ahmet Kocaman ( 1983) Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler, "Türk Dili C.XLV!I, S.379- 380, s.116 Asuman Seda Saraçoğlu ( 1992) Türk ve Japon Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Karşılaştırılması, Ege Üni, Yay. s.89
  • 4.AYDIN KÖKSAL (2003) Dil ve Ekin , Toros Kitaplığı Yay.İstanbul.
  • 5.BERKE VARDAR ( 1982) Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, TDK, Ankara.
  • 6.Doğan Aksan (1987) Dilbilimin Türkoloji Çalışmalarına ve Türkiye'ye Sağlayabileceği Yararlar, Katkılar
  • 7.Fıtrat (1927) Nahiv, Taşkent, s. 9
  • 8.M.Fuat Köprülü (1934) Edebiyat Hakkında Araştırmalar s.42
  • 9.Müjdat Kaya Yerli (1992) Türklük Şuuru ve Türk Dili, Ocak Yay. Ankara s.25.
  • 10.NALAN BÜYÜKKANTARCIOĞLU (2001)” Türkçe Sözcük Biçimlenmesinde Düzlemler ve Türetmeler”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt:17/sayı:1 s.81-94. Ankara.
  • 11.Necmettin Hacıeminoğlu (1992)Türk Dilinin Mantık Sistemi ye Kelime Aileleri "Türk Kültürü Araştırmaları", Ankara,V. I. XXVI i i/1-2
  • 12.Ömer Naci Soykan (1991) Türkçenin Felsefe Yolları, “Millî Kültür” S. 85, s.4-12
  • 13.Yusuf Avcı (2012) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil-Düşünce Analizi Teorisi "Manas Journal of Social Researches" s.3 Bişkek,1.3.
  • 14.VECİHE HATİBOĞLU (1974) Türkçenin Ekleri TDK, Ankara.

Türk Dili öğretimi sorunları

Year 2017, , 981 - 989, 01.07.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.314163

Abstract

Dillerin mantık sistemi
çocukluktan başlayarak belirli süreçlerden sonra mükemmelleşir. Türkçede bu
sürecin her aşamasında dili güdüleyen, yönlendiren bir sistem hâkimdir. 
Düşüncenin ilk aracı cümleden
hareket ederek Türkçeyi öğrenmek ya da öğretmek en uygun yaklaşımdır. Dil
düşüncenin en somutlaştığı alandır. Düşünceler dil kalıplarına, cümlelere ve
kelimelere dökülerek ifade edilir, aktarılır. 
Türk düşünce sisteminde en önemli
unsuru sona bırakma özelliği vardır. Türkçede bütün cümleler bir şahıs eki veya
kavramıyla biter. Bu durumda Türkçenin en önemli unsuru şahıslardır, yani
insandır. 
Türk dili öğretimindeki sorunlar
dil-düşünce analiz sistemi, tümden gelim yöntemi ve anlam merkezli yaklaşımlar
çerçevesinde ele alınarak uygulamadaki farlılıklar örneklendirilecektir.

References

  • 1.Agah Sırrı Levend (1972) Türk Dilinde Gelişme Sadeleşme Evreleri, s.113 ve sonrası.
  • 2.Agop Dilaçar (1971) Gramer, Tanımı, Adı, Kapsamı, Türler, Yöntemi, Eğitimdeki Yeri ve Tarihçesi, TEDAY "Belleten" s.83-145
  • 3.Ahmet Kocaman ( 1983) Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler, "Türk Dili C.XLV!I, S.379- 380, s.116 Asuman Seda Saraçoğlu ( 1992) Türk ve Japon Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Karşılaştırılması, Ege Üni, Yay. s.89
  • 4.AYDIN KÖKSAL (2003) Dil ve Ekin , Toros Kitaplığı Yay.İstanbul.
  • 5.BERKE VARDAR ( 1982) Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, TDK, Ankara.
  • 6.Doğan Aksan (1987) Dilbilimin Türkoloji Çalışmalarına ve Türkiye'ye Sağlayabileceği Yararlar, Katkılar
  • 7.Fıtrat (1927) Nahiv, Taşkent, s. 9
  • 8.M.Fuat Köprülü (1934) Edebiyat Hakkında Araştırmalar s.42
  • 9.Müjdat Kaya Yerli (1992) Türklük Şuuru ve Türk Dili, Ocak Yay. Ankara s.25.
  • 10.NALAN BÜYÜKKANTARCIOĞLU (2001)” Türkçe Sözcük Biçimlenmesinde Düzlemler ve Türetmeler”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt:17/sayı:1 s.81-94. Ankara.
  • 11.Necmettin Hacıeminoğlu (1992)Türk Dilinin Mantık Sistemi ye Kelime Aileleri "Türk Kültürü Araştırmaları", Ankara,V. I. XXVI i i/1-2
  • 12.Ömer Naci Soykan (1991) Türkçenin Felsefe Yolları, “Millî Kültür” S. 85, s.4-12
  • 13.Yusuf Avcı (2012) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil-Düşünce Analizi Teorisi "Manas Journal of Social Researches" s.3 Bişkek,1.3.
  • 14.VECİHE HATİBOĞLU (1974) Türkçenin Ekleri TDK, Ankara.
There are 14 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Yusuf Avcı

Serhat Küçük

Publication Date July 1, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Avcı, Y., & Küçük, S. (2017). Problems of Turkish Language teaching. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(3), 981-989. https://doi.org/10.24289/ijsser.314163
AMA Avcı Y, Küçük S. Problems of Turkish Language teaching. International Journal of Social Sciences and Education Research. July 2017;3(3):981-989. doi:10.24289/ijsser.314163
Chicago Avcı, Yusuf, and Serhat Küçük. “Problems of Turkish Language Teaching”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, no. 3 (July 2017): 981-89. https://doi.org/10.24289/ijsser.314163.
EndNote Avcı Y, Küçük S (July 1, 2017) Problems of Turkish Language teaching. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 3 981–989.
IEEE Y. Avcı and S. Küçük, “Problems of Turkish Language teaching”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 3, no. 3, pp. 981–989, 2017, doi: 10.24289/ijsser.314163.
ISNAD Avcı, Yusuf - Küçük, Serhat. “Problems of Turkish Language Teaching”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/3 (July 2017), 981-989. https://doi.org/10.24289/ijsser.314163.
JAMA Avcı Y, Küçük S. Problems of Turkish Language teaching. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:981–989.
MLA Avcı, Yusuf and Serhat Küçük. “Problems of Turkish Language Teaching”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 3, no. 3, 2017, pp. 981-9, doi:10.24289/ijsser.314163.
Vancouver Avcı Y, Küçük S. Problems of Turkish Language teaching. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(3):981-9.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.