Bu çalışmanın amacı, otel yöneticilerinin
müşteri ilişkileri yönetimine bakış açıları, otel işletmelerinde müşteri ilişkileri
yönetimi kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ve mevcut durumun ortaya konulmasıdır.
Bu amaçla, Isparta şehir merkezinde bulunan 3 yıldız ve üzerindeki otel yöneticileri
hedef kitle olarak belirlenmiştir. Hedef kitle ile yarı yapılandırılmış görüşme
tekniği esas alınarak görüşülmüş ve betimsel ve sistematik analiz yöntemi ile Isparta’daki
otellerin müşteri ilişkileri yönetimi analiz edilmiştir. Görüşmelerin analizi sonucunda
otel yöneticileri, otel müşterilerinin memnuniyetini sağlayarak müşteri sadakatinin
yaratılacağını belirtmişlerdir. Yöneticiler, aynı zamanda müşteri memnuniyeti ve
sadakatin, beraberinde otel işletmelerinin en temel amaçlarından olan kârlılık ve
büyüme hedeflerine ulaşılabilirliği kolaylaştırdığını vurgulamışlardır.
The purpose of this study
is to explain the management aspects of the hotel management to the management
of the customer relationship, works carried out and the present situation of
the customer relationship management in the hotel business. For this purpose,
the managers of the three stars and below hotels located in the city center of
Isparta have been identified as the target audience. Based on the
semi-structured interview technique with the target group, the customer
relationship management of the hotels in Isparta was analyzed by descriptive
and systematic analysis method. As a result of the analysis of the interviews,
the hotel managers stated that the satisfaction of the hotel customers will
create customer loyalty. As a result of the
analysis of the interviews, the hotel managers stated that the satisfaction of
the hotel customers will create customer loyalty. Managers have also stressed
that customer satisfaction and loyalty together with the facilitation of the
profitability and growth targets of the most basic purposes of the hotel
enterprises are facilitated.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.