Political marketing plays a crucial role in shaping voter preferences, including public perception and enhancing electoral success in political election processes. Using the case study method, this study examines the political marketing strategies implemented by the Justice and Development Party (AK Party) in the 2023 presidential elections in Türkiye. These strategies focused on communication efforts and approaches to gaining a competitive advantage. The findings of this study showed that marketing communication efforts that contribute to AK Party gaining a competitive advantage could be analysed under ten main strategies. These strategies include innovative approaches such as setting the election date, creating a strategic timing plan, effective use of social media, use of data-driven micro-targeting strategy, emotional catharsis, use of storytelling, emphasis on techno-nationalism, emphasis on common culture for social integration, conveying messages in different languages to reach other ethnic and language groups, and effective use of marketing communication techniques. The strategies developed during the campaign established effective communication with various voter groups and reinforced strong voter loyalty. The findings emphasise the pivotal role of political marketing in electoral processes and provide valuable insights into how modern election campaigns are structured. This analysis enhances understanding the interaction between marketing communication and politics, providing guidance for future election campaigns.
Politik pazarlama, siyasal seçim süreçlerinde seçmen tercihlerini şekillendirme, kamuoyu algısını yönlendirme ve seçim başarısını artırmada kritik bir rol oynamaktadır. Seçim süreçlerinde, siyasi partiler seçmen kitlesine ulaşabilmek, onların desteklerini kazanmak ve rakipleri karşısında üstünlük elde edebilmek için kapsamlı politik pazarlama stratejileri geliştirerek, uygulamaktadır. Bu çalışmada, örnek olay incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Örnek olay kapsamında, Türkiye’de gerçekleştirilen 2023 Türkiye Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde Adalet ve Kalkınma Partisi’nin (AK Parti) uyguladığı politik pazarlama stratejileri incelenmiştir. Seçim başarısında katkı sağlayan bu stratejiler, iletişim çabaları ve rekabet üstünlüğü elde etme yaklaşımları üzerine yoğunlaşmıştır. Çalışma bulguları, AK Parti’nin rekabet üstünlüğü elde etmesine vesile olan pazarlama iletişimi çabalarının on ana başlık altında incelenebileceğini göstermiştir. Bu stratejiler; seçim tarihinin belirlenmesi, stratejik zamanlama planının oluşturulması, sosyal medyanın etkin kullanımı, veri odaklı mikro hedefleme stratejisinin kullanılması, seçmen psikolojisini etkileyen duygusal katarsis, hikâye anlatımı kullanımı, tekno-milliyetçilik vurgusu, toplumsal bütünleşmeyi sağlayan ortak kültür vurgusu, farklı etnik ve dil gruplarına ulaşabilmek adına farklı dillerde mesajların iletilmesi ve pazarlama iletişimi tekniklerinin etkin kullanılması gibi yenilikçi yaklaşımları içermektedir. Kampanya sürecinde geliştirilen stratejiler ile farklı seçmen grupları ile etkili iletişim kurulmuş ve güçlü bir seçmen sadakati pekiştirilmiştir. Çalışma bulguları, politik pazarlamanın seçim süreçlerindeki belirleyici rolünü vurgularken, modern seçim kampanyalarının nasıl şekillendiğine dair önemli bulgular sunmaktadır. Pazarlama iletişimi ve politika arasındaki etkileşimi daha iyi anlamaya yönelik katkı sağlayan bu analiz, gelecekteki seçim kampanyalarına ışık tutabilecek niteliktedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Political Advertising |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2025 |
Submission Date | January 31, 2025 |
Acceptance Date | July 17, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 14 |