BibTex RIS Cite

BİR SES YARIŞMASI FİNALİST TERCİHLERİNİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ

Year 2018, Volume: 4 Issue: 8, 97 - 110, 01.02.2018

Abstract

İnsanoğlu iletişim kurarken çeşitli semboller kullanır. Kullanmış olduğu sembollerin alıcı tarafından anlamlandırılması neticesinde iletişim gerçekleşir. Etrafımızdaki onlarca sembol trafik ışıkları, yön levhaları, uyarı için kullanılan sinyaller bize bazı anlamlı mesajlar vermektedir. Göstergebilim temelde iletişim sürecinde karşımıza çıkan her türlü simge ve sembolün anlamları ile ilgilenen bir bilim dalıdır. Günümüzde kitle iletişim araçlarında popüler kültür ürünü olan onlarca dizi, film, yarışma programı izleyicilerin veya tüketicilerin hizmetine sunulur. Yaygın uygulamalardan biri de yabancı formatlı yarışmaların tüm dünyaya pazarlanması şeklinde gerçekleşmektedir. Bu çalışmada dünya genelinde yayınlanan bir ses yarışmasının Türkiye finalistlerinin yarışma içinde yapmış oldukları tercihlerin göstergebilimsel açıdan analizi yapılmıştır. Yarışmacıların tercihlerinin toplumsal karşılığı açısından birbirinden farklılıkları tespit edilmeye çalışılmıştır.

References

  • Atabek, G. ve Atabek, Ü. (2007). Medya Metinlerini Çözümlemek. İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri, Siyasal Kitabevi, s.68, Ankara.
  • Baycu S. ve Uluyağcı, C. Görsel ve Sözel Göstergeler Açısından Bir Reklam Çözümlemesi: Beymen Örneği
  • Çağlar, B. (2012). Bir İletişim Biçimi Olarak Göstergebilim, EUL Journal of Social Sciences (III:II) LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Çakır, A. (2014). Söylem Analizi Ne Demek İstiyorsun, Konya, Palet Yayınları
  • Denli, S. (1997). Gösterge Bilim Açısından Grafik Gösterge Anlamlarının İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. s.25, Erzurum.
  • Erkman, F. (1987). Göstergebilime Giriş, Alan Yayınları, s.63, İstanbul
  • Fiske, J. (1996), İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev :Süleyman İrvan, Ark Yayınları, s.116, Ankara.
  • Guiraud, P. (1994). Göstergebilim, Çev. Mehmet Yalçın, İkinci Basım, İmge Yayınları, s.116, Ankara.
  • İmançer, D. ve Özel, Z. Göstergebilimsel Çözümleme Örnek Çözümleme: Pirelli Reklamı http://www.golgefanzin.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=317
  • Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si, Say Yayınları, s.11, İstanbul
  • Rifat, M. (2013). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim, Yapı Kredi Yayınları, s.113, s.117, s.120, İstanbul.
  • Rifat, M. (2014). Göstergebilimin ABC’si, İstanbul, s.43-45.
  • Rumelhart, D.E. 1980 “ Schemata: The Building block of cognition.” Spiro. R. J. Etal. 1979. Theoretical Issues in Reading Comprehension. Hillsdale.
  • Yıldız, P. Görsel Göstergebilimsel Eleştiri Kuramları Bağlamında Film Sahnelerine Yaklaşım ve Ülkemizden Seçilen İki Örnek İle Analiz Çalışması
  • MEGEP , (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi), Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Beden Dili Kitabı)
  • ismek.ibb.gov.tr/ismek-el-sanatlarikurslari/webedition/file/2013_hbo_program_modulleri/bedendili.pdf, erişim tarihi: 07.02.2017
  • Türkiye Cumhuriyeti Diyanet İşleri Başkanlığı Türkiye’de Dini Hayat Araştırması http://www2.diyanet.gov.tr/StratejiGelistirme/Afisalanlari/dinihayat.pdf, erişim tarihi : 11.02.2017
  • İsviçre Merkezli global bir araştırma ağı olan WIN/Gallup Interntional Dünya’da Dindarlık Araştırması,www.hurriyet.com.tr/turkiye-nin-yuzde-79-u-dindar-yuzde-2-si-ateist-28726133 , erişim tarihi: 11.02.2017

