Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler Açısından Yeni Bir Yaklaşım: Random Acts Of Kindness (Rastgele İncelikli Davranışlar)
Year 2016,
Volume: 3 Issue: 2, 83 - 104, 31.10.2016
Sercan İldem
,
Ebru Özgen
Abstract
Pazarlama halkla ilişkileri, halkla ilişkiler tekniklerinin ve yöntemlerinin pazarlamaya uygulanmasıyla ortaya çıkan bir iletişim çalışması olarak bilinmektedir. Günümüzde birçok global şirket gibi KLM havayolları da pazarlama halkla ilişkiler faaliyetleri yürütmektedir; ancak pazarda kendini farklı konumlandırmak isteyen KLM, pazarlama halkla ilişkiler faaliyetlerinde yeni bir kavramı uygulamak istemiş ve sosyal yardım amaçlı bir terim olan “random acts of kindness” kavramını adapte etmiştir. Bu çalışmada da, KLM’nin pazarlama halkla ilişkiler taktiği olarak random acts of kindness kavramını kullanımıyla ilgili analiz yapılmıştır. Araştırma da KLM’nin yürüttüğü kampanya betimsel analiz yöntemi yapılarak incelenmiştir. Araştırma da, kampanya ile ilgili videolar incelenmiş ve elde edilen bulgular çalışma içerisinde açıklanmaya çalışılmıştır.
References
- Aydede, Ceyda (2003) Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. 1. Basım,
İstanbul: Mediacat Kitapları.
- De Haes, Steven, Dirk Gemke, John Thorp ve Wim Van Grembergen (2001) KLM’s
Enterprise Governance of IT Journey: From Managing IT Costs to Managing Business Value. MIS Quarterly Executive, 10(3): 109-120.
- Huffington Post (2014) 5 Priceless Ways These People Made Someone Else's Day Just A
Little Bit Brighter. [Çevrimiçi]. Huffington Post, http://www.huffingtonpost.com/2014/03/05/feed-the-deed_n_4898943.html, [Erişim Tarihi: 25/06/2015].
- Kazancı, Metin (2006) Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. 6. Basım, Ankara: Turhan
Kitabevi.
- KGET (2015) Bakersfield Professor Promotes Kindness. [Çevrimiçi]. Kern Golden Empire,
http://www.kerngoldenempire.com/mostpopular/story/Bakersfield-Professor-Promotes-Kindness/d/story/K5WQYXqNlUCKwt4C0aCoNA, [Erişim Tarihi: 25/06/2015].
- KLM (2015) Company Profile. [Çevrimiçi]. KLM, http://www.klm.com/corporate/en/about-
klm/profile/index.html, [Erişim Tarihi: 03/07/2015].
- KLM Blog (2015) The Passengers. [Çevrimiçi]. KLM Blog, https://blog.klm.com/why-is-
there-a-glass-pavilion-in-schiphol-plaza-jesseyknows/, [Erişim Tarihi: 06/07/2015].
- Kollau, Raymond (2010) KLM surprises Foursquare users with little acts of kindness.
[Çevrimiçi]. Airline Trends, http://www.airlinetrends.com/2010/11/10/klm-surprise-foursquare/, [Erişim Tarihi: 06/07/2015].
- Kotler, Philip (2003) Kotler ve Pazarlama: Pazar yaratmak, pazar kazanmak ve pazara
egemen olmak. 3. Basım, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Year 2016,
Volume: 3 Issue: 2, 83 - 104, 31.10.2016
Sercan İldem
,
Ebru Özgen
References
- Aydede, Ceyda (2003) Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. 1. Basım,
İstanbul: Mediacat Kitapları.
- De Haes, Steven, Dirk Gemke, John Thorp ve Wim Van Grembergen (2001) KLM’s
Enterprise Governance of IT Journey: From Managing IT Costs to Managing Business Value. MIS Quarterly Executive, 10(3): 109-120.
- Huffington Post (2014) 5 Priceless Ways These People Made Someone Else's Day Just A
Little Bit Brighter. [Çevrimiçi]. Huffington Post, http://www.huffingtonpost.com/2014/03/05/feed-the-deed_n_4898943.html, [Erişim Tarihi: 25/06/2015].
- Kazancı, Metin (2006) Kamuda ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler. 6. Basım, Ankara: Turhan
Kitabevi.
- KGET (2015) Bakersfield Professor Promotes Kindness. [Çevrimiçi]. Kern Golden Empire,
http://www.kerngoldenempire.com/mostpopular/story/Bakersfield-Professor-Promotes-Kindness/d/story/K5WQYXqNlUCKwt4C0aCoNA, [Erişim Tarihi: 25/06/2015].
- KLM (2015) Company Profile. [Çevrimiçi]. KLM, http://www.klm.com/corporate/en/about-
klm/profile/index.html, [Erişim Tarihi: 03/07/2015].
- KLM Blog (2015) The Passengers. [Çevrimiçi]. KLM Blog, https://blog.klm.com/why-is-
there-a-glass-pavilion-in-schiphol-plaza-jesseyknows/, [Erişim Tarihi: 06/07/2015].
- Kollau, Raymond (2010) KLM surprises Foursquare users with little acts of kindness.
[Çevrimiçi]. Airline Trends, http://www.airlinetrends.com/2010/11/10/klm-surprise-foursquare/, [Erişim Tarihi: 06/07/2015].
- Kotler, Philip (2003) Kotler ve Pazarlama: Pazar yaratmak, pazar kazanmak ve pazara
egemen olmak. 3. Basım, İstanbul: Sistem Yayıncılık.