Müzik öğretmenlerinin özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere ve müzik
eğitimine yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanan bu araştırma,
Türkiye’deki özel eğitim uygulama ve iş uygulama merkezleri ile özel eğitim
mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan 80 müzik öğretmeni ile yürütülmüştür.
Araştırmada, betimsel araştırmalardan tarama (survey) modeli kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, öğretmenlerin çoğunluğunun lisans döneminde özel eğitim
dersi almadığı, öğrencilerin başarılarını nasıl ölçeceğini bilmediği, özel
eğitim okullarına atandıklarında en çok korku, kaygı gibi olumsuzluklar yaşayıp
sonra bu düşüncelerinin değiştiği, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere
eğitim verirken konu ile ilgili lisans döneminde almış oldukları dersin pek de
faydalı olmadığı fakat genel tutum düzeylerinin yüksek olduğu ayrıca özel
eğitim öğrencileriyle çalışırken sabırlı ve azimli olunması gerektiği yönünde
yeni atanacak olan öğretmenlere öneriler verdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
This research, in which is targeted to identify the
attitude against students, who need private education and against to musical
education was carried out with 80 music teachers who work in private education
and work application centers and special vocational training centers. Survey
model from descriptive researches was used in the paper. As a result of the
research, it is stated that the majority of the teachers didn’t study in a
special education courses during the undergraduate period; they didn’t know how
to measure the success level of students, when they were assigned to special
education schools, they experienced the most fear and anxiety, and after a
while they changed their thoughts, the coursework studied during university
years generally doesn’t work while they were educating students who need
special education; however, they have a high-level attitude, what is more, they
suggested their new colleagues to be patient and hardworking.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.