SEMIOTIC ANALYSIS OF THE PREFERENCES OF ONE OF THE VOICE COMPETITION FINALIST

Year 2018, Volume: 4 Issue: 8, 97 - 110, 01.02.2018

Abstract

Human beings while communicate uses various symbols. Communication takes places as a result of the meaning of symbols that have been used by receivers. Dozen of symbols around us such as traffic lights, direction signs, warning signals used to give us some meaningful messages. Semiotics is a sciencedealing wşth basically means that the symbol of all kinds encountered in the communication process.Today on media dozen of products which movie and commpetition programme is made available for comsumer and viewers. One common approach is to be marketed worldwide as foreign competition format.. In this study , presented at the general world of voice competition in Turkey published the section of the preferences they have made the finalists were analyzed in terms of semiotics. We have tried to determine the diffrerences betweeen the preferences of competitors in terms of social provisions.

References

  • Atabek, G. ve Atabek, Ü. (2007). Medya Metinlerini Çözümlemek. İçerik, Göstergebilim ve Söylem Çözümleme Yöntemleri, Siyasal Kitabevi, s.68, Ankara.
  • Baycu S. ve Uluyağcı, C. Görsel ve Sözel Göstergeler Açısından Bir Reklam Çözümlemesi: Beymen Örneği
  • Çağlar, B. (2012). Bir İletişim Biçimi Olarak Göstergebilim, EUL Journal of Social Sciences (III:II) LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Çakır, A. (2014). Söylem Analizi Ne Demek İstiyorsun, Konya, Palet Yayınları
  • Denli, S. (1997). Gösterge Bilim Açısından Grafik Gösterge Anlamlarının İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. s.25, Erzurum.
  • Erkman, F. (1987). Göstergebilime Giriş, Alan Yayınları, s.63, İstanbul
  • Fiske, J. (1996), İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev :Süleyman İrvan, Ark Yayınları, s.116, Ankara.
  • Guiraud, P. (1994). Göstergebilim, Çev. Mehmet Yalçın, İkinci Basım, İmge Yayınları, s.116, Ankara.
  • İmançer, D. ve Özel, Z. Göstergebilimsel Çözümleme Örnek Çözümleme: Pirelli Reklamı http://www.golgefanzin.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=317
  • Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si, Say Yayınları, s.11, İstanbul
  • Rifat, M. (2013). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim, Yapı Kredi Yayınları, s.113, s.117, s.120, İstanbul.
  • Rifat, M. (2014). Göstergebilimin ABC’si, İstanbul, s.43-45.
  • Rumelhart, D.E. 1980 “ Schemata: The Building block of cognition.” Spiro. R. J. Etal. 1979. Theoretical Issues in Reading Comprehension. Hillsdale.
  • Yıldız, P. Görsel Göstergebilimsel Eleştiri Kuramları Bağlamında Film Sahnelerine Yaklaşım ve Ülkemizden Seçilen İki Örnek İle Analiz Çalışması
  • MEGEP , (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi), Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Beden Dili Kitabı)
  • ismek.ibb.gov.tr/ismek-el-sanatlarikurslari/webedition/file/2013_hbo_program_modulleri/bedendili.pdf, erişim tarihi: 07.02.2017
  • Türkiye Cumhuriyeti Diyanet İşleri Başkanlığı Türkiye’de Dini Hayat Araştırması http://www2.diyanet.gov.tr/StratejiGelistirme/Afisalanlari/dinihayat.pdf, erişim tarihi : 11.02.2017
  • İsviçre Merkezli global bir araştırma ağı olan WIN/Gallup Interntional Dünya’da Dindarlık Araştırması,www.hurriyet.com.tr/turkiye-nin-yuzde-79-u-dindar-yuzde-2-si-ateist-28726133 , erişim tarihi: 11.02.2017
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ömer Faruk Özgür

Publication Date February 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 8

Cite

APA Özgür, Ö. F. (2018). BİR SES YARIŞMASI FİNALİST TERCİHLERİNİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ. Journal of Institute of Economic Development and Social Researches, 4(8), 97-110.