Review
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 9, 31.10.2018

Abstract

References

  • Alt, D. (2015). College students’ academic motivation, media engagement and fear of missing out. Computers in Human Behavior, 49, 111-119.
  • Atrek, B., & Madran, C. (2017). Tüketici perspektifli sürdürülebilir tüketim çalışmaları: ulusal alanyazındaki çalışmalar üzerine sistematik derleme çalışması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 19, 1-31.
  • Cook, D. J., Mulrow, C. D., & Haynes, R. B. (1997). Systematic reviews: synthesis of best evidence for clinical decisions. Annals of Internal Medicine, 126(5), 376-380.
  • Dan Herman (2012). The Fear of missing out (FOMO). http://www.danherman.com/The-Fear-of-Missing-Out-(FOMO)-by-Dan-Herman.html. Erişim Tarihi: 01.01.2018.
  • Dossey, L. (2014). FOMO, digital dementia, and our dangerous experiment. Explore: The Journal of Science and Healing, 10(2), 69-73.
  • Doster, L. (2013). Millennial teens design and redesign themselves in online social networks. Journal of Consumer Behaviour, 12(4), 267-279.
  • Eşitti, Ş. (2015). Bilgi çağında problemli internet kullanımı ve enformasyon obezitesi: problemli internet kullanımı ölçeğinin üniversite öğrencilerine uygulanması. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 49(2), 75-97.
  • Gökler, M. E., Aydin, R., Ünal, E., & Metintaş, S. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 52-59.
  • Greenhalgh, T., Robert, G., Bate, P., Macfarlane, F., & Kyriakidou, O. (2008). Diffusion of innovations in health service organisations: a systematic literature review. John Wiley & Sons.
  • Hayran, C., Anik, L., & Gurhan-Canli, Z. (2016). Exploring the Antecedents and Consumer Behavioral Consequences of. ACR North American Advances.
  • Hayran, C., Anik, L., & Gürhan-Canli, Z. (2017). Exploring the antecedents and consumer behavioral consequences of feeling of missing out (fomo). Stieler Maximilian (Ed.), Creating Marketing Magic and Innovative Future Marketing Trends içinde (pp. 661-662). Springer, Cham.
  • Hayran, C., & Gurhan-Canli, Z (2017). 7-L: Role of arousal in experiencing feeling of missing out in NA - Advances in Consumer Research Volume 45, eds. Ayelet Gneezy, Vladas Griskevicius, and Patti Williams, Duluth, MN : Association for Consumer Research.
  • Hodkinson, C. (2016). Fear of missing out (fomo) marketing appeals: A conceptual model. Journal of Marketing Communications, 1-24.
  • Hoşgör, H., Tandoğan, Ö., & Hoşgör G, D. (2017). Nomofobinin günlük akıllı telefon kullanım süresi ve okul başarısı üzerindeki etkisi: sağlık personeli adayları örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(46), 573-595.
  • Jood, T. E. (2017). Missing the present for the unknown: the relationship between fear of missing out (fomo) and life satisfaction. University of South Africa, Africa.
  • JWT Intelligence (2012). Fear of missing out (FOMO). http://www.slideshare.net/jwtintelligence/the-fear-of-missing-out-FoMO-march 2012 - update. Erişim tarihi: 04.01.2018.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1): 26-33.
  • Marie, A., & Grybś, M. (2013). Modern trends in consumer behaviour in era of e-communication. Studia Ekonomiczne, 151, 263-273.
  • Odabaşı, Y.(2007), FoMO bir pazarlama silahı olabilir mi?. Erişim Adresi: https://www.brandmap.com.tr/brandmap-makale9, Erişim Tarihi: 02. 02. 2017. Oxford Dictionary (2017). FoMO. https://en.oxforddictionaries.com/definition/FoMO. Erişim Tarihi: 24.12. 2017.
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional, and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841–1848.
  • Rifkin, J., Cindy, C., & Kahn, B. (2015). FoMO: how the fear of missing out leads to missing out. ACR North American Advances. 244-248.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Tranfield, D., Denyer, D. & Smart, P. (2003). Towards a methodology for developing evidence ınformed management knowledge by means of systematic review. British Journal of Management, 14(3): 207-222.
  • Voboril, K. (2010). FOMO: The fear of missing out. Bloomberg, Accessed February, 9.
  • Weed, M. (2006). Sports tourism research 2000–2004: a systematic review of knowledge and a meta-evaluation of methods. Journal of Sport & Tourism, 11(1): 5-30.

Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 9, 31.10.2018

Abstract

Çalışmanın amacı, gelişmeleri kaçırma
korkusunun ulusal ve uluslararası yazınının gelişimini tespit etmek ve bu
konuda yapılan çalışmalarda araştırılan değişkenleri ortaya koymaktır. Literatür
taraması sürecinde, akademik veri tabanlarından faydalanılarak sosyal medya
trendleri, sosyal medya korkuları, gelişmeleri kaçırma korkusu gibi anahtar
sözcükler ve bunların İngilizce dilde karşılıkları da kullanılmıştır. Ayrıca bu
fobi, FoMO (fear of missing out) şeklindeki kısaltma hali ile de taranmıştır.



Araştırma sonucunda, FoMO konusunun kavramsal
çalışmalardan uygulamaya dönük çalışmalara ve bu anlamda neden-sonuçlarını
ortaya koymaya doğru geliştiği tespit edilmiştir. Bu çalışmanın gelişmeleri
kaçırma korkusu konusunda ilk derleme çalışması olduğu söylenebilir. Bu yönüyle
özellikle ulusal yazında öncü bir çalışma olması ve konunun önemini arttırması
beklenmektedir. 

