Dünyadaki ekonomik değişim ve gelişimler göz önüne
alındığında, iş piyasasının beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek bilgi ve
beceriye sahip meslek elemanlarına olan ihtiyacın devamlı olarak artmakta
olduğu görülmektedir. Özellikle para ile ilgili işlemlerin yürütülmesinden
sorumlu olan meslek mensuplarının yani muhasebe meslek mensuplarının bilgi ve
becerilerinin devamlı artışta olması ve yeniliklere açık olması gerekliliği
önem arz etmektedir. Bu sebeplerden dolayı iş piyasasının istihdam ettikleri
veya edecekleri muhasebe meslek elemanlarında aradıkları nitelikler muhasebe
alanında eğitim veren kurumları yakından ilgilendirmektedir. Muhasebe eğitiminden algılamalar; iş piyasasının üniversitelerde
verilen muhasebe eğitiminin yeterliliğini ortaya çıkarmak, muhasebe eğitiminden
beklentiler ise; iş piyasasının muhasebe eğitiminde olmasını istedikleri durumu
ortaya çıkarmak içindir. Algıların beklentileri karşılama seviyesinin değişen
koşullar ve yeniliklere paralel olarak artması beklenmektedir. Muhasebe
eğitimi; meslek liselerinde ve üniversitelerde bazı bölümlerde verilmektedir.
Üniversitelerde verilen muhasebe eğitiminin iş piyasası ile olan etkileşimini
incelemek bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
When considered economic changes and developments
in the world it is seen that the need for professionals with the knowledge and
skills to meet the expectations and needs of the job market is constantly
increasing. Especially members of the profession who are responsible for the
execution of transactions related to money namely it is supply of importance
that constantly increase and to be open to innovations necessity of knowledge
and skills of professional accountants. Because of these reasons, their
employed or willing to be employed workers, have the required qualifications
with the professional accountants in the market, are closely related to the
institutions that provide education in the field of accounting. Perceptions
from accounting education is to reveal the adequacy of the job market
accounting education given at universities while expectations from accounting
education uncover the situation of what the job market wants to be in
accounting education. Perceptions of expectations are expected to increase in
parallel with changing conditions and innovations. Accounting education is
given in vocational high schools and universities of in some parts. The purpose
of this study aims to examine the interaction with the labour market of the
accounting education given at universities.
Subjects | Economics |
---|---|
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2017 |
Submission Date | April 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.