Research Article
BibTex RIS Cite

Using of mobile devices as an education material: Contribution of correctly designed mobile education applications to learning

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 200 - 207, 06.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.270650

Abstract

Students transport their
learning processes to mobile media thanks to tablets and PCs. Students can
determine the place and time of learning thanks to mobile education. Although
these personal devices are technologically developed in today’s world,
they   cannot   turn  
into   education   materials  
without   necessary educational
software.  When  teaching 
software  is  compared 
with  other  teaching materials,  we  see  that 
they  are  difficult 
to  develop  and 
expensive  materials  for teachers. Those limits led the
transformation of traditional and e-learning materials as exactly same to
content as education materials.  This
situation turns the aimed education to a more complex and unpractical
situation. When it comes to visual and audial 
interaction,  tablets  and 
PCs  seem  as 
they  serve  the 
purpose.  But,  when 
we come  to  mobile 
education;  since  the 
contents  do  not 
have  visual  design 
and multimedia 
characteristics,  they  cannot 
turn  them  to 
developed  devices  but 
just traditional education materials.

Aim of this study is to
examine the advantages of tablets and PCs as education materials.  These devices have a visual, audial and
physical communication with the user. Besides, they led an education method
which students can determine education place and time. In this context, this
study aims to present goals about contribution of tablets and PCs to
educational processes throughout the correctly designed education software and
the development methods of educational level.




References

  • İncearık M., Paksoy M., Şahin M. Tasarımdan Programlamaya Mobil Uygulama Ge-liştirme: Mobile Programming, (2013) Yayıncı Kodlab Yayin Dağıtım Yazılım Ltd.Şti.
  • Demir A. (2010) Arayüz Tasarımı, Sanal Kurs dergisi Ağustos 2010 sayı 13 sayfa 106 http://www.dijimecmua.com/flash/index.php?id=1362&page=108
  • Preece, J. (1993). A Guide to Usability: human factors in computing. Addison Wesley, the Open University.
  • http://www.cultofmac.com/170828/10-mistakes-that-can-sink-an-app-mobile-site-and-a-companys-reputation/
  • Hoober S. (2013) Common Misconceptions About Touch
  • http://www.uxmatters.com/mt/archives/2013/03/common-misconceptions-about-touch.php
  • Noncommand User Interfaces by Nielsen J. (1993) http://www.nngroup.com/articles/noncommand/
  • https://techcrunch.com/2014/05/24/before-the-hamburger-button-kills-you/
  • http://www.newskarnataka.com/technology/inbuilt-anti-glare-screen-for-smartphones-tablets

Mobil cihazların bir eğitim materyali olarak kullanımı:Doğru tasarlanmış mobil eğitim uygulamalarının öğrenime katkısı

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 200 - 207, 06.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.270650

Abstract



Mobil eğitim sayesinde
öğrenci öğrenim yerini ve zamanını kendi belirleyebilmektedir. Ancak günümüzde
bu kişisel cihazlar her ne kadar teknolojik nitelikleri bakımından gelişmiş cihazlar
olsa da; gerekli eğitimsel yazılımlar olmadan verimli eğitim materyalleri
olamazlar. Öğretim yazılımları ise diğer öğretim materyalleri ile
karşılaştırıldığında; öğretmen tarafından geliştirilmesi zor ve pahalı olan
materyallerdir. Karşılaşılan bu sınırlılıklar; çoğu zaman geleneksel ve
e-öğrenme materyallerinin birebir mobil eğitim materyalleri olarak içeriğe
aktarılması eğilimini ortaya çıkarmaktadır. Bu durum hedeflenen eğitimi daha da
karmaşık ve kullanışsız hale getirmektedir. Görsel ve işitsel etkileşim söz
konusu olduğunda tabletler ve kişisel bilgisayarlar ihtiyaçları karşılıyor görünebilirler.
Ancak mobil eğitimden bahsettiğimizde; içeriklerin gerek görsel tasarım,
gerekse çoklu ortam özellikleri taşımaması, onları geleneksel eğitim materyali
olmaktan uzağa götürememektedir.

