Research Article
BibTex RIS Cite

YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 69 - 80, 30.12.2017

Abstract

This study’s aim, judge and examine the Turkish retail chain stores Mudo and Yargıcı’s social media activities which is in the context of brand communication .The literature review portion of the study; the development of the concept of the brand, strategic functions of brand communication, explaining the development of the internet and explaning the new media which is a consequence of internet . While referring to the concept of Web 2.0 social media to meet with Internet users, social media platforms and describes their characteristics.In this context, the reasons for brands using social media, the format focuses on the brand’s Instagram and social media use for communication purposes and is a tool which has been mentioned. The aim of the study; examine the Mudo and Yargıcı’s instagram activities in the brand communication contex which is one of the virtual media representations. Mudo and Yargıcı located among the “lifestle stores”and they are most importand examples of retailing. Yargıcı and Mudo’s activity follewed from their page of İnstagram for ten days and their shares were evaluated with content analysis method . As a result, Mudo and yargıcı used the social networks interactively on their İnstagram page. As a result of the research;İt can be said that brands Instagram shares affected customer barnd attitudes and awerness in a positive way.

References

  • Akdeniz Ar Aybeniz, Marka Ve Marka Stratejileri, 2.Baskı, Nobel Yayınları,Ankara:2007
  • Barutçu Süleyman, Tomaş Melda (2013). Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sosyal Medya Pazarlamasının Etkinliğinin Ölçümü, IUYD, 4(1), 5-23. https://www.journalagent.com/iuyd/pdfs/IUYD_4_1_5_24.pdf , Erişim Tarihi: 27.12.2017.
  • Bergström Thamwika & Bakman Lisa ,Marketing And Pr In Social Media, Jmk, Department Of Journalism, Media And Communication,Bachelor Thesis, 15 Ects Credits Bachelor’s Programme In Media And Communication (30 Credits) Spring Semester 2013
  • Binark Mutlu, “Yeni Medya Çalışmaları”, Dipnot Yayınları ,1. Baskı Ankara: 2007
  • Babür Tosun Nurhan,Marka Yönetimi,2.Baskı, Beta Yayınları,Istanbul:2014
  • Ekici Murat,Kıyıcı Mübin,Sosyal Ağların Eğitim Bağlamında Kullanımı,Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2012) 5/2, 156-167
  • Gürel Emet, Alem Jale”Postmodern Bir Durum Komedisi Üzerine Içerik Analizi:Simpsonlar” ,The Journal Of International Social Researchvolume 3 / 10 Winter 2010
  • Islamoğlu Ahmet Hamdi,Pazarlama Yöneimi,4.Baskı,Beta Yaıyınları,Isanbul:Şubat 2008
  • Marangoz Mehmet., Yeşildağ Burak., Saltik Arıkan Işıl (2012). “E-Ticaret Işletmlerinde Web Ve Sosyal Ağ Sitelerinin Içerik Analizi Yöntemiyle Incelenmesi”, Iuyd’2012 / 3(2)
  • Ries Al&Laura, Marka Yaratmanın 22 Kuralı,13. Medicat Kitapları,Istanbul:Aralık 2011
  • Sayimer Idil,Sanal Ortamda Halkla Ilişkiler,1. Baskı, Beta Basım A.Ş., Istanbul:Ocak 2008
  • Türkmenoğlun Harun,Teknoloji Ile Sanat Ilişkisi Ve Bir Dijital Sana Örneği Olarak Instegram, Ulakbilge, 2014, Cilt 2, Sayı 4,S.,95
  • Yengin Didem Ataman, Sağiroğlu Yakup, Dijial Oratamda Marka Ileişimi:Teksil Ektöründe Moda Bloglarının Tüketici Üzerindeki Etkisi, The Turkish Online Journal Of Design, Art And Communication - Tojdac July 2012 Volume 2 Issue 3
  • Vural Z. Beril Akıncı, Bat Mikail,Yeni Bir Iletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi. Iletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal Of Yasar University 2010 20(5) 3348-338 İnternet Kaynakları
  • http://www.sosyalmedyauzmani.com/sosyal-medya-nedir/,08.05.2014,Saat:20:54
  • http://shop.yargici.com.tr/t/hakkimizda, 02.06.2015,saat:23:13
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_a%C4%9F_(anlam_ayr%C4%B1m%C4%B1),08.05.2015,Saat :22:00
  • http://instagram.nedir.com/#ixzz3Zm00CILg
  • http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya/markalarin-dijital-pazarlamayi-kullanmalari-icin-7-neden/,12.05.2015,saat:00:04 [20]markalari/http://hashtag.com.tr/blog/post/hashtag-nedir-ve-nasil-kullanilir,30.05.2015,Saat:23:33 [21]http://sosyalmedya.co/instagramdaki-en-iyi-turk-markalari/,01.06.2015,saat:22:46
  • http://www.pazarlamasyon.com/?s=instagram+marka,11.05.2015,saat:23:36-http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/markalarin-yeni-gozdesi-instagram/ [23]http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/sosyal-medya-pazarlamasinda-instagramin-gucu/11.05.2015,saat:23:45
  • http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya/instagramin-en-basarili-markalari-hangileri/,11.05.2015,saat:23:36
  • https://www.mudo.com.tr/Kurumsal/hakkimizda-280, 02.06.2015,saat:23:13
  • Altındal Muhammet, Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi Ve Sosyal Medyanın Etkileri, Marmara Üniversitesi, Gazetecilik Bölümü, Bilişim Yüksek Lisans, İstanbul http://ab.org.tr/ab13/bildiri/61.pdf
Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 69 - 80, 30.12.2017

Abstract

References

  • Akdeniz Ar Aybeniz, Marka Ve Marka Stratejileri, 2.Baskı, Nobel Yayınları,Ankara:2007
  • Barutçu Süleyman, Tomaş Melda (2013). Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Ve Sosyal Medya Pazarlamasının Etkinliğinin Ölçümü, IUYD, 4(1), 5-23. https://www.journalagent.com/iuyd/pdfs/IUYD_4_1_5_24.pdf , Erişim Tarihi: 27.12.2017.
  • Bergström Thamwika & Bakman Lisa ,Marketing And Pr In Social Media, Jmk, Department Of Journalism, Media And Communication,Bachelor Thesis, 15 Ects Credits Bachelor’s Programme In Media And Communication (30 Credits) Spring Semester 2013
  • Binark Mutlu, “Yeni Medya Çalışmaları”, Dipnot Yayınları ,1. Baskı Ankara: 2007
  • Babür Tosun Nurhan,Marka Yönetimi,2.Baskı, Beta Yayınları,Istanbul:2014
  • Ekici Murat,Kıyıcı Mübin,Sosyal Ağların Eğitim Bağlamında Kullanımı,Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2012) 5/2, 156-167
  • Gürel Emet, Alem Jale”Postmodern Bir Durum Komedisi Üzerine Içerik Analizi:Simpsonlar” ,The Journal Of International Social Researchvolume 3 / 10 Winter 2010
  • Islamoğlu Ahmet Hamdi,Pazarlama Yöneimi,4.Baskı,Beta Yaıyınları,Isanbul:Şubat 2008
  • Marangoz Mehmet., Yeşildağ Burak., Saltik Arıkan Işıl (2012). “E-Ticaret Işletmlerinde Web Ve Sosyal Ağ Sitelerinin Içerik Analizi Yöntemiyle Incelenmesi”, Iuyd’2012 / 3(2)
  • Ries Al&Laura, Marka Yaratmanın 22 Kuralı,13. Medicat Kitapları,Istanbul:Aralık 2011
  • Sayimer Idil,Sanal Ortamda Halkla Ilişkiler,1. Baskı, Beta Basım A.Ş., Istanbul:Ocak 2008
  • Türkmenoğlun Harun,Teknoloji Ile Sanat Ilişkisi Ve Bir Dijital Sana Örneği Olarak Instegram, Ulakbilge, 2014, Cilt 2, Sayı 4,S.,95
  • Yengin Didem Ataman, Sağiroğlu Yakup, Dijial Oratamda Marka Ileişimi:Teksil Ektöründe Moda Bloglarının Tüketici Üzerindeki Etkisi, The Turkish Online Journal Of Design, Art And Communication - Tojdac July 2012 Volume 2 Issue 3
  • Vural Z. Beril Akıncı, Bat Mikail,Yeni Bir Iletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi. Iletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Journal Of Yasar University 2010 20(5) 3348-338 İnternet Kaynakları
  • http://www.sosyalmedyauzmani.com/sosyal-medya-nedir/,08.05.2014,Saat:20:54
  • http://shop.yargici.com.tr/t/hakkimizda, 02.06.2015,saat:23:13
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_a%C4%9F_(anlam_ayr%C4%B1m%C4%B1),08.05.2015,Saat :22:00
  • http://instagram.nedir.com/#ixzz3Zm00CILg
  • http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya/markalarin-dijital-pazarlamayi-kullanmalari-icin-7-neden/,12.05.2015,saat:00:04 [20]markalari/http://hashtag.com.tr/blog/post/hashtag-nedir-ve-nasil-kullanilir,30.05.2015,Saat:23:33 [21]http://sosyalmedya.co/instagramdaki-en-iyi-turk-markalari/,01.06.2015,saat:22:46
  • http://www.pazarlamasyon.com/?s=instagram+marka,11.05.2015,saat:23:36-http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/markalarin-yeni-gozdesi-instagram/ [23]http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/sosyal-medya-pazarlamasinda-instagramin-gucu/11.05.2015,saat:23:45
  • http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya/instagramin-en-basarili-markalari-hangileri/,11.05.2015,saat:23:36
  • https://www.mudo.com.tr/Kurumsal/hakkimizda-280, 02.06.2015,saat:23:13
  • Altındal Muhammet, Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi Ve Sosyal Medyanın Etkileri, Marmara Üniversitesi, Gazetecilik Bölümü, Bilişim Yüksek Lisans, İstanbul http://ab.org.tr/ab13/bildiri/61.pdf
There are 23 citations in total.

Details

Journal Section IJTEBS
Authors

Süheyla Bayraktar

Publication Date December 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Bayraktar, S. (2017). YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 1(2), 69-80.
AMA Bayraktar S. YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ. IJTEBS. December 2017;1(2):69-80.
Chicago Bayraktar, Süheyla. “YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ Ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 1, no. 2 (December 2017): 69-80.
EndNote Bayraktar S (December 1, 2017) YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 1 2 69–80.
IEEE S. Bayraktar, “YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ”, IJTEBS, vol. 1, no. 2, pp. 69–80, 2017.
ISNAD Bayraktar, Süheyla. “YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ Ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 1/2 (December 2017), 69-80.
JAMA Bayraktar S. YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ. IJTEBS. 2017;1:69–80.
MLA Bayraktar, Süheyla. “YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ Ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 2, 2017, pp. 69-80.
Vancouver Bayraktar S. YARGICI VE MUDO CITY MARKALARININ SANAL ORTAM TEMSİLLERİ ve INSTAGRAM ÖRNEĞİ. IJTEBS. 2017;1(2):69-80.