Bu araştırmanın amacı; restoran ambiyans faktörlerinden olan aydınlatmanın menüden yemek seçimine olan etkisini, nöropazarlama araçlarını kullanarak araştırmaktır. Konunun teorik temellerine katkı sağlamak amacıyla deneysel bir araştırma modeli geliştirilmiştir. Araştırma kartopu örnekleme yöntemi ile belirlenen 13 gönüllü katılımcı ile İstanbul’da fine dining bir restoranda yapılmıştır. Aynı menü deney koşulu olan loş ışıkta (25 lux) ve kontrol koşulu olan parlak ışıkta (250 lux) katılımcılara gösterilerek menüden seçim yapmaları istenmiştir. Araştırmada sıradışı bir yaklaşımla nöropazarlama araçlarından eye tracking, EEG ve GSR cihazları birlikte kullanılarak veri toplanmış ve üç cihazdan toplanan veriler birlikte analiz edilerek değerlendirme yapılmıştır. Katılımcıların beğeni, dikkat, hafıza ve bilişsel yük parametrelerine göre nörometrik verilerden elde edilen sonuçlar istatistiksel analizlerle desteklenmiştir. Araştırmanın alan yazına teorik katkı sağlaması, işletmeler açısından da pazarlama faaliyetlerini planlamalarına yardımcı olması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.