This paper aims to demonstrate
that the process to create a global brand can not be analyzed within one
discipline, independent from others. Therefore, the paper emphasizes that to
understand the processes to create a global brand, there is a need for deep
economic analyses related to the market economy. It is also highlighted that
the methods to lay the foundation to create a global brand are inward looking
and therefore foundationless outward looking efforts will not succeed. As this
paper’s main theme, owning global brands is not an objective but a well
deserved result and is only as meaningful as its ability to generate high added
value.
Çalışmada; başlıca global marka
yaratma serüveninin, herhangi bir disiplinin çoklu öğretilerden bağımsız analiz
edebileceği bir macera olmadığı gösterilmek istenmiştir. Bu nedenle, global marka
yaratma süreçlerinin anlaşılabilmesi için piyasa demokrasisi ile bağlantılı
köklü ve çoklu bir ekonomik analize ihtiyaç olduğu vurgulanmıştır. Yaratımın
temel atma süreçlerinin içe dönük çabalar olduğu üzerinde durularak, temelsiz
dışa dönük projelerin işe yaramayacağına dikkat çekilmek istenmiştir. Global markalara
sahip olmanın doğrudan bir hedef olmadığı, hak edilecek bir sonuç olduğu ve
yaratabildiği yüksek katma değer kadar anlam kazandığı “ana fikir” olarak
işlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |