Research Article
BibTex RIS Cite

Kuvvet ve hareket ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde Algodoo kullanımı

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 138 - 149, 01.01.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.337236

Abstract

Bu çalışmada, bilgisayar destekli öğretim çerçevesinde
kullanılan Algodoo yazılımının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Çalışma, Samsun il merkezinde yer alan bir Fen Lisesinin 9.
sınıfında öğrenim gören toplam 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 9. sınıf
Fizik dersi Kuvvet ve Hareket ünitesi kapsamında gerçekleştirilen 4 haftalık
uygulama sürecinde öğrenci günlükleri, açık uçlu mülakat formu ve araştırmacı
saha notları kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle
analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Algodoo kullanımının
öğrencilerin motivasyonlarını ve yaratıcılıklarını arttırmada, anlamlı
öğrenmelerinde yararlı olduğu belirlenmiştir. Algodoo kullanımının öğrencilerin
bilimsel süreç becerilerini kullanmalarını etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca
uygulamaların kavramların anlamlaştırılmasında olumlu rol oynadığı görülmüştür.
Algodoo uygulamasının dili ve uygulama süresi çalışmada olumsuz durumlar olarak
ortaya çıkmıştır.

References

  • ACOT, (1992). Retrived From https://www.apple.com/euro/pdfs/acotlibrary/rpt22.pdf (09.08.2017)
  • Akkoyunlu, B., & Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28).
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 24-33.
  • Aydoğdu, B. ve Ergin, Ö. (2009). Fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. New World Sciences Academy, 4(2), 296-316.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik. Ankara: Ceren Yayınları.
  • Blikstein, P., Gomes, J. S., Akiba, H. T., & Schneider, B. (2017). The Effect of Highly Scaffolded Versus General Instruction on Students’ Exploratory Behavior and Arousal. Technology, Knowledge and Learning, 22(1), 105-128.
  • Çelik, H., Sarı, U., & Harwanto, U. N. (2015). Developing and Evaluating Physics Teaching Material with Algodoo (Phun) in Virtual Environment: Archimedes’ Principle. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education (formerly CAL-laborate International), 23(4).
  • da Silva, S. L., da Silva, R. L., Junior, J. T. G., Gonçalves, E., Viana, E. R., & Wyatt, J. B. (2015). Animation with Algodoo: A simple tool for teaching and learning physics. arXiv preprint arXiv:1409.1621.
  • da Silva, S. L., Junior, J. T. G., da Silva, R. L., Viana, E., & Leal, F. F. (2014). An alternative for teaching and learning the simple diffusion process using Algodoo animations. arXiv preprint arXiv:1412.6666.
  • Demircioğlu, H., & Geban, Ö. (1996). Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12).
  • Hırça, N. & Bayrak, N.(2013). Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi. Cilt 1, Sayı 1, 16-20
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. The Turkish Online of Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Kozma, R. B. (1991), Learning With Media, Review of Educational Research, 61 (2), 179-211.
  • Kutluca, T., & BİRGİN, O. (2007). Doğru Denklemi Konusunda Geliştirilen Bilgisayar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2).
  • Mercan, M., Filiz, A., Göçer, İ., & Özsoy, N. (2009). Bilgisayar destekli eğitim ve bilgisayar destekli öğretimin dünyada ve Türkiye’de uygulamaları. Şanlıurfa: Akademik Bilişim.
  • Numanoğlu, M. (1992), Milli Eğitim Bakanlığı Bilgisayar Destekli Eğitim Projesi: Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımlarında Bulunması Gereken Eğitsel Özellikler, Ankara: A. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Özer, İ. E., Bilici, S. C., & Karahan, E. (2015). Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri Middle School Students’ Opinions Towards Using Algodoo Simulations in Science Classrooms. 2146-071X, 28.
  • Rivera, Daniel E. Mr., "Free STEM Apps for Common Core" (2015). Interdisciplinary STEM Teaching & Learning Conference. 38. Retrived From http://digitalcommons.georgiasouthern.edu/stem/2015/2015/38
  • Şen, A. İ. (2001). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli yeni yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3).
  • Yiğit, N. ve Akdeniz, A. R. (2003). Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Etkinliklerin Öğrenci Kazanımları Üzerine Etkisi: Elektrik Devreleri Örneği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99-113.
  • Yumuşak, A., & Aycan, Ş. (2002). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli çalışmanın faydaları; demirci (Manisa)’de bir örnek. Benefıts, (16), 197-204.

Using Algodoo in computer assisted teaching of force and movement unit

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 138 - 149, 01.01.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.337236

Abstract

The
purpose of this study is the assessment of Algodoo software used within the
frame of computer assisted teaching by students. The study was conducted with a
total of 20 students studying in 9th grade of a Science High School in the city
center of Samsun. During the 4-week-long application process conducted within
the context of 9th grade physics lesson force and movement unit, student
diaries, open-ended interview forms and researcher field notes were used. The
data obtained were analyzed and assessed with content analysis method.
According to the results, Algodoo use was found to be useful in increasing the
motivation and creativity of students and students’ meaningful learning.
Algodoo use was found to influence students’ using scientific process skills.
The language of Algodoo and application time were found to be the negative
aspects of our study.

References

  • ACOT, (1992). Retrived From https://www.apple.com/euro/pdfs/acotlibrary/rpt22.pdf (09.08.2017)
  • Akkoyunlu, B., & Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28).
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 24-33.
  • Aydoğdu, B. ve Ergin, Ö. (2009). Fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. New World Sciences Academy, 4(2), 296-316.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik. Ankara: Ceren Yayınları.
  • Blikstein, P., Gomes, J. S., Akiba, H. T., & Schneider, B. (2017). The Effect of Highly Scaffolded Versus General Instruction on Students’ Exploratory Behavior and Arousal. Technology, Knowledge and Learning, 22(1), 105-128.
  • Çelik, H., Sarı, U., & Harwanto, U. N. (2015). Developing and Evaluating Physics Teaching Material with Algodoo (Phun) in Virtual Environment: Archimedes’ Principle. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education (formerly CAL-laborate International), 23(4).
  • da Silva, S. L., da Silva, R. L., Junior, J. T. G., Gonçalves, E., Viana, E. R., & Wyatt, J. B. (2015). Animation with Algodoo: A simple tool for teaching and learning physics. arXiv preprint arXiv:1409.1621.
  • da Silva, S. L., Junior, J. T. G., da Silva, R. L., Viana, E., & Leal, F. F. (2014). An alternative for teaching and learning the simple diffusion process using Algodoo animations. arXiv preprint arXiv:1412.6666.
  • Demircioğlu, H., & Geban, Ö. (1996). Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12).
  • Hırça, N. & Bayrak, N.(2013). Sanal Fizik Laboratuarı ile Üstün Yeteneklilerin Eğitimi: Kaldırma Kuvveti Konusu. Genç Bilim İnsanı Eğitimi ve Üstün Zeka Dergisi. Cilt 1, Sayı 1, 16-20
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. The Turkish Online of Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Kozma, R. B. (1991), Learning With Media, Review of Educational Research, 61 (2), 179-211.
  • Kutluca, T., & BİRGİN, O. (2007). Doğru Denklemi Konusunda Geliştirilen Bilgisayar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2).
  • Mercan, M., Filiz, A., Göçer, İ., & Özsoy, N. (2009). Bilgisayar destekli eğitim ve bilgisayar destekli öğretimin dünyada ve Türkiye’de uygulamaları. Şanlıurfa: Akademik Bilişim.
  • Numanoğlu, M. (1992), Milli Eğitim Bakanlığı Bilgisayar Destekli Eğitim Projesi: Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımlarında Bulunması Gereken Eğitsel Özellikler, Ankara: A. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Özer, İ. E., Bilici, S. C., & Karahan, E. (2015). Fen Bilimleri Dersinde Algodoo Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri Middle School Students’ Opinions Towards Using Algodoo Simulations in Science Classrooms. 2146-071X, 28.
  • Rivera, Daniel E. Mr., "Free STEM Apps for Common Core" (2015). Interdisciplinary STEM Teaching & Learning Conference. 38. Retrived From http://digitalcommons.georgiasouthern.edu/stem/2015/2015/38
  • Şen, A. İ. (2001). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli yeni yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3).
  • Yiğit, N. ve Akdeniz, A. R. (2003). Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Etkinliklerin Öğrenci Kazanımları Üzerine Etkisi: Elektrik Devreleri Örneği, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99-113.
  • Yumuşak, A., & Aycan, Ş. (2002). Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli çalışmanın faydaları; demirci (Manisa)’de bir örnek. Benefıts, (16), 197-204.
There are 21 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Fatma Taştan Akdağ

Tohit Güneş This is me

Publication Date January 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Taştan Akdağ, F., & Güneş, T. (2018). Using Algodoo in computer assisted teaching of force and movement unit. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(1), 138-149. https://doi.org/10.24289/ijsser.337236
AMA Taştan Akdağ F, Güneş T. Using Algodoo in computer assisted teaching of force and movement unit. International Journal of Social Sciences and Education Research. January 2018;4(1):138-149. doi:10.24289/ijsser.337236
Chicago Taştan Akdağ, Fatma, and Tohit Güneş. “Using Algodoo in Computer Assisted Teaching of Force and Movement Unit”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, no. 1 (January 2018): 138-49. https://doi.org/10.24289/ijsser.337236.
EndNote Taştan Akdağ F, Güneş T (January 1, 2018) Using Algodoo in computer assisted teaching of force and movement unit. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 1 138–149.
IEEE F. Taştan Akdağ and T. Güneş, “Using Algodoo in computer assisted teaching of force and movement unit”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 4, no. 1, pp. 138–149, 2018, doi: 10.24289/ijsser.337236.
ISNAD Taştan Akdağ, Fatma - Güneş, Tohit. “Using Algodoo in Computer Assisted Teaching of Force and Movement Unit”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/1 (January 2018), 138-149. https://doi.org/10.24289/ijsser.337236.
JAMA Taştan Akdağ F, Güneş T. Using Algodoo in computer assisted teaching of force and movement unit. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:138–149.
MLA Taştan Akdağ, Fatma and Tohit Güneş. “Using Algodoo in Computer Assisted Teaching of Force and Movement Unit”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 4, no. 1, 2018, pp. 138-49, doi:10.24289/ijsser.337236.
Vancouver Taştan Akdağ F, Güneş T. Using Algodoo in computer assisted teaching of force and movement unit. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(1):138-49.