Bu bilgiler ışığında
çalışmanın amacı; eğitim materyali olarak tablet ve kişisel bilgisayarların
faydalarını incelemektir. Kullanıcı ile görsel, işitsel ve fiziksel iletişimde
olan bu cihazlar aynı zamanda yeri ve zamanı öğrencinin belirlediği bir eğitim
modeline olanak sağlamaktadır. Aynı bağlamda çalışma; tablet ve kişisel
bilgisayarların doğru tasarlanmış eğitim yazılımları ile öğrencilerin eğitim
süreçlerine fayda sağlayabilmesi, öğrenci algısına yönelik tasarım düşüncesi
ile de eğitim düzeyinin ne yönde gelişebileceği üzerine hedefler sunmaktır.




References

  • İncearık M., Paksoy M., Şahin M. Tasarımdan Programlamaya Mobil Uygulama Ge-liştirme: Mobile Programming, (2013) Yayıncı Kodlab Yayin Dağıtım Yazılım Ltd.Şti.
  • Demir A. (2010) Arayüz Tasarımı, Sanal Kurs dergisi Ağustos 2010 sayı 13 sayfa 106 http://www.dijimecmua.com/flash/index.php?id=1362&page=108
  • Preece, J. (1993). A Guide to Usability: human factors in computing. Addison Wesley, the Open University.
  • http://www.cultofmac.com/170828/10-mistakes-that-can-sink-an-app-mobile-site-and-a-companys-reputation/
  • Hoober S. (2013) Common Misconceptions About Touch
  • http://www.uxmatters.com/mt/archives/2013/03/common-misconceptions-about-touch.php
  • Noncommand User Interfaces by Nielsen J. (1993) http://www.nngroup.com/articles/noncommand/
  • https://techcrunch.com/2014/05/24/before-the-hamburger-button-kills-you/
  • http://www.newskarnataka.com/technology/inbuilt-anti-glare-screen-for-smartphones-tablets
There are 9 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Semih Delil

Publication Date January 6, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Delil, S. (2017). Using of mobile devices as an education material: Contribution of correctly designed mobile education applications to learning. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 200-207. https://doi.org/10.24289/ijsser.270650
AMA Delil S. Using of mobile devices as an education material: Contribution of correctly designed mobile education applications to learning. International Journal of Social Sciences and Education Research. January 2017;3(1):200-207. doi:10.24289/ijsser.270650
Chicago Delil, Semih. “Using of Mobile Devices As an Education Material: Contribution of Correctly Designed Mobile Education Applications to Learning”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, no. 1 (January 2017): 200-207. https://doi.org/10.24289/ijsser.270650.
EndNote Delil S (January 1, 2017) Using of mobile devices as an education material: Contribution of correctly designed mobile education applications to learning. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 1 200–207.
IEEE S. Delil, “Using of mobile devices as an education material: Contribution of correctly designed mobile education applications to learning”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 3, no. 1, pp. 200–207, 2017, doi: 10.24289/ijsser.270650.
ISNAD Delil, Semih. “Using of Mobile Devices As an Education Material: Contribution of Correctly Designed Mobile Education Applications to Learning”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/1 (January 2017), 200-207. https://doi.org/10.24289/ijsser.270650.
JAMA Delil S. Using of mobile devices as an education material: Contribution of correctly designed mobile education applications to learning. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:200–207.
MLA Delil, Semih. “Using of Mobile Devices As an Education Material: Contribution of Correctly Designed Mobile Education Applications to Learning”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 3, no. 1, 2017, pp. 200-7, doi:10.24289/ijsser.270650.
Vancouver Delil S. Using of mobile devices as an education material: Contribution of correctly designed mobile education applications to learning. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(1):200-7.