Bu çalışmanın amacı, halkla ilişkiler bölümünde öğrenim
gören lisans öğrencilerinin yazma öz yeterliklerini belirlemektir. Çalışmanın
amacını gerçekleştirmek için, Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bulunan bir
üniversitenin iletişim fakültesinde 2017 yılı güz döneminde halkla ilişkiler
metin yazarlığı dersi alan 67 lisans öğrencisinden yapılandırılmış soru formu
ile veri toplanmıştır. Halkla ilişkiler öğrencilerinin yazma öz yeterlik
düzeylerini belirlemek için ortalama puanlar; cinsiyete göre farklılıkları
tespit etmek için ise bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Elde edilen
sonuçlar, halkla ilişkiler öğrencilerinin yazma öz yeterliklerine ilişkin algı
düzeylerinin ortalama değerin üzerinde olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin dil bilgisi
kullanım becerisine oranla kompozisyon becerisi algılarının daha yüksek olduğu
belirlenmiştir. Diğer bir sonuç,
cinsiyete göre kompozisyon becerisinde bir farklılaşma görülmezken dil bilgisi
kullanım becerisinde kadınlar erkeklere oranla kendilerini daha yeterli
görmektedir şeklinde ortaya çıkmıştır.
Purpose of this study is to determine
self-efficacy on writing of undergraduate students in field of public
relations. In order to realize the purpose of the study, data is collected
thanks to questionnaire from 67 university students, who take public relations
copywriting course in fall semester of 2017 at communication faculty of a
university in the Southeastern Anatolia Region. For determining the self-efficacy levels of
public relations students, average scores are used and the independent sample
t-test is used to determine differences by gender. Collected
results showed that perception level of public relations students on writing
self-efficacy were above the average. It
is determined that students' perception of composition skills was higher than
grammar usage. Another result is that while there is no difference in the
composition between genders, women are more likely to see themselves than men
in grammar use.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.