Bu çalışmada, bilgisayar destekli öğretim çerçevesinde
kullanılan Algodoo yazılımının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Çalışma, Samsun il merkezinde yer alan bir Fen Lisesinin 9.
sınıfında öğrenim gören toplam 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 9. sınıf
Fizik dersi Kuvvet ve Hareket ünitesi kapsamında gerçekleştirilen 4 haftalık
uygulama sürecinde öğrenci günlükleri, açık uçlu mülakat formu ve araştırmacı
saha notları kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle
analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Algodoo kullanımının
öğrencilerin motivasyonlarını ve yaratıcılıklarını arttırmada, anlamlı
öğrenmelerinde yararlı olduğu belirlenmiştir. Algodoo kullanımının öğrencilerin
bilimsel süreç becerilerini kullanmalarını etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca
uygulamaların kavramların anlamlaştırılmasında olumlu rol oynadığı görülmüştür.
Algodoo uygulamasının dili ve uygulama süresi çalışmada olumsuz durumlar olarak
ortaya çıkmıştır.
The
purpose of this study is the assessment of Algodoo software used within the
frame of computer assisted teaching by students. The study was conducted with a
total of 20 students studying in 9th grade of a Science High School in the city
center of Samsun. During the 4-week-long application process conducted within
the context of 9th grade physics lesson force and movement unit, student
diaries, open-ended interview forms and researcher field notes were used. The
data obtained were analyzed and assessed with content analysis method.
According to the results, Algodoo use was found to be useful in increasing the
motivation and creativity of students and students’ meaningful learning.
Algodoo use was found to influence students’ using scientific process skills.
The language of Algodoo and application time were found to be the negative
aspects of our study.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.