Alışveriş
merkezlerinin yatırım yapan mağazalar nezdinde itibar değerlendirmelerini
yapmayı amaçlayan bu çalışma, AVM’lerin güçlü ve zayıf yönlerinin teşhis
edilmesinde itibar ölçümlemesini bir yöntem olarak benimseyerek, AVM
yönetiminde karar alma süreçlerini desteleyecek çıktılara ulaşmada itibar
odaklı yöntemin uygulanmasına örnek teşkil etmeyi hedeflemektedir. Bir örgütün
belirli bir hedef kitle nezdinde olumlu ya da olumsuz yöndeki algılamaları
olarak ifade edilebilen kurumsal itibar, örgütün dış görünümünden insan
kaynaklarına, mali gücünden marka değerine kadar tüm unsurlarından etkilenen ve
bu etmenlerin tek bir potada eritilmesiyle yalın bir algılamayı ortaya koyan
kazanılması zor, ancak kaybedilmesi kolay bir değerdir. Rekabetin giderek
arttığı perakende sektörü ve sayıları giderek artan alışveriş merkezleri
açısından da itibar vazgeçilmez bir unsur hâline gelmiştir. Bu çalışmada, öncüllerinden
farklı olarak nihai tüketiciler yerine bizzat AVM’ye yatırım yapan mağazalar
nezdinde itibar ölçümlenmesi yapılmıştır. İzmir’in önde gelen AVM’lerinden
Point Bornova vaka örneği olarak seçilmiş ve bu alışveriş merkezindeki 106
yatırımcı mağazadan üst düzey yetkililer üzerine yapılan ankette olumlu bir
algı tespit edilmiştir. Kullanılan özgün ölçek ve AVM’lerde yatırımcıların
itibar algılarına odaklanan anlayışla birlikte bu çalışmanın AVM yönetimi
üzerine yapılacak gelecek çalışmalara ışık tutması ümit edilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2018 |
Submission Date | September 19, 2018 |
Acceptance Date | October 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |