Bu araştırmada yaşamımızın her alanında yer alan, kişiyi harekete geçirmekte önemli bir etken olan motivasyonun önemini ve gerekliliğini vurgulamak için ortaokul ve lise öğrencileri arasında fiziksel aktiviteye katılım motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Hatay ilinde yer alan Büyüktaç Ortaokulunda öğrenim gören 116 öğrenci ve Hüseyin Özbuğday Anadolu Lisesinde öğrenim gören 152 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Bu çalışmada ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, ilk bölümünde Kişisel Bilgi Formu, ikinci bölümünde Tekkurşun Demir ve Cicioğlu (2018) tarafından geliştirilen; Fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu ölçeği (FAKMÖ) yer alan anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde tanımlayıcı istatistikler yapılmıştır. Bağımsız değişkenler arası normallik dağılımları incelenmiş ve çıkan sonuçlar doğrultusunda parametrik teste karar verilmiştir. Bu doğrultuda parametrik testlerden olan t Testi ve Pearson Korelasyon Analizi testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyete göre erkeklerin lehine ve okul düzeyine göre Büyüktaç Ortaokulu lehine anlamlı farklılık saptanmıştır. Yaş değişkeni ile FAKMÖ bireysel nedenler alt boyutu arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yaş ile bireysel nedenler alt boyutu arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki görülmüştür.Sonuç olarak içsel zorunluluklar fiziksel aktivite için etkili bir güdüleyici unsurdur. Aynı zamanda içsel zorunluluk çevre koşullarından ve dışsal zorunluluklardan etkilendiği için cinsiyet, yaş ve okul gibi demografik özelliklerin etkili olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.