Abstract
Bu çalışmada, Portakal Çiçeği karnavalına katılan Y Kuşağı katılımcıların anlık hediyelik eşya satın alma davranışları ve hedonik tüketim eğilimlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Yapılan literatür taramasına göre oluşturulan anketle, 05-07 Nisan 2019 tarihleri arasında Adana’da düzenlenen karnaval sırasında, bırak-topla yöntemi ile veri toplanmıştır. Yapılan analizlere göre, Y Kuşağı karnaval katılımcılarının anlık hediyelik eşya satın alma davranışları ve hedonik tüketim eğilimi arasında anlamlı, pozitif yönlü, ancak zayıf bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Y Kuşağı karnaval katılımcılarının hedonik tüketim eğilimlerinin demografik değişkenlere göre analizi sonucunda değişkenler arasında anlamlı bir farlılık bulunmuştur.