References

  • Alt, D. (2015). College students’ academic motivation, media engagement and fear of missing out. Computers in Human Behavior, 49, 111-119.
  • Atrek, B., & Madran, C. (2017). Tüketici perspektifli sürdürülebilir tüketim çalışmaları: ulusal alanyazındaki çalışmalar üzerine sistematik derleme çalışması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 19, 1-31.
  • Cook, D. J., Mulrow, C. D., & Haynes, R. B. (1997). Systematic reviews: synthesis of best evidence for clinical decisions. Annals of Internal Medicine, 126(5), 376-380.
  • Dan Herman (2012). The Fear of missing out (FOMO). http://www.danherman.com/The-Fear-of-Missing-Out-(FOMO)-by-Dan-Herman.html. Erişim Tarihi: 01.01.2018.
  • Dossey, L. (2014). FOMO, digital dementia, and our dangerous experiment. Explore: The Journal of Science and Healing, 10(2), 69-73.
  • Doster, L. (2013). Millennial teens design and redesign themselves in online social networks. Journal of Consumer Behaviour, 12(4), 267-279.
  • Eşitti, Ş. (2015). Bilgi çağında problemli internet kullanımı ve enformasyon obezitesi: problemli internet kullanımı ölçeğinin üniversite öğrencilerine uygulanması. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 49(2), 75-97.
  • Gökler, M. E., Aydin, R., Ünal, E., & Metintaş, S. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 52-59.
  • Greenhalgh, T., Robert, G., Bate, P., Macfarlane, F., & Kyriakidou, O. (2008). Diffusion of innovations in health service organisations: a systematic literature review. John Wiley & Sons.
  • Hayran, C., Anik, L., & Gurhan-Canli, Z. (2016). Exploring the Antecedents and Consumer Behavioral Consequences of. ACR North American Advances.
  • Hayran, C., Anik, L., & Gürhan-Canli, Z. (2017). Exploring the antecedents and consumer behavioral consequences of feeling of missing out (fomo). Stieler Maximilian (Ed.), Creating Marketing Magic and Innovative Future Marketing Trends içinde (pp. 661-662). Springer, Cham.
  • Hayran, C., & Gurhan-Canli, Z (2017). 7-L: Role of arousal in experiencing feeling of missing out in NA - Advances in Consumer Research Volume 45, eds. Ayelet Gneezy, Vladas Griskevicius, and Patti Williams, Duluth, MN : Association for Consumer Research.
  • Hodkinson, C. (2016). Fear of missing out (fomo) marketing appeals: A conceptual model. Journal of Marketing Communications, 1-24.
  • Hoşgör, H., Tandoğan, Ö., & Hoşgör G, D. (2017). Nomofobinin günlük akıllı telefon kullanım süresi ve okul başarısı üzerindeki etkisi: sağlık personeli adayları örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(46), 573-595.
  • Jood, T. E. (2017). Missing the present for the unknown: the relationship between fear of missing out (fomo) and life satisfaction. University of South Africa, Africa.
  • JWT Intelligence (2012). Fear of missing out (FOMO). http://www.slideshare.net/jwtintelligence/the-fear-of-missing-out-FoMO-march 2012 - update. Erişim tarihi: 04.01.2018.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1): 26-33.
  • Marie, A., & Grybś, M. (2013). Modern trends in consumer behaviour in era of e-communication. Studia Ekonomiczne, 151, 263-273.
  • Odabaşı, Y.(2007), FoMO bir pazarlama silahı olabilir mi?. Erişim Adresi: https://www.brandmap.com.tr/brandmap-makale9, Erişim Tarihi: 02. 02. 2017. Oxford Dictionary (2017). FoMO. https://en.oxforddictionaries.com/definition/FoMO. Erişim Tarihi: 24.12. 2017.
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional, and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841–1848.
  • Rifkin, J., Cindy, C., & Kahn, B. (2015). FoMO: how the fear of missing out leads to missing out. ACR North American Advances. 244-248.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Tranfield, D., Denyer, D. & Smart, P. (2003). Towards a methodology for developing evidence ınformed management knowledge by means of systematic review. British Journal of Management, 14(3): 207-222.
  • Voboril, K. (2010). FOMO: The fear of missing out. Bloomberg, Accessed February, 9.
  • Weed, M. (2006). Sports tourism research 2000–2004: a systematic review of knowledge and a meta-evaluation of methods. Journal of Sport & Tourism, 11(1): 5-30.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hatice Aydın 0000-0002-5581-7216

Publication Date October 31, 2018
Submission Date July 14, 2018
Acceptance Date September 11, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Aydın, H. (2018). Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-9.
AMA Aydın H. Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması. IKCIIBFD. October 2018;1(1):1-9.
Chicago Aydın, Hatice. “Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, no. 1 (October 2018): 1-9.
EndNote Aydın H (October 1, 2018) Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 1 1–9.
IEEE H. Aydın, “Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması”, IKCIIBFD, vol. 1, no. 1, pp. 1–9, 2018.
ISNAD Aydın, Hatice. “Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/1 (October 2018), 1-9.
JAMA Aydın H. Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması. IKCIIBFD. 2018;1:1–9.
MLA Aydın, Hatice. “Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 1-9.
Vancouver Aydın H. Sosyal Medya Trendi Olan FoMO’nun Pazarlama Alanında Kullanımı Üzerine Literatür Taraması. IKCIIBFD. 2018;1(1):1-9.
Creative Commons Lisansı
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.