Motivation is one of the
most important factors influencing the learning process and success of
students. Motivation in education can be increased by applying many different
approaches. These approaches have significant impacts on the learning process
of students. Problems arise in learning when students are not motivated
consistently. The main objective of the study is to examine the basic
motivational elements of the first and second year students in the Design,
Marketing and Advertising Departments of Isparta Vocational School. The study
also aims to provide suggestions on ways that educators can use to motivate
their students. In the study, the effect of the main motivation theories on
learning is investigated and then a questionnaire is applied on 264 students
studying in the School. The results of the questionnaires are evaluated with using
SPSS (20.0), statistical package program. frequency distributions and cross
tabulations were calculated and the factors affecting their motivations were
analyzed by the Mann-Whitney U test and the Kruskal Wallis test with
hypotheses. As a result of the study, suggestions to improve learning process
of students based on motivation are presented in the light of finding.
Motivasyon, öğrenmede ve başarılı
olmada etkili olan en önemli faktörlerdendir. Eğitimde motivasyon birçok farklı
yaklaşımlar uygulanarak artırılabilir. Bu yaklaşımların, öğrencilerin öğrenmesi
üzerinde önemli bir etkisi vardır. Öğrenciler tutarlı bir şekilde motive
olmadıkları durumda öğrenmede problemler ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın
temel amacı, Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu’nda
öğrenim gören Tasarım, Halkla İlişkiler Tanıtım ve Pazarlama programları
birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin öğrenmede etkili olabilecek temel
motivasyon unsurlarını incelemek, öğrencilerin öğrenmede motivasyonlarını
etkileyen faktörlerin geliştirilen hipotezlerle test edilmesidir. Ayrıca
eğitimcilere öğrencileri motive etmek için kullanılabilecek yöntemlerden
öneriler sunmaktır. Bu çalışmada başlıca motivasyon teorilerinin öğrenmeye
etkisi araştırılmış olup, ardından Isparta Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören
264 öğrenci ile anket uygulamasının sonuçları ortaya konmuştur. Anketler sonucu
elde edilen ham veriler, istatistik paket programı olan SPSS (20.0) yardımıyla,
frekans dağılımları ve çapraz tabloları oluşturularak değerlendirilmiş ve motivasyonlarını
etkileyen faktörler ortaya konan hipotezlerle Mann-Whitney U testi ve Kruskal
Wallis testi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında
öğrencilerin öğrenme süreçlerini motivasyon temelli olarak geliştirecek
öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.