Bu çalışma, “Canlılar Dünyasını
Gezelim ve Tanıyalım” ünitesi kapsamında yaptırılan informal uygulamalar
konusunda fen bilimleri öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışma, Samsun il merkezinde bulunan bir özel okul, bir devlet
okulu ve Bafra ilçesindeki bir köy ortaokulunda öğrenim gören toplam 58 5.
sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Ünite kapsamında iki gün süresince yapılan
yapılan informal uygulamalara 11 öğretmen gönüllü olarak katılmışlardır.
Uygulamalar sırasında gönüllü katılımcı olan 11 öğretmene yarı yapılandırılmış
sorulardan oluşan “Öğrenci Gözlem Formu” verilmiş ve öğretmenler tarafından
doldurulan formlar ayrı ayrı analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre,
araştırmaya katılan öğretmenler informal uygulamaların eğitimde etkili
olduğunu, öğrenciler üzerinde bilişsel ve duyuşsal etkiler bıraktığını
gözlemlemişler ve informal uygulamalarla ilgili olarak olumlu düşüncelere sahip
olduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler, ayrıca yaparak yaşayarak öğrenmelere
olanak vermesi nedeniyle eğitimde informal uygulamalara yer verilmesinin önemli
olduğunu açıklamışlardır. Fen bilimlerinin yaşama dönük oluşu göz önünde
bulundurulduğunda, yaşamın kendisinin doğumdan ölüme kadar geçen sürede formal
öğrenmelerden çok informal öğrenmelerle bireyi yapılandırdığı gerçeğini
eğitim-öğretimle bütünleştirmek önemlidir. Dersin uygulayıcısı durumunda olan
öğretmenlerin yaşama dönük olan fen bilimlerinin özellikle yaparak yaşayarak
öğrenmeyi sağlayan informal uygulamalar konusunda olumlu izlenime sahip olmaları
dikkate değer bir durum olarak ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla bu tür
uygulamaların eğitim öğretimde yaygınlaştırılmasının yararlı olacağı
düşünülmektedir.
The study
was carried out to determine the opinion of science teachers regarding informal
practices conducted as part of the ‘Let’s Travel and Learn About the Living
World’ Unit. To this end, a total of 58 fifth grade students studying in three
secondary schools, including a state school and a private school in Samsun city
center and a village school in the Bafra district, took part in informal
practices. 11 teachers, who joined these practices voluntarily and participated
in them actively, were also included in the study extending over two days. During the practices, the 11 teachers who
voluntarily attended the study were given a Student Observation Form,
consisting of half-elaborated questions that once completed were analyzed
separately. According to the findings, the teachers actively participated in
the study observed that informal practices were effectively in education, had
positive cognitive and affective impact on the students and indicated that they
had positive opinions on informal practices.
Teachers expressed that informal practices were important also because
of enabling students hands on learning. Given that science is a life-oriented
subject, it is important to integrate with educational activities because of
the fact that science involves informal rather than formal acquisition of
knowledge by the individual during one’s lifetime. It is found out remarkable
that teachers who are executers of their lessons have positive opinions on
informal practices enabling hands on learning on life oriented science.
Therefore, it is thought that it could be educatory making these types of
practices widespread